Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

Bugaboo-tråd nr 21

Hörni tjejer, är det någon som bytt broms själv på sin CAM? Isf var köpte ni vajern?

• cirkuspuman
    thj skrev 2011-08-02 15:05:44 följande:
    Jag gissar på att du kan beställa den från bugaboo ÅF
    Jag har frågat runt men det verkar svårt att både få svar och att få tag i denna vajer  ska kolla med en cykelaffär inne i Sthlm som verkar kunna det mesta men de svarar inte i telefon så jag chansade att någon kanske hade bytt sin vajer och kunde tipsa mig  
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • cirkuspuman
    Surkatt skrev 2011-08-02 21:07:51 följande:
    På frogen jag köpte nu satt det till och med krokar, jag misstänker att de är bugaboos egna... Varför skulle de dessutom göra krokar omman inte får använda dem?  

Men till greates news... jag har precis tjingat och betalat ett denim 007 topset på blocket! Tycker det var så mycket finare än 107 som jag har... (Nej, Anpa, jag ska inte härma dig i allt du äger och har.. )

Hoppas jag inte blir lurat. Det sista jag köpte på blocket var ett tarsigt akvarium. Jag är så naiv ibland... Tar för givet att folk säljer saker som är hela, annars säger man det... Men men. Man lär så länge man lever!
    Åh det topsetet mailade jag oxå på så det var du som stal det framför näsan på mig!
  • cirkuspuman
    bohusbebis skrev 2011-08-02 22:00:16 följande:
    bugaboo krokarna passar väl bara Frog (rätta mig om jag har fel). Det var med EN till min frog och jag letar efter en till....
    Jag har oxå bara EN om du ser ett par till salu så kan du ju hojta till så delar vi
  • cirkuspuman

Jag ger mig till känna
    Jag färgade både sittdelsbas och varukorg med svart textilfärg från Panduro, alltså den man svampar på tyget
    Jag färgade sittdelen men har inte värmehärdat den med strykjärn utan blåste med hårtork istället och det funkade jätte bra. 
    Varukorgen blev lite flammig då jag hade på lite för mycket färg så den tvättade jag istället för att härda och då blev den jämn i färgen  

• cirkuspuman
    mini75 skrev 2011-08-03 09:26:06 följande:
    Ok, så det är en speciell färg alltså? Funkar inte med vanlig som man köper på tex åhlens som man tvättar tyget i? Har ej panduro i stan.... Det färgar inte av sen på barnets kläder eller så? JAg ska faktiskt åka å köpa min frog idag så jag har inte ens sett den än :) Går händelserna i förväg. Det jag inte gillar är att suffletten är vit inuti - det är mest det jag stör mig på egentligen. Att den är lite solblekt är ok, det blir ju alla vagnar förr eller senare... Om kag ska köpa en cam sufflett behöver jag nya fästen eller hur? Är de lika på höger och vänster i så fall eller säljs de i par?

HAr du någon bild på din vagn?

Tack för era tips :)!   
    De säljs i par, föstena till cam suffletten alltså.
    Vanlig herdins textilfärg fäster inte på detta tyg det det är nog Panduros färg du får köpa med den finns i deras online shop oxå Den heter Palett och du ska ha den för mörka tyger.
    Bild kan jag fixa senare då vi precis är på väg iväg här, är det resultatet du vill se?
    Tyvärr så är Frog sufletterna (alla utom orange som är marinblå inuti, rätta mig om jag har fel) inte ens vita inuti utan mer beige/gula (nikotingul) och jag tål det inte heller så det är tur att cam sufflorna går att använda  
  • cirkuspuman

Jag provade att färga min solblekta frogsuffla i maskin och fodret samt bugga märket blev gråa så tänk på att även märket färgas om du färgar med Herdins textilfärg.

Jag har svampat på färgen men det går säkert att pensla oxå

• cirkuspuman
    mini75 skrev 2011-08-06 17:41:57 följande:
    Ja jag såg där,  men vet inte om det är krångligt att handla från england? kanske inte? Skickade ett mail till dem...

Tack för tipset!

Har du handlat på ebay nån gång?    
    Ja jag handlar ganska ofta på Ebay och från England oxå och det har aldrig varit några bekymmer. Peppar peppar!
    thj skrev 2011-08-06 18:52:34 följande:
    Vänner var rädda om varandra och tala om för de nära och kära att ni älskar dem!

Mitt liv har slagits samma,Min Underbara Pappa har lämnat oss.
    Jag trodde jag visste vad smärta,sorg,lycka,glädje och saknad var -men det gjorde jag inte!
    Men nu gör jag det!

Krama om varandra en extra gång varje dag!
    Åh nej Gråter Skickar en stor kram till dig!

• cirkuspuman
    Joddan skrev 2011-08-08 21:26:03 följande:
    Vattenflaska, läskburk, nappflaska, skräp, äpple, iphone, leksak? ALLT? *älskar*Skrattande
    Instämmer den är suverän!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21