Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Bugaboo-tråd nr 21

Supersmurfen skrev 2010-07-13 09:34:27 följande:
    Jag tycker det är fint med lite kontast så av de där tycker jag brun-offwhite!

Luatar lite åt det... eller brun-brun med vit sommarsufla.

Är inte så färgglad av mig ser ni....

• Infinite Joy
    annat82 skrev 2010-07-13 10:05:48 följande:
    Jag tycker också brun-offwhite :)
    Trodde jag skulle citera dig med i förra inlägget... Tack!
  • Infinite Joy

Innan jag beställer min cam tänkte jag bara fråga om någon haft vagn med klassisk sittdel (typ teutonia cosmo) och sedan bytt till bb? Var det ett bra byte?

Jag upplever cosmon som dskönare att sova i då barnat kan ligga på mage... sida funkar ju i bb, men bättre i cosmon. Däremot är det helt värdelöst för en liten att sitta i den då de bara kasar ner. Om ngn här har bytt kändes buggans sittdel bättre??

• Infinite Joy
    annat82 skrev 2010-07-13 16:12:46 följande:
    Vi bytte från en city cross till en cam. Dottern har aldrig varit mycket för att sova i vagnen iofs, men det är nog mest för hon endast och alltid sovit på mage. Tycker inte det gick bra i city crossen heller, så vi bytte då hon inte var helt nöjd i förra vagnen. Vi fick prova en cam ett litet tag och hon verkade hur nöjd som helst och det har hon varit sen dess också.
    Sen att vi föräldrar också trivs bättre med den på i princip alla punkter är bara ett plus ;)
    Mm... har för mig att det var när jag vände på sittdelen som jag började ogilla camen. Hur sonen sov i den minns jag inte. Men på sida funkar väl?!
  • Infinite Joy
    Joddan skrev 2010-07-13 17:12:52 följande:
    Jag bytte från Cam till Bee för sonen sov inget bra i cameleon... Sedan till UJ i vintras och nu en Bee+ som han helt klart sover bäst i. På rygg och mage eller sidan allt går!
    Been är vår bästa vagn genom tiderna. Men har sålt min, blir en ny när minsta är lite större. Nu blir det nog en cameleon istället för min cosmo. Sitter dock väldigt långt inne då jag gillar cosmon....
  • Infinite Joy
    annat82 skrev 2010-07-13 17:00:42 följande:
    Lite halvt på sidan tycker jag det verkar funka bra. Hon verkar iaf sova bättre än i city crossen, men tror det är mest för att den är trängre och hon ligger lite ihopböjd ungefär
    Säkert individuellt. Mitt mellanbarn sover bra i cosmon då han kan välja sida eller mage, men han sover ju bara hemma nu under sommaren så det är viktigare att det funkar för minsta. Han sover iofs också på mage i liggkorgen som det är nu..... undra vad han tycker om att sova på rygg.

Typiskt iaf att fruugo hann höja priserna igen innan jag fick iväg min beställning. Frågade förresten vad som gällde ang. garanti och de fungerar endast som mäklare och är ej första ägare. Svensk lagstiftning gäller och garanti utgår.
  • Infinite Joy
    imsel skrev 2010-07-13 18:47:49 följande:
    Idag fanns det ju billiga igen..men med fleee
    Alla var billigare i fm.

Det kommer ett nytt erbjudande inom 1 v trodde de, men visste inte vad
  • Infinite Joy
    Favvo skrev 2010-07-13 20:46:44 följande:
    Hej hopp!
    När ni använde liggdelen till cam tog ni bort handtaget som sitter ovanpå liggdelen?
    Hade inte ens reflekterat över det då en kompis påpekade att jag borde ta bort den...
    Har inte börjat använt den än då lill bebisen inte har kommit =)
    Jag hade den aldrig på.... inte locket heller.
  • Infinite Joy

Har ännu en fundering. Har för mig att det var när jag vände sittdelen utåt som jag började ogilla camen då jag hade svårt att komma över trottoarkanter, regnrännor etc. Har ni upplevt detta? Kan det ha varit så att jag hade feliställd fjädring på något sätt? Har för mig att jag brottades för att få runt vagnen till baksidan av huset också (grus).

Och förlåt att jag tjatar... hur sover era barn i sittdelen?

• Infinite Joy
    mamma på vift skrev 2010-07-13 22:30:52 följande:
    Grodan har precis börjat vilja åka framåt, han blir 3 år i augusti. Jag tyckte att det var lite knöligt i början och funderade på att byta vagn, men nu har jag vant mig. Man får ändra körteknik lite tycker jag när man har sittdelen vänd framåt, tyngdpunkten ändras.

Grodan har nästan alltid sovit bra i vagnen, han hade en period vid 9-10 månader då han absolut inte ville sova i vagnen. Det gick över.

Så här brukar han se ut när han sover:

Åååh, vad söt!!!
    Min kille ville åka framåt kring 1 år redan. Kanske inte skulle ha gett upp så fort. Har du bara haft bb?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21