Inlägg från: HopeSoon |Visa alla inlägg
  • HopeSoon

Bugaboo-tråd nr 21

Jag kan se i bildtråden att en del har sjyssta fårskinnsdynor till sina vagnar. Sist var det KarmaPolice tror jag, som verkar ha ett grått jättefint. Vart har ni köpt dessa? Kan hitta på Köpbarnvagn men tycker liksom inte att det ser lika snyggt ut som dom som ni har i era vagnar. Vill helst ha ett grått..
    Någon som har tips? 

• HopeSoon

Ska passa i Cameleon kanske jag ska säga

• HopeSoon
    the baby skrev 2011-09-19 20:59:53 följande:
    Jag har köpt mitt på Ikea och klippt till så det passar. Man SKA egentligen inte ha det till barn säger de, men det är inget farligt mer än att det tydligen kan lossa lite hår, så kanske inget man ska ha till småbebisar. Men eftersom min tjej inte ligger med ansiktet ner mot fällen så funkar det bra ändå. Jag tycker det blev mysigt och fint!
    Jag tyckte det såg ut som ett Ikea faktiskt! Det ser verkligen jättefint ut! Hade jag haft ett lite större barn så men min bebis är inte ens född så jag vågar mig nog inte på det. Men det är ju ett tips för framtiden annars för det var riktigt snyggt! 
  • HopeSoon
    Mamma Tes skrev 2011-09-19 23:06:06 följande:
    Angående IKEA-skinnen så ör det inte bara att dom kan lösa hår som är problemet. Dom är behandlade med kemikalier som inte är lämpliga för barn. Sen om man har ett större barn som sitter på det med ytterkläderna på och således inte kommer i direktkontakt med det så BORDE det ju inte vara ngn fara. Jag personligen söker dock efter skinn hos ngt garveri som inte är behandlat med kemikalier utan anpassat för barn.
    Nej precis, det här gäller för min del en bebis som ju inte är född än ens så då vill man ju undvika alla kemikalier så långt det är möjligt..  Med ett större barn är det ju inte riktigt samma sak. Vill gärna ha ett tvättbart också.. men det är svårt med grå, hittar mest vita/naturvita. 
  • HopeSoon
    Blondie 80 skrev 2011-09-20 21:46:04 följande:
    Hej hej, jag har en fråga. Jag har idag köpt ett begagnat babyskydd av en kollega eftersom jag insett att jag inte klarar av att bära runt på min tjockis utan måste ha en adapter till min cameleon. Babyskyddet är märkt Teutonia, men är gjort av antingen Acta Graco eller BeSafe (någon som vet?).

Vet någon om adaptern till denna funkar på Donkeyn eller är det bara MaxiCosins som gör det?

Stort tack på förhand!
    Jag är ganska säker på att det är Acta Graco som gör dom. Har en vän som har en Teutonia Fun med Teutonia babyskydd och den sa hon var en Acta Graco. Men någon annan kanske vet helt säkert?
  • HopeSoon
    HopeSoon skrev 2011-09-20 21:53:17 följande:
    Jag är ganska säker på att det är Acta Graco som gör dom. Har en vän som har en Teutonia Fun med Teutonia babyskydd och den sa hon var en Acta Graco. Men någon annan kanske vet helt säkert?
    Teutonia Tario hette babyskyddet btw..
  • HopeSoon

Alltså nu blir jag förvirrad.. har köpt en Bugaboo Cameleon och en Acta Graco Logico S. Nu har jag även beställt en adapter men på kartongen samt foldern som var med står det att adaptern passar Snug Ride Infants Car seat, Snug Ride 2 Infant Car Seat och Infant Safe Seat (step 1). Men det är ju inte nån av dom jag har.. Är det nån som haft en Logico från Acta på en Bugaboo? 
    Jag skulle ju kunna testa men vagnen är nedpackad i förrådet och jag är höggravid så jag kollar här först När jag beställde adaptern på Barnbutiken så stod det ju bara att den passade Acta Graco.. 

• HopeSoon
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-25 21:47:48 följande:
    Jag har också en akta. Adaptern ser ut som en "vagga" ?! Det fungerar perfekt och jag är toppen nöjd !!
    Ja den ser ut som en vagga! Bra beskrivet Har du en Logico från Akta som passar i den? 
  • HopeSoon
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-25 22:20:27 följande:
    Jajjemen jag har en akta graco !
    Vilken sorts Akta Graco är det du har?
  • HopeSoon
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-25 23:12:21 följande:

Det måste ju vara samma!! Blev lite stressad där nästan.. har ju valt babyskydd efter vagn.. just för man skulle kunna använda adaptern. Tack snälla Sweetheratno1 :)
  • HopeSoon
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-25 23:49:40 följande:
    Det finns två olika tror jag, (Akta Graco logico S och Akta Gracotri-Locigo) men dom har precis samma, ja vad säger man "fästen" under !
    Toppen Då behöver jag inte ner i förrådet med min mage och bära fram vagnen Skumt bara att det står sådär i instruktionsboken, men det kan ju vara gammalt.. Tack för hjälpen iaf! 
  • HopeSoon
    stierna21 skrev 2011-10-28 19:26:01 följande:
    Finns det ngn som beställt från Babytrader? Hur fick ni veta när vagnen skulle levereras hem till er, ringde transportföretaget, mailade dom el dök dom bara upp?
    DHL kom hem till mig med vagnen. De ringde innan också så bestämde vi tid och dag. Gick väldigt snabbt och smidigt allting. 
  • HopeSoon

Om det är någon som tänkt köpa en ny Bugaboo så har Babyshop 25% rabatt just nu.. koden är VIPBABY

Jag hade tänkt köpa ett nytt topset men ville helst ha off white och den fanns inte.  

• HopeSoon
    Rödtott skrev 2011-10-30 15:03:08 följande:
    Hos oss dök de bara upp när båda var på jobbet.. Fick sedan ingen avi utskickad utan fick luska reda på att vagnen anlänt själv. Var tvungen att hämta den på företagscenter långt utanför stan (utan bil!). Osmidigare leverans har jag aldrig varit med om. Men priset gör ju att det ändå var värt det
    Nej det lät inte smidigt alls. Man tycker ju att de borde kunna luska fram numret när de har namn och adress, om man inte har dolt nummer såklart. För de borde ju ligga till deras fördel att inte åka runt med en massa paket till folk som inte är hemma :)
  • HopeSoon
    Lindadjo skrev 2011-12-18 23:40:28 följande:
    Tullsa på sittdel. Och funkar precis lika bra till liggdelen med så klart Älskar den här!
    Får man fråga vad du köpt för slags Tullsa, det verkar som att man köper till antingen sitt eller liggdel?
  • HopeSoon
    Lindadjo skrev 2011-12-20 21:32:49 följande:
    Skillnaden är att den till sittdel har hål bak på suffletten så man kan få ut styret där på framåtvända vagnar. Men på en bugaboo spelar det ju ingen roll. Jag valde till liggdel för att slippa ha den extra "luckan" bak på suffletten. Båda två passar alltså.
    Tack! Då beställer jag ett till liggdel
  • HopeSoon

Jag har en Babymel Amanda som skötväska, jag tycker den sitter sitter riktigt bra.. har iochförsig inte provat med någon annan, men jag känner inget behov av att byta så..

• HopeSoon
    Blondie 80 skrev 2011-12-27 17:14:00 följande:
    Mynta: jag tycker inte den känns instabil alls. Har inte kört så mycket, men förutom irritationen över fyra fasta hjul så går det kanon.
    Håller med, den är inte instabil, men det känns otroligt konstigt och irriterande att hjulen där fram sitter fast.. man måste liksom lyfta vagnen ibland när man ska svänga..
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21