• Galia

Bugaboo-tråd nr 21

Sofia: har du köpt vagnen i svensk butik ? Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en vara i tre år oavsett

• Galia

Hm, jag förstår inte riktigt var på sidan man ska registrera sin bugga för att få nya handtaget... kan någon hjälpa mig?

• Galia

ah, nu såg jag när jag klickade mig vidare var det ska sitta. Ska kika på vagnen sedan

• Galia
    FabulousMom skrev 2013-01-31 22:14:02 följande:

Läste det i en föräldratidning också, jag har en begagnad cameleon och inget kvitto, men borde ju kunna byta ändå? Tänkte ang. att man ska registrera sitt köp. Har dock inte varit inne på hemsidan än.
    Du skriver in serienumret och det sitter ju på vagnen så kvitto efterfrågades inte när jag reggade nyss. Det är ju en goodwillgrej för dem att vagnarna ska vara säkra 
  • Galia

Har bytt till sittdelen när de varit ca 5 månader. I början kan man ha den på halvlutande läget när de är vakna och vill se sig omkring. Mina ha sovit/sover fantastiskt bra även i sittdelen. 

• Galia

Min minsting 11 månader har nyligen börjat sova helst på mage och hon vänder och vrider sig i vagnen också men där är det ju inte lika lätt att komma i en bekväm ställning på mage pga den ergonomiskt formade sitsen. Det är mest ett problem vid insomning, när hon väl somnat är det inget problem. Någon som känner igen sig? Har nästan börjat fundera på att köpa ny "vanlig" vagn där hon kan sova på magen men gillar ju buggan.... Någon som känner igen sig eller har tips? Kan tillägga att hon ju får plats på mage och då benen uppvikta i sitsen men hon är rätt lång (ca 80cm) så hon hamnar högt upp i sufletten som trycks upp och rasar ner så det funkar inte så bra..

• Galia

Nä de har inte mjukliftar eftersom man bär hela liggdelen med sig om man behöver. Om du väldigt gärna vill ha en mjuklift ändå så vill jag minnas att ngn tidigare har skrivit att Babyproffsens (tror jag) egna märke på mjuklift passar i bugaboos liggdel (för det behöver vara en rätt liten mjuklift för att rymmas)

• Galia

Nu vet jag inte vad det är för slags del du behöver byta/laga men tipset här innan har varit att vända sig till en cykelverkstad eftersom de ofta har vad som krävs för att laga även vagnar.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21