• LHUF

Bugaboo-tråd nr 21

oj så fin den gröna var, den måste jag nog köpa till i vår.. tur att vi köpt en begagnad vagn så man kan pimpa den som man vill utan att det känns för mkt i plånboken

Tilde 080319
  • LHUF

Måste man alltså köpa en hel vagn för att få en av de nya sufletterna?  så fattade jag det av kidzshops hemsida?   

Tilde 080319
  • LHUF

Måste fråga er om solskydden till buggan...

det där uv skyddet verkar ju bra men är det stelt eller blir det litet när man viker i hop det?  har bara sett bild på det.

Och man måste ju ändå ha parasoll också för annars blir det ju ljust i ansiktet?

Hur har ni gjort med solskydd till era vagnar helt enkelt? 

Tilde 080319, Hugo 110203
  • LHUF

Så det är bättre att köpa ett solskydd från axel och ida istället för buggans egna?  passar axel och ida på liggdelen?

Tilde 080319
  • LHUF

Ok, såg en bild på liggdel med Axel och Ida skyddet och det såg ut att funka. Men det känns lättare att vika ihop än buggand egna?

Med dottern hade jag parasoll och sedan en solsuflett från teutonia, sedan la vi tunn filt på benen

• LHUF
    Asereht skrev 2011-04-28 09:50:14 följande:
    Det funkar absolut, jag hade det på liggdelen men jag gillar det inte speciellt materialmässigt och jag tycker det är lite svårt att få det tätt iom att det inte är så följsamt. Det blir inte jättestort ihopvikt ungefär som ett regnskydd. Buggans egna ahr jag ingen koll på och kan inte jämföra med.

Det bästa solskydd jag haft är en skärm man sätter över suffletten (Seatshade) sedan satte jag ett vanligt klassiskt myggnät över det som skyddade mot insekter. Funkar på bilstolen med.

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+...
    Tack för tipset, ser ju bra ut.  Men det blir bra på liggdelen också? Solen kommer inte ned i vagnen då?  tänkte sufletten på buggan är ju rätt högt ifrån själva liggdelen, men får nog prova i butik..
    Tilde 080319
  • LHUF
    Asereht skrev 2011-04-28 10:44:31 följande:
    Fördelen med en sådan är att man kan flytta den så den kommer långt ut/fram eller längre bak efter behov. Jag använde min både på buggan och på brion i somras och sätter man den långt fram så skyddar den hela liggdelen i princip. Det blir som ett skuggande soltak.
    smart, då skall jag beställa en sådan. var ju bra pris också

Tilde 080319
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21