Bugaboo-tråd nr 21
Asereth: Ja men just det buggysnuggle heter det ju. Jo det är det jag funderat på, men det funkar bra då alltså? Låter bra det
Asereth: Ja men just det buggysnuggle heter det ju. Jo det är det jag funderat på, men det funkar bra då alltså? Låter bra det
spigg: Vilken härlig sufflett (lappräcke) i bildtråden! Har du sytt den själv?
Surkatt: Jag tycker att du lyckats kanon med bumperskyddet och fina blommor med!
Vet att jag hört/läst det där om Ikeas skinn någon gång och om jag minns rätt så är anledningen till att de inte "rekommenderar" den till barn helt enkelt att den inte är testad på rätt sätt för att vara barngodkänd så att säga. Därmed inte sagt att den är farlig. Hm, tror att det var i "Vi förädlrar" det kom upp för där lade tidiningen in lammfällen som ett tips på inköp för att göra barnrummet mysigt typ och sen kom en massa insändare i numret efter där folk påpekade att den itne var godkänd. Vi föräldrar svarade då på dessa insändare att de hade talat med Ikea som sade ungefär så att de inte testat den på "rätt sätt" så därför ej godkänd till barn.
Har köpt en dyna (Bugaboos egna) och funderar lite på hur man ska få den att sitta bra. Vi använder inte axelremmarna så de ligger bakom sittdelstyget och är inte ens framme så att säga. Antar att de annars skulle hjälpa till att hålla ryggen på dynan uppe. Som det är nu får man rätta till dynan varje gång man sätter i barnet. Tips någon?
Tycker ni att ni haft nytta av ståbräda? Såg att det fanns en sits att köpa till men som bara passar till den äldre brädan?