• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Det här med Bee+ eller Cam till bebis; har själv funderat på att köpa en Bee+ och hade nästintill bestämt mig för att det skulle bli en. Men då började tänkte jag just det att Bee är en lyxig sulky vilket innebär att den inte har så bra dämpning och det ville jag inte att min kommande bebis ska behöva ligga i. Sen är Camens liggdel helt underbar vilket övervägde även om den används väldigt kort tid! Efter mycket funderingar och prat med J på Kidz blev det definitivt en Cam som vann! Så därför blev det en ny cam till den kommande bebisen (hade en till min dotter som såldes för tanken var först att köpa en Bee+ till nästa)!

Jag skulle personligen inte vilja ha bara en Bee till bebis, okej som kombination med annan vagn men inte enbart!

• imaj

Ellabay: om du byter suflettbågarna till Cam suflettbågar passar Cameleon sufletterna någorlunda, inte helt perfekt tydligen men så att det ser bra ut iaf ! (enligt FAQ bloggen i TS). Nya bågar finns att köpa hos bl.a. kidzshop där det även finns enbart sufletter att köpa

• imaj

Min sambo har aldrig haft problem med rosa suflett och åkpåse på vagnen till dottern ! Han tänkte kanske på husfriden; är jag nöjd är alla nöjd *skoja hihi*

• imaj

Jessiicaa89: ring dit och be om att få prata med Jessica, det är hon som ordnar reklamationerna snabbast och det är henne man ska prata med när det gäller Bugaboo! Underbara J !

• imaj

Angående syskonvagn: Alla barn är ju olika men min dotter fyller tre i april och bebisen kommer i juli. Vi kommer inte ha syskonvagn (så klart) men hade bebisen kommit när dottern var 2,5 hade jag velat ha syskonvagn. Detta då min dotter iaf fortfarande ibland vilar i vagnen en stund och att man lätt blir låst från att gå lite längre promenader om man bara har ståbräda med en 2,5åring.

Jag tycker man ska fundera över hur man använder vagnen och köpa om man tycker sig behöva en utifrån barnet och era behov. Om man redan har syskonvagn tror jag det är smart att vänta med att sälja den tills man ser att den inte längre används, vagnens värde minskar inte mycket av att stå orörd någon månad extra...

• imaj

Gavagal: tycker det ser ut som om du gjort tygstycket lite stor mellan de främre suflettbågarna. Testa att gör det mindre brett nästa gång och prova på vagnen innan du syr kantbanden då har du fortfarande möjlighet att justera den ytterligare. I övrigt ser sufletten fin ut tycker jag ! Det brukar ta några gånger innan man får den helt "perfekt"!

• imaj

Lindadjo: Fy sjutton vilken snygg liggdel ! Hade det inte varit för att man vet att den färgen inte finns hade jag trott den var köpt! Du är duktig du!!

• imaj
    rosenkind skrev 2011-03-21 18:57:33 följande:
    Har nån av er en bild med Bugaboos åkpåse i samma färg som topsetet?
    Jag funderar på att köpa en röd åkpåse till grå bas/rött topset, men blir det snyggt?
    Funderar om kanske grå åkpåse är det bästa plus att den passar till alla topset då...men grått känns lite trist...
    Jag hade rosa (ceriset) topset och åkpåse för någon vinter sen, trivdes jättebra med det och kommer definitivt att köpa det igen till den nya camen. Hittade två bilder i mitt galleri där jag hade denna kombination:
    http://www.familjeliv.se/hem/imaj/gallery/phpsrccno.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/imaj/gallery/phpzczs1r.jpg

Skitsnyggt tycker jag iaf !
  • imaj
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-21 20:17:19 följande:
    Är det den "nya" rosa ?
    Jo det är den nya rosa i canvas. Den gamla (äldsta) rosa är ljusare och finns bara i fleece
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21