Inlägg från: stjernan |Visa alla inlägg
  • stjernan

Bugaboo-tråd nr 21

Babytrader köpte jag min bugaboo hos och har reklamerat chassit utan problem. Bugaboos garanti på två år gäller ju oavsett återförsäljare.

Någon som har tips på hur man rengör bågen? Vet att jag läst ngt om det förut i tråden men minns inte...

• stjernan

Någon som vill tipsa mej om hur jag ska sälja min bugga?
    Är det helt kört att sälja nu före jul tror ni?
    Funderar på om jag ska lägga ut tillbehören i samma blocket annons eller i en egen... Vinterhjul och adaptrar ska jag sälja separat.

Svårt att sätta ett pris oxå för alla som säljs är så olika vad gäller ålder och vilka tillbehör som finns med...

• stjernan

Den är från 08 men chassit är från hösten 09 och bara använt i 6 mån... Den är verkligen fin! På blocket varierar priserna från 5500 till 7500 i Sthlm där jag bor...

Säljer med mörkblått toppset i canvas som är nästan oanvänt.

• stjernan

Problemet är att det finns rätt många bugaboos i Sthlm...

Jag tänker att parasoll och mugghållare ska ingå i köpet, men sälja ståbräda, adaptrar och vinterhjul för sig. Har även ett extra toppset men det är inte i superskick, kan kanske skicka med det på köpet om köparen vill.

Ja, 6500 är kanske ett bra startpris.

• stjernan

Nej man ska inte göra det när det är teleskop handtag. Jag drar upp den fem trappsteg upp till vårt hus, men antingen har jag den i högsta läget eller så håller jag i handtaget nedanför clipsen där man låser handtaget.

• stjernan

Om ni tycker att man ska sälja en 2010:a för 7000 så är väl kanske 6500 för högt pris att sälja min vagn för? Har inte fått ändan ur och lagt ut den än... Min är ju 08: a men med nytt chassi från hösten 09, helt nytt toppset på så den känns verkligen fin , men det har legat rätt många ute på blocket senaste tiden så det verkar inte vara lätt. Kanske 6000 är ett mer realistiskt pris för min?

• stjernan

Jag bor i Sthlm och här finns det gott om buggor...

• stjernan

Den där fejkvagnen verkar vara borta nu på blocket eller så har de bytt bild?

Jag har sett en vagn där säljaren påstod att den var uttagen 09 men den hade det gamla chassit med skruvar som slutade tillverkas 07 så visst finns det oärliga människor som lurar de som är okunniga...

• stjernan

Vilket gör det hela ännu mer skumt...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21