• LHUF

Bugaboo-tråd nr 21

hur ser snäppfästechassit ut då?  jag har ju ingen koll     min pappa skickade bara med det nya chassit som dom fått så vet inte hur det gamla såg ut som dom hade problem med. Men han jag köpte sa att det var det med de nya fästena på och det har jag ju ingen aning om vilka det är

Tilde 080319
  • LHUF

om jag tittar på bilder på nya vagnar i butik så ser ju dom fästena ut som dom vi har på vår vagn.. Men men det visar sig väl. Och kikar jag på där det finns reservdelar att köpa så ser det chassit ut att vara likadant..

Tilde 080319
  • LHUF

aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom?  tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?

jaja får vara försiktig helt enkelt  

Tilde 080319
  • LHUF
    Bellbox skrev 2011-01-11 12:27:12 följande:
    Jag gissar på nej
    LHUF skrev 2011-01-11 11:56:08 följande:
    aha, då fattar jag.. men om dom nu haft så mkt problem med de nya fästena så borde dom ju förbättrat dom?  tyckte det var någon som skrev om det för några sidor sedan att chassin efter ett visst år var säkrare?

jaja får vara försiktig helt enkelt  
    Precis; jag hävdar att självklart hade Bugaboo bytt ut om det nu var "SÅ mycket problem" (som det oftast framställs här i denna tråden... men visst finns de som har haft otur eller hanterat vagnen fel.
    Sen det FÖRSTA av chassina med snapfästen hade en skruv istället för en popnit; det är alltså popniten som inte alls haft så stora problem!Ja JAg fick då sålt den direkt för 6500 utan tillbehör ö.h.t så jag är nöjd
    tack för ditt svar. det chassit vi har nu ser ut att ha en popnit vid fästet iaf.    men får tänka på hur man drar den upp för trappor helt enkelt ändå..   har fått på hjul och så iaf så nu skall bara liggdelen fästas.. men den var superfräsh och snygg så har nog gjort ett kap tror jag. skall bara fylla vinterhjulen med luft så är vi redo när lillebror kikar ut
    Tilde 080319
  • LHUF
    Bellbox skrev 2011-01-11 12:43:07 följande:
    ja precis det får man tänka på som med alla barnvagnar...
    Har du fått tipset att antingen hålla under själva snäpfästena i ramen om du lyfter vagnen i trappa/på buss t.ex? Alternativt att man fäller ut handtaget i YTTERSTA läget så det blir som längst och sen låser fästena...
    Lillebror kommer åka snyggt
    jo att man skall hålla under fästena har jag fått tips om. men inte det med handtaget, skall lägga det på minnet. 
    Tilde 080319
  • LHUF

Ja en ny kostar ju en halv förmögenhet.. helt galet.. 

HugoochVilma skrev 2011-01-11 14:44:41 följande:
    Fröken Småland skrev 2011-01-11 12:45:33 följande:
    Kardborren skall fästas på pinnen ovanför varukorgen, den som är det centrala staget i chassit.
    TACK! Ska prova när lillan vaknar. Storebror älskade iallafall sin ståbräda - eller sittstol kanske jag ska säga eftersom det är med sittpall på.
     ah du har en med sittpall på, köpte du den i butik eller på nätet?  vad fick du betala för den?  har funderingar på e sådan med pall på till dottern. 
    Tilde 080319
  • LHUF
    HugoochVilma skrev 2011-01-12 08:04:36 följande:
    Näh, köpte den faktiskt på Blocket! Fick betala hela 1000:-, men tyckte det var värt det ändå. Sonen älskade den så det känns som ett bra köp.

åh så smidigt, kanske får leta något sådant, din son såg ju ut att vara runt 2,5-3? eller ser jag så galet

Tilde 080319
  • LHUF

så det finns inte ståbräda med pall som passar på en begagnad bugga?  eller måste man ha en begagnad ståbräda?  

Tilde 080319
  • LHUF
    Fröken Småland skrev 2011-01-12 11:30:57 följande:
    Jag tror inte att den gamla ståbrädan säljs i butik längre, men det går ju ringa runt och kolla. Jag tänker mig att det borde bli en del gamla ståbrädor "över" när den nya kom eller så kanske de reade ut den gamla. Pallen (som inte är Bugaboo original, det vet du kanske?) passar bara på den gamla ståbrädan. Finns hos barnbutiken.net ifall du vill kolla på den. Den gamla ståbrädan funkar på gamla och nya modeller av Bugaboo men inte på Bee, varken den nya eller gamla. Däremot så passar nya ståbrädan (som inte kan ha pallen på) på alla Bugaboo, alla åldrar och modeller.
    ah tack  så får man leta på blocket då..  jo såg att det inte var bugaboo original på någon sida.. men såg någon annan bräda med en pall som en cykelsadel som skulle passa vad jag förstod
    Tilde 080319
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21