• Galia

Bugaboo-tråd nr 21

Asereth: Ja men just det buggysnuggle heter det ju. Jo det är det jag funderat på, men det funkar bra då alltså? Låter bra det

• Galia
    LHUF skrev 2011-05-18 09:38:37 följande:
    köpte ju en solsufflett efter tips härifrån men den var inte så bra kan jag säga nu efter använt den ett tag.. 
    vad fungerade inte så bra med den?
  • Galia

spigg: Vilken härlig sufflett (lappräcke) i bildtråden! Har du sytt den själv?

Surkatt: Jag tycker att du lyckats kanon med bumperskyddet och fina blommor med!

• Galia
    Galia skrev 2011-08-21 19:18:18 följande:
    spigg: Vilken härlig sufflett (lappräcke) i bildtråden! Har du sytt den själv?
    lapptäcke skulle det ju stå
  • Galia

Vet att jag hört/läst det där om Ikeas skinn någon gång och om jag minns rätt så är anledningen till att de inte "rekommenderar" den till barn helt enkelt att den inte är testad på rätt sätt för att vara barngodkänd så att säga. Därmed inte sagt att den är farlig. Hm, tror att det var i "Vi förädlrar" det kom upp för där lade tidiningen in lammfällen som ett tips på inköp för att göra barnrummet mysigt typ och sen kom en massa insändare i numret efter där folk påpekade att den itne var godkänd. Vi föräldrar svarade då på dessa insändare att de hade talat med Ikea som sade ungefär så att de inte testat den på "rätt sätt" så därför ej godkänd till barn.

• Galia
    bohusbebis skrev 2011-09-24 15:25:01 följande:
    Det ligger en urläcker med Pippi-mönster som går i rött på Tradera (inte min annons). Tror den är till Cam men kolla med säljaren för säkerhets skull. Det går ju att köpa cam-fästen så passar alla camsuffletter även på Frog (frog-suffletterna ska tydligen åxå sitta bättre har jag hört, har dock inte testat).
    Pippi-mönster?
  • Galia

Har köpt en dyna (Bugaboos egna) och funderar lite på hur man ska få den att sitta bra. Vi använder inte axelremmarna så de ligger bakom sittdelstyget och är inte ens framme så att säga. Antar att de annars skulle hjälpa till att hålla ryggen på dynan uppe. Som det är nu får man rätta till dynan varje gång man sätter i barnet. Tips någon?

• Galia
    Jennie f skrev 2012-03-21 20:04:54 följande:
    Solen, våren och värmen är här! Lycka!!
    Men då kom ett nytt problem, solskydd.. min fina lilla dam blir tok arg när solen lyser i ansiktet om så bara för en kort sekund. Vad tycker ni är den bästa lösningen? Parasoll, helt solskydd, filt?? eller vad?? 
    Vi har ett sånt här 
    Finns flera olika varianter av samma t.ex. detta eller den här
    Filt/draperi kan väl funka när barnet sover eller är litet men när de är vakna/större vill de ju se ut (enligt min erfarenhet) och då tycker jag detta funkar toppen. Sedan varanr man ju för det där med att täcka för, kan ju bli varmt och dåligt med luft om det blir för tätt
  • Galia

Tycker ni att ni haft nytta av ståbräda? Såg att det fanns en sits att köpa till men som bara passar till den äldre brädan?

• Galia
    Galia skrev 2012-08-22 23:49:27 följande:
    Tycker ni att ni haft nytta av ståbräda? Såg att det fanns en sits att köpa till men som bara passar till den äldre brädan?

puffar för min fråga och undrar även om ngn haft en annan ståbräda än Bugaboos egna? 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21