• Galia

Bugaboo-tråd nr 21

Jag har tidigare läst att man ska spruta in silikonspray vid alla rörliga delar. Kan någon precisera så vore jag tacksam? Jag är rädd att spruta in på ngt olämpligt ställe så jag har ännu inte vågat trots att jag har silikonspray hemma även kallad 5-56?

• Galia
    RocketQueen skrev 2012-09-04 21:21:01 följande:
    Se till att det inte kommer nåt på teleskopshandtaget för det kan börja glida. Resten av vagnen kan du spraya ner utan att det är nån fara

Tack för svar, visst funkar det med 5-56?
  • Galia
    Marlin16 skrev 2012-09-05 20:11:51 följande:
    Galia- ja det heter silikonspray, finns hos clas ohlsson o biltema bla

ok! Ska kika där
  • Galia

gavagai: Har du inget inlämningskvitto? Tänkte att du kan visa det för kronofogden och få tillbaka vagnen

• Galia

Morsansthlm: låter som att du satt hjulen på fel sida fram. Byt plats på dem

• Galia

Sen undrar jag vad du menar med snöhjulen bak? Man byter inte bakhjulen utan där behåller du de vanliga.

• Galia

Fast sätter man hjulen på rätt sida så låser de sig automatiskt, hjulen hoppar liksom in o låser så att man får fyra fasta hjul. Har själv gjort misstaget att sätta dem på fel sida o bråttom som jag hade till bussen så var det ingen rolig promenad när vinterhjulen for åt alla håll...

• Galia

Blomma80: Jag tycker den är väldigt stadig och bra så det ska du nog inte oroa dig över. (Jag har den gamla modellen med sits på)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21