Inlägg från: cirkuspuman |Visa alla inlägg
  • cirkuspuman

Bugaboo-tråd nr 21

De är orginal och borde nog gå att ta bort men jag är inte säker på resultatet

• cirkuspuman
    Joddan skrev 2011-09-02 11:00:19 följande:
    Vem är det som färgat basklädsel med pandurofärg och lyckats? Finns det några bilder?
    Det var jag
    Jag ska se om jag kan fota och lägga upp i bildtråden...tog tyvärr bara före och efter-bilder på P&T´n så jag har bara efter-bild på Froggen.
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • cirkuspuman
    Lindadjo skrev 2011-09-02 15:37:08 följande:
    Det ska jag göra med min gråa svarta frogklädsel också. Har du använt vagnen efteråt nu? Färgen färgar inte av sig väl? Det är iofs varukorgen som är värst på min, sittdelen är inte så illa... men det kanske ser grått ut mot en helt ny svart camsuffla
    Jag har testat med min färgade tillsammans med min svarta suffla och det blev jätte bra  visst syns det att det som är färgat är mer mattsvart om man synar den noga men det är inget man tänker på om man inte vet
    Jag har testat den några gånger efter färgningen dock ej i regn men den är tvättad en gång efter så den borde inte färga av sig  
    Joddan skrev 2011-09-02 15:51:59 följande:
    Tack för bilden circuspuman . Var det svårt? De vita loggorna lyckades du undvika. Duttade du färg på hela? Förutom sitsen
    De vita loggorna färgade jag över faktiskt men när jag tvättade den efteråt så blev de vita igen iom att det är tryck däremot var jag väldans försiktig med "frog lapparna" på sidorna.
    Jag svampade på färgen och en stor flaska för 79:- (har jag för mig) räckte till både P&T vagnen och froggens varukorg samt sittdel, helt klart prisvärt! 
  • cirkuspuman
    Joddan skrev 2011-09-02 16:33:06 följande:
    Grejt! Ska vidaremeddela det tillk min vän som är på väg att köpa blekt frogklädsel . Jag har mina oginalsvarta groda i behåll
    Samma vän som då inte kommer att köpa min andra svarta sittdelsbas antar jag
  • cirkuspuman
    Snoppan skrev 2011-09-02 18:10:30 följande:
    Woho! Jag vann en tävling på Bugaboos FB-sida idag!
    Jag som aldrig har vunnit nåt i hela mitt liv  
    Grattis
  • cirkuspuman
    standby skrev 2011-09-04 07:33:51 följande:
    Har 2 Bugaboo-åkpåsar, en grå och en off-white.

Har man nytta av 2 eller är det lika bra att sälja 1? De är av gamla modellen. Det som är skumt är att den som är vit saknar loggan, är det så eller är det ngt måndagsex jag har? 
    Min vita har logga så det verkar ju konstigt
    Kanske olika beroende på årsmodell?

• cirkuspuman
    Joddan skrev 2011-09-12 09:48:58 följande:
    Jag har börjat med åkpåse, faktiskt! Det är ju sviiiinkallt ute på kvällarna. På dagarna har jag påsen öppen..
    Vi gör likadant åkpåse på morgon och kväll som jag sedan tar av locket på under dagen
  • cirkuspuman
    straw2008 skrev 2011-09-11 14:56:45 följande:
    Kan ju vara så ang blå sufletten att säljaren sålt den innan annonsens slut o sen lagt ett orimligt högt bud för att ingen ska vinna.
    Jag tror oxå att så är fallet
  • cirkuspuman
    Elladea skrev 2011-09-13 23:58:29 följande:
    Hej!
    Bromsvajern på min Cameleon har gått av! Kan ni kanske hjälpa mig med tips om var jag kan köpa en ny? Jag har kollat där jag köpte vagnen men de säljer inga reservdelar sa de. Jag har också testat med att fråga i en cykelaffär, men de kunde inte heller hjälpa mig. Vagnen är köpt i oktober 2008 och jag är annars jättenöjd med den. Bor i Stockholmstrakten.

Tack på förhand!
    Bonti har bromsvajer oxå minns inte vad det kostade men de kan byta den i sin verkstad medans du väntar.
  • cirkuspuman
    Trolovade skrev 2011-09-14 10:06:42 följande:
    Joddan: Jag använde Herdins Textile Colour multi fibre i svart, men tvättade i 40 grader när jag färgade in istället för 30 som man egentligen bara ska tvätta varukorgen i. Vart faktiskt riktigt bra, man ser fortfarande där det står bugaboo cameleon plus att färgen inte tar på vissa material så buggaloggan är vit och fin Står dock att man ska färga i 60 grader och riktigt så vågad var jag inte, så man kanske inte ska pröva om man är jätte rädd om något *S* Kan prova att lägga ut en bild på hur den blev om någon kan länka till bildtråden
    Den provade jag att färga min solblekta frog suffla med oxå men det hände ingenting med utsidan på tyget, den var lika solblekt och gå som innan
    Undrar om de är olika material? Jag vill oxå se bild  
  • cirkuspuman
    Trolovade skrev 2011-09-14 10:29:39 följande:
    Cirkuspuman: Men vilket material var suffletten i? Flecce funkar inte, prövade det med, men det hände inte ett jota...
    Det är en Frog sufflett i canvas med quiltat (stavning?) foder och fodret är färgat men inte sufflan  
  • cirkuspuman
    Joddan skrev 2011-09-21 14:50:18 följande:
    Hjälp

Min fiiiina fina frog har gått sönder . Det började med att hantaget "knäckte" när jag gick på och av bussar och då hantaget fick flyttas "upp" eller "ner" så som ett chassi ska "glappa". Frogen har ju fast hantag så det är inte glidarproblem jag menar. Men nu har spärren på v. Sida släppt. Alltså spärren man drar upp när man ska fälla chassit. Anar att en "pigg" är av inne i navet på chassit???? Någon som vet om man kan öppna och operera? Det går att använda men körglädje?
    Neeeej vad synd!
    Jag har hört att det finns ngn cykelaffär i Sumpan som är bra på BB chassin men jag minns inte namnet
  • cirkuspuman

Joddan: vad bra! Det var exakt samma sak här efter att vi fällt ihop den en gång och sedan fällt över styret en gång klickade den rätt igen jag har provkört och det funkat finfint

• cirkuspuman
    Joddan skrev 2011-10-02 19:49:42 följande:
    Jag har kört min idag också med barn i och bräda o min funkar också kanon! Tur att jag inte lämnade in den för 600:-. Nu köpte jsg ju nytt chassi men det kan jag ju sälja. Frogchassin är rätt poppis . Och nu är det tvättat o smörjt ordentligt
    Ja men vad sjukt  När det gick sönder för min del så var jag så himla stressad att jag bara ställde in vagnen i källaren och hämtade ut camen istället för att snabbt hinna iväg hemifrån.
    Eftersom jag läst om dit chassi och det knakade när jag lyfte upp och ner styret så tog jag bara förgivet att jag hade samma fel  men efter att ha kollat närmre samt fällt styret åt alla håll så funkar det kanon igen
    Hoppas att du gör ett klipp med chassit  
  • cirkuspuman
    The75 skrev 2011-10-05 07:38:09 följande:
    Hej
    Är det någon som vet var man kan köpa en orginal broms vajer till bugaboo camen,jag köpte en på cykelaffären men den passar inte till 100%,inte så konstigt kanske när den är till för cyklar och inte vagnar :O)
    Bonti här i Sthlm och Kidzshop.se kan ta hem dem  Alla återförsäljare borde ju kunna beställa hem reservdelar men detta är de två jag kontaktade när min vajer gick av.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21