Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Bugaboo-tråd nr 21

mamma på vift skrev 2010-07-14 00:24:09 följande:
    Har haft bugga hela tiden, hade dock en emmaljunga edge ett tag parallellt med buggan men den var ingen favorit vare sig för mig eller grodan. Jag vart mest sugen på att testa en och den såldes ganska snabbt. Grodan satt som en hösäck i den och blev arg när han kanade ner.
    Det är det som är mitt dilemma med. Älskar cosmon och tycker faktiskt att den är snyggare än camen..... men sittdelen är svårare att sitta i för lillen. Sedan vet man ju inte hurdan sittstil han har om ett halvår. Testade idag att ha 2-åringen sittandes (han åker inte vagn längre normalt) och han satt rakt och fint utan problem, 4 åringen hasade. Men när jag hade cameleon förut så kunde jag inte ha den helt upprätt då de hasade med den med iofs.
  • Infinite Joy

oops.... skickade för tidigt....

Någon som läst vetenskaplig fakta att skålad sittdel skulle vara bättre?

• Infinite Joy
    straw2008 skrev 2010-07-14 00:43:39 följande:
    tvivlar jag EXTREMT på faktiskt! VI o så imla många andra har ju fått sälja sin cam då man börjat använda sittdelen för barnet tokvägrar åka i den... ergonomisk för vem liksom? Kan väl knapast vara grgonomiskt för en 4-mån att ligga helt stilli 3h o sova med fötterna rakt upp i luften ?

VI bytte dock till en bee som vi älskar galet mkt Glad
    Haha.... fast det avlastar ju faktiskt att ha benen uppåt. Men en 3-månaders kanske inte har tillräckligt långa ben för att knäna ska kunna böjas i sittdelen?!
    Jag sålde ju min också, men kan för allt i världen inte minnas om pojken gillade den eller ej.
    Been är även favoriten här.... dock den också såld, men eg. ren taktik från min sida. Sålde den när bee+ kom och så sa jag till sambon att vi köper en ny när vi behöver
  • Infinite Joy
    julmusten skrev 2010-07-14 01:48:00 följande:
    Mina barn har faktiskt sovit sina dagsvilor i vagnen sen de bada foddes, och lillfisen har ju da sovit i sittdelen sen han var pytteliten.

Nu sa har bada varit valdiga kraksbarn, och tvaan hade reflux sa jag forstar att det var skonare for honom att sova inte helt platt och med huvudet lite upphojt, men ingen av dem har klagat nagonsin. De klagade dock valdigt med liggdelen. Med ettan sa propsade jag pa liggdelen himla lange enbart for att det skulle ju vara sa, men hon tyckte inte alls om den.

I vilket fall som helst sa tror jag att det blir vad man gor det till. Och jag tror inte att det ena ar battre an det andra, bara annorlunda.
    Nej, det är klart. Men det ena är kanske bättre för ett barn, medan det andra är bättre för ett annat. Mitt problem som nu ältats sista sidan är ju att lillkillen sover på mage i liggkorgen eller i cosmons sittdel, men att han inte sitter bra i sittdelen då den inte är skålformad. Bara att försöka komma på vad som är värt mest....
  • Infinite Joy
    mamma på vift skrev 2010-07-14 09:53:01 följande:
    Jo ibland....då lägger han ena benet under sig, svårt att förklara hur det ser ut men han sover bra på sidan oxå!
    Tror att mitt mellanbarn också sov lite på sida. I UJ funkar det ju så det borde gå i buggan med... ?!
  • Infinite Joy
    AnPa skrev 2010-07-14 11:52:30 följande:
    Okej, jag tyckte också att den såg konstig ut först med den långa sufletten, men ser fördelar med det eftersom att det verkar ge bra solskydd. Jag har en cam (från maj -10) och tycker även att den ser konsig ut när man har sittdel och den är fälld helt upprätt och har sufletten helt utfälld, ifall du förstår hur jag menar?
    Men det går ju att fälla ner sufletten ett hack på både bee och camen och då tycker jag att det ser mer estesiskt snyggt ut Glad

Hur stor skillnad är det på höjden på ryggstödet på en helt utfälld bee + och bee?

Ja jag kan också tycka att de borde ha gått ner i 2:a handsvärde, ändå lägger folk upp sina bee (1 el 2 år gamla) för 4000-4500:- på blocketObestämd
    Jag sålde min för 4000... men då ingick uv-skydd, sommarsuflett och mugghållare... tror att det var allt. Det blev såld efter några dagar bara.
  • Infinite Joy
    daniels baby skrev 2010-07-14 13:57:58 följande:
    jag köpte den förr förra lördagen. a det va kanon pris verkligen
    När anlände den??
  • Infinite Joy
    daniels baby skrev 2010-07-15 09:18:10 följande:
    5 dagar senare ( på torsdagen) jag kunde spåra den hela vägen fram till posten. Nu ej ag bara lite nyfiken på hur det var med rabatten man fick på sin nästa beställning.läste om nåt sånt. nån som vet?
    Var det fraktfritt då du beställde? Har nämligen för mig att det var det första gången jag kollade på den sidan.
    Vet du om priserna skiftade från en dag till en annan då? Funderar på om det är värt en att avvakta lite innan man beställer.

Är det förresten ingen som beställer från babytrader numera?

Har äntligen bestämt att det blir byte från cosmo till cameleon. Sittdelen är inte alls så lättmanövrerad och snygg som liggdelen. Det är såå mkt tyg i sufletten bl. a. Hoppas, hoppas att lillen kommer att trivas i en cam bara och att han kommer att sova gott i den trots skålformen.
  • Infinite Joy
    yrväder skrev 2010-08-23 23:03:47 följande:
    Jag håller med dig i mångt och mycket. Dock har jag följt tråden ett tag (typ av och till ett år eller så) och jag upplever inte att det är många som haft ditt problem, klart alla skriver väl inte här om det, men av dom problem som dykt upp i tråden är det främst glidande handtag som varit problemet. Någon har haft problem med dom vita knapparna som reglerar läget på sitsen, att dom inte hoppar ut igen, och nån har haft problem med att hela chassit kollapsat, men då handlar det som jag fattat det om vagnar som varit bortåt fem år eller äldre, och då är det en annan sak.
    Jag har haft både glidande handtag och problem med de vita knapparna som reglerar sitsen. Var inga konstigheter iofs då bägge ät kända fel, fick nytt omgående.
  • Infinite Joy
    Hs Bobbo skrev 2010-08-24 13:12:55 följande:
    Hej,

Fråga som varit uppe flera ggr men som jag ej hittar nu när den är aktuell för mig:

vilka ståbrädor, förutom Bugaboos egna, funkar till både Bee o Cameleon?
    Buggy board
  • Infinite Joy
    bohusbebis skrev 2010-08-24 19:48:46 följande:
    been there.... den är fulsnygg men jag kan bara inte med den säckande suffletten. Den ser liksom "satt" ut... Men rullar underbart! Vi hade en ärtgrön. Å så fin den var...
    been there med.... precis som du blev jag galen på sufletten.  Sedan är ju inte körglädjen den bästa.

Frågar igen... hur har det funkat med fruugo ni som handlat därifrån?
  • Infinite Joy
    Hs Bobbo skrev 2010-08-25 08:04:33 följande:
    Tack! Är det bara den som funkar till både Bee o Cam? O funkar den bra till en 3-åring på knappa 100 cm eller kommer handtaget/styret i vägen?
    Tänker du att den är för kort/smal?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21