Inlägg från: HopeSoon |Visa alla inlägg
  • HopeSoon

Bugaboo-tråd nr 21

annat82 skrev 2011-06-08 21:44:34 följande:
    Har själv inte så många bilder i tråden än :-/ hinner aldrig fota
    Har både bugaboo-åkpåse och andra. Tycker mest det är kul att variera och växla lite. Finns så många andra underbara åkpåsar. Dotter är bara 1,5 år så har inte märkt att någon är för liten och hon är så varm av sig så nästa vinter tror jag inte ens hon vill använda åkpåse längre. Framförallt tycker jag bugaboos egen sitter bättre då den är formsydd efter vagnen och har en ficka man kan sticka in sittplattan i, åker aldrig ned.
    Men som sagt omväxling behöver jag
    Ja visst är det kul med lite variation? Det tycker jag med :) Ja jag kan ju tänka mig att deras egen sitter allra bäst.. kanske blir så att jag är tvungen att skaffa två åkpåsar då.. minst! ;)
    Asereht skrev 2011-06-08 21:50:15 följande:
    Jag har förstås inte testat med voksi men jag har haft Elodies åkpåsar i froggen och det har funkat utmärkt.

Vår grabb är född i februari och i liggdelen hade vi en tjock lammskinnsåkpåse.
    Jag tror Elodies påsar är i ungefär samma storlek som Voksi så om det funkar och ser bra ut så borde det ju gå bra..

Tack för era snabba svar :)

• HopeSoon

Tycker ni Bugaboos egna påse är kall på vintern eller funkar den bra? 

• HopeSoon
    AnPa skrev 2011-06-08 22:04:41 följande:
    Den funkade alldeles utmärkt i Stockholmsvintern
    Ah så det gjorde den. Ja det här är Uppsala så det är inte så långt bort. Behövde du ha overall (tjock) på ditt barn eller räckte det med en lättare typ fleeceoverall?
  • HopeSoon
    zasata skrev 2011-06-08 22:04:14 följande:
    lilkim åkpåsarna är underbara Hjärta
    Tack för tipset, de har jag inte kollat på än! 
  • HopeSoon

Tack AnPa och annat82, då borde det fungera bra i Uppsala också. Och blir det mer än -20 så tror jag faktiskt inte att jag tänker gå ut ;)
    Synd att det är svårt att veta innan om det blir en kall eller varm baby, eller kall eller varm vinter med för den deln ;)

• HopeSoon

Vad tror ni om ett svart parasoll till en vagn med grå bas och röd topp? Eller ska det vara grått parasoll? Hmmm.. 

Lägger ni era skötväskor under vagnen eller har ni dom på handtaget?

Ett tips är att babytrader.eu har 10% på allt tom 14/6... blir lite rabatt på en vagn det..

• HopeSoon

Jag har också en åkpåsefråga... tror det kan ha varit uppe förut men hittar inget när jag söker..

Hur gör ni på vintern med åkpåse och annat i vagnen? Har köpt en Cameleon med tillhörande åkpåse. Bebisen kommer i slutet av oktober (gärna i början om jag får välja men...) Bor i Uppsala och det blir ganska kallt här på vintern. Ska jag köpa ett lammskinn att lägga i botten tycker ni?
    Är det nån som haft lammskinn i en Cameleon?
    Känns som lite väl mycket med lammskinn och åkpåse, men lammskinn ska ju kunna "stabilisera" värmen och man behöver ju inte klä på så mycket kläder. tex kanske inte overall? Hjälp.. jag känner mig helt lost Vet inte heller riktigt hur pass varm bugaboo-åkpåsen är..

Någon med tips? 

• HopeSoon

Ja det har ni ju såklart rätt i.. barnet kan ju bli fruset av sig.. precis som hon kan vara varm.. Jag är väldigt kall av mig, men det kanske inte går i arv Iaf så tänkte jag att ett lammskinn är ju bra för det kan man ju ha i sittvagnen sen också.. och även på sommaren - eftersom det håller kylan då.. Ska klura lite till...

• HopeSoon

SchumiFerrari och Julgranen:
    Tack för svar, jag köper ett lammskinn, blir det en varm vinter får jag hoppa åkpåsen! 

• HopeSoon
    Lindadjo skrev 2011-08-08 18:19:00 följande:
    Räcker upp handen som en av de som älskar lammskin Jag har redan tvättat och lagt den färdigt i botten på vagnen. Barnvagnen är redo för bebisen nu ... jag har bara ett tunnt bomullslakan över fällen nu, när det ännu är varmt ute. Men fällen kommer ju självklart ligga kvar hela tiden. Jag kommer absolut använda åkpåse i vinter, det är jag helt säker på. Så kalla vintrar som det har varit, och bebisen är så pass liten så jag kommer ju inte pälsa in den i supervarma overaller, då blir det åkpåse istället, i liggdelen.
    Härligt att höra :) Jag tänkte som du, ingen overall kanske utan mer något slags underställ kanske och så åkpåse.. Man får väl prova sig fram lite :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21