Inlägg från: danosani |Visa alla inlägg
  • danosani

Bugaboo-tråd nr 21

Jag gillar inte heller när vagnen är felmonterad på bilderna.. Även om det "bara" är sittdelstyget som de lagt ovanpå basen.. Då vet man ju inte hur sjutton de använt den i övrigt, om de inte ens kan läsa manualen!

Nike Mathilda 080926 - Lillebror BF 110416
  • danosani
    annat82 skrev 2010-12-21 16:39:39 följande:
    Ibland undrar jag om de som säljer dem vet själva ens
    Känns inte så nästan.. Den var ju "köpt utomlands" också. Kanske råkat ut för en smörsjungande försäljare någonstans.. Jag var faktiskt tvungen att maila säljaren :P
  • danosani

Hörni, Kiddy board på Bee? Hur funkar det?
    (Eller annan bräda som funkar både på Bee och UJ)

• danosani

Men var inte det kopian med "unika silverfälgar" från härom veckan? Den ser ju exakt likadan ut som den och med samma beskrivning - med undantag av att de faktiskt erkänner att det är en kopia Råkade maila den annonsören förra gången och påpeka ett och annat om äktheten

• danosani

Ja, jag dreglar faktiskt lite av tanken Nästan så jag ska överge Bee och skaffa Cam isåfall... Eller ha båda, ehum.

• danosani

Haha TYVÄRR har jag "ingen anledning" till det.. Vi behöver inte ens den Bee vi har nu Och i april står vi här med UJ singel, UJ duo och Bee. Till två barn.. Tralala

• danosani
    Bellbox skrev 2010-12-31 11:59:58 följande:
    Kanske dags att försöka sig på en 3:a?? TÄNK vad många vagnar du kommer behöva då; en Donkey är ju ett minimum!!
    Drömmer
    Attans att tvåan inte ens är startklar för vagnparaden ännu

Tycker f ö att Donkey inte är särskilt snygg Drömmer Speciellt inte i singelutförandet!
  • danosani

Måste bara säga att jag blev MYCKET positivt överraskad av Been förra veckan i ett väldigt kallt och isigt/snöigt Göteborg. Den hoppar ju som värsta viga katten över trottoarerna, inte ens särskilt skumpigt Älskar Buggans stötdämpningar. 

• danosani

Vi har köpt ett Logico S nu till lillebror, shit vad STORT det är! Inte tungt, men stooort. Hyrde en sån där gammal Britax sist, Rock-a-tot eller vad de heter, och det var mycket smidigare storleksmässigt. (Tror att de är lite mer i samma storleksklass som Maxi Cosi.)

Tycker faktiskt inte att det är en fördel för Logico S/Akta att det är rymligare, för så fort plutten kan sitta ska man ju byta till bakåtvänd stol, det är säkrare. Och det där skyddet är ju så stort att det för mig är en gåta att man växer ur det innan man lär sig sitta (Med undantag för sjukdomstillstånd självfallet)

• danosani

Nu sitter jag med telefonen och kan inte länka, men googla på "familjeliv BARN I BIL" så kommer ni till en hög proffs som står bakom det jag säger. Såklart är det inte farligt för ett barn att sitta i babyskydd, men det är bättre med stol pga ryggens vinkel. Skulle själv inte sätta en tvåmånaders i en stol där hon glider omkring, det varierar ju från barn till barn, men att behålla skyddet till 13kg eller längdgränsen är uppnådd, bara för att man KAN, det skulle jag definitivt inte göra.
    Förra veckan hade flera nyhetskanaler inslag om hur okunnig inom bilsäkerhet en stor del av försäljare är.
    Gällande Britax hemsida så tvivlar jag inte på att de gör bra stolar eller inte är att lita på, men jag tror knappast att ett företag som sysslar med försäljning skulle vilja komma i närheten av det faktum att deras skitdyra produkt faktiskt kan och bör bytas ut inom iaf 4-5 mån (vilket jag gissar på är mer "norm" för barn att lära sig sitta).

• danosani

Sen vill jag bara flika in att bara för att man fyller fyra år (rek åldern för bakåtvänd stol) så betyder inte det att man MÅSTE vändas framåt. Har man plats kvar längdmässigt i sin stol är det FEM ggr säkrare att färdas baklänges. Om viktgränsen heller inte är uppnådd, självklart.

• danosani

Britax säljer bl a stolen hiway som är godkänd från 0 kg. Nu är det väl inte jättetroligt att folk i Sverige (andra europeiska länder däremot verkar ju inte bry sig om hur ungarna åker i bilen) skulle köpa den från första början, men går man på viktangivelsen så :P

Britax, andra tillverkare samt återförsäljare skulle ju dessutom kunna förlora babyskyddskunder som väljer att hyra ett babyskydd istället, "om det används såpass kort tid" - om det skrivs ut med versaler på infosidan om babyskyddet i fråga. Det gjorde jag med stora tjejen, så där var det iaf en kund mindre.
    Sen säger jag inte just Britax och enbart Britax, utan såklart alla tillverkare vill ju tala i så goda ordalag som möjligt för så hög försäljning som möjligt.

7 månader är ju en snittålder liksom fyra år för framåtvändning. Och som sagt, var det 50% av personal i babyaffärer som klassades som okunniga inom barnsäkerhet i bil eller vad var det? Jag väljer iaf att inte alltid svälja den info som personer som vill sälja på mig saker, kommer med.

• danosani

Haha det var ju dumt om du tog det som en idiotförklaring, för det var inte min mening. Det jag menar är att jag brukar kolla med "opartiska" källor och inte bara de som tjänar pengar på vad jag väljer att gå efter.

• danosani

Måste fråga - var det inte så att det cirkulerade Cam-kopior för ett tag sedan, som var myyycket lika med undantag av hjulen som var silverfärgade? Både fram- och bakhjul alltså.

Nike Mathilda 080926 -- Noah Zacharias 110420
  • danosani

Mm den jag menade. Hon la ut den annonsen på "vår" lokala fejan-köp&sälj också.. Då kommenterade jag att det INTE var original och hon säger att "den såg ut såhär när jag köpte den, det kanske finns olika hjulalternativ". Garanterade att det inte fanns det... Och då försvann den annonsen iaf. Tråkigt för henne om hon köpt den i god tro!

• danosani

Fick inbox av henne nu. Hon har blivit grundlurad och tar bort annonsen, säger hon.

• danosani

Hej! Tänkte dyka tillbaka ner i Buggavärlden efter några års uppehåll.. Har span på en Frog och är i valet och kvalet.

Denna är det:
    www.blocket.se/goteborg/Bugaboo_Frog_38731328.htm&w=1

Den har ett skav på ramen, ett på handtaget och är som jag upplever det lite solblekt i sufflan (enl säljaren är det kameran men jag är tveksam till det...). Priset ligger på 3000:-, tycker ni att det är ett bra pris?

TACKSAM för svar

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21