Inlägg från: stjernan |Visa alla inlägg
  • stjernan

Bugaboo-tråd nr 21

Min tjej flyttade till sittdelen när hon var fyra mån drygt och hon är ganska liten, men det gick fint ändå! Hon var helt enkelt missnöjd med att titta upp i taket, därför bytte jag.

Ang att vara nöjd eller ej med vagnen, så har jag fått nytt chassi två gånger från Babytrader. De har haft superbra service. Det enda jag hade velat ha annorlunda på vagnen är att jag hatar att man måste dela den innan man fäller ihop den. Vi hade en teutonia fun innan och den var supersmidig just när det kom till den saken. Men men.. Man kan inte få allt... Jo, en sak till är det förresten. Jag skulle önska att man kunde fälla ut bågen son man kan på en del andra vagnar för att underlätta när barnet ska i. Det är för krångligt att ta bort den i det läget tycker jag.

• stjernan

Vad gäller skötväska kan jag tipsa om fjällräven kånken mini om man vill ha en liten väska. Ja, man kan ju ha den stora också förresten. Den har ju en knapp upptill så att man kan hänga den med handtaget på styret och knäppa så sitter den fast:) jag gillar mini modellen för jag tycker man får plats med precis det man behöver! Hade en slip hop innan och tyckte den var stor och klumpig, jag har en tendens att samla på mig massa onödiga grejer om det finns plats i väskan...

• stjernan

Mitt chassi med popnit gled för första gången alldeles nyss...:( det har klarat sig i ett år men nu så... Det är tredje chassit jag är inne på och trodde det skulle vara ok nu med popnit, men icke...
    Jag köpte vagnen jan 08 så nu har jag inte garanti kvar heller...! Eller är det nån som vet om kanske garantin gäller på chassit från det att jag fick det nya och två år framåt??
    Jag köpte från Babytrader.

Börjar allvarligt överväga att sälja vagnen nu innan det börjar glida ännu mer för att överhuvud taget få ut nåt för den... Men vad 17 ska man ha istället?

• stjernan

Man kan ju tycka att just vad gäller chassin som reklameras att de kunde se igenom tvåårsregeln, iaf när man nyligen fått ett nytt chassi... Om det chassit jag har skulle suttit på en ny vagn skulle man ju fått det utbytt... Kanske ska pröva att mejla Babytrader eller bugaboo?

• stjernan

Jag har bugga och ståbräda till 3-åringen. Funkar super. Vi har en paraplyvagn som han kan åka i i nödfall, vi hade den med på semestern tex så han kunde sova i vagnen.

• stjernan

Jag har nu fått svar från Babytrader och de svarade såklart att min garanti gått ut.... Så här står jag nu med ytterligare ett, det tredje i ordningen, chassi som glider (dock inte alls mycket i nuläget, man måste dra riktigt hårt). Åh vad arg jag är!! Jag gillar ju vagnen, men vill inte ha en som är sönder ju!

Vad gör man? Försöka sälja och ev köpa en annan beg med det gamla chassit som har skruvar? Eller en frog/gecko? Eller en helt annan vagn? Vilken då?

• stjernan

Om man drar vagnen uppför ett trappsteg så brukar det märkas.

• stjernan

Jag tycker inte att bugaboos egna åkpåse är för tunn om man har en varmfodrad overall, vantar och tossor. Jag tänker ha den hela vintern. Är det femton minus eller kallare kan man nog ändå inte vara ute några längre stunder med en liten tänker jag.

Nån som vet förresten om bugaboos åkpåse passar i en UJ single?

• stjernan

Miss r: i Sthlm är det nog dyrt men du kanske bor nån annanstans? I Sthlm är ju utbudet rätt stort. Är chassit nyare känns ju vagnen fräschare. Min vagn känns jättefin och den är som den du beskriver

• stjernan

Jag har ett tullsa. Bugaboos regnskydd tar upp alldeles för mkt plats i varukorgen tycker jag. Dessutom funkar det riktigt dåligt, det är ju lite för kort så det blir ju alltid en liten glipa längst ned så åkpåsen blir blöt i nederkant...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21