Inlägg från: danosani |Visa alla inlägg
  • danosani

Bugaboo-tråd nr 21

OoSOLINoO skrev 2010-11-23 11:41:04 följande:
    Om jag skulle bestämma mig för att köpa en Cam begagnad så undrar jag hur stor "skillnad" det är mellan de olika årsmodellerna? Någon som vet.
    Vill du vara helt, jättesäker på att få ett glidfritt chassi är det 2006 och tidigare som du ska kolla efter. Handtaget regleras med skruvar istället för snappfästen.
    Huruvida det är fixat på de allra senaste modellerna eller inte, överlämnar jag åt någon annan att svara på
    Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • danosani
    Bellbox skrev 2010-11-23 12:39:52 följande:
    JA det är fixat; ändrat från skruv till popnit
    Så det går att se på insidan av snap-fästet
    -sen var det ju bara en viss tid dessa chassin fanns men klart några finns säkert på Blocket; precis som det finns problem med några av alla märkens barnvagnar på marknaden
    Fast vissa chassin med popnit glider ju också
  • danosani

Javisst får du påpeka det, jag har aldrig uttryckt att ALLA nya glider. Däremot upplyste jag genom ordvalet "vissa" om att ett popnitat chassi inte är en garanti för att det också är glidfritt. Något som Solino kanske ville veta eftersom hon efterfrågade råd ang begagnatköp

• danosani
    Miss Lau skrev 2010-11-23 14:42:37 följande:
    Ja, vi hade liggdelen. Den är inte speciellt mycket mindre än andra liggdelar vad jag vet (däremot är liggdelen till syskonvagnen väldigt liten). Vi använde liggdelen i 7 mån och när det blev för trångt var det mitt i vintern med overall, åkpåse och hela köret. Hade det varit sommar hade den fungerat längre. När sen sonen var 7 mån körde vi enbart Bugga för att kunna ha honom vänd mot oss.
    Exakt så kommer vi att göra med lillebror som kommer i april. Tycker att singel-liggdelen ser alldeles normalstor ut. Vi började inte använda vår UJ förrän tjejen var 1,5 just för att den bara är framåtvänd. Denna gången blir det UJ - Bugga - UJ Swift. Många vagnbyten för att hålla sig nöjd
  • danosani
    Tant Pruselius skrev 2010-11-23 15:06:04 följande:
    varför inte swiften från början? *sugen på swift*
    Vi har UJ singel till storasystern nu, och så snubblade jag över en plum liggdel Hjärta och kunde inte motstå då... Annars hade det blivit en Bugga direkt. (Dessutom är ju Swift-liggdelen pyttig)
  • danosani

Fast det är väl ingen garanti att ungen inte får solen i ögonen? Det beror ju på hur man går och hur solen står.

• danosani
    MissR skrev 2010-12-02 15:58:26 följande:
    Åhhh så besviken.....beställde en cam på www.fruugo.com i söndas. pengarna drogs direkt och idag fick jag ett mail om att varan är slut=(
    Det dröjer innan dom får in den igen och då skickas den i tur och ordning till alla kunder som beställt.....bläää!

Någon annan bra sida att beställa på?
    Vilken sida var det man fick ett extra top-set i fleece?
    Vilken färgkombo var det du ville ha?
  • danosani
    Liten Mjau skrev 2010-12-02 20:23:10 följande:
    Har en fundering på en bugga jag sett.

En kompis till mig har en bugga med nya chassit och foamhjul så jag gissar på att den är max 2-3år gammal. Sen har hon grå bas och Khakifärgad suffla. Men har aldrig sett khaki färgat topset innan eller efter. Hon har en orginal kartong.
    Har det funnits khaki? och när iaf?
    Det närmsta man kommer khaki är väl Paul Frank, vad hette den nu igen, Scurvy?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21