Bugaboo-tråd nr 21
Måste fråga två frågor- sittdelen på en cam, ska man kunna rucka på dem? Detsamma gäller handtaget, ska det gå att vicka lite på? Eller är det slitage?
Måste fråga två frågor- sittdelen på en cam, ska man kunna rucka på dem? Detsamma gäller handtaget, ska det gå att vicka lite på? Eller är det slitage?
Svårt att förklara men sittdelen ruckas där den fästs på chassit när jag håller vid fotänden. Kanske ska vara så. Har ju aldrig känt på en bugga innan. Handtaget ruckas kanske ett par centimeter. Har aldrig haft någon vagn innan som går att svänga handtaget så därför undrar jag.
Tackar för svaren! Nu känner jag mig lugn!!!
Om vagnen liksom vobblar och drar lite åt vänster- är det framhjulen som behöver bytas då eller är det någon inställning??
Cameleon
Tack Noiis- ska genast mecka lite
Har pumpat bakhjulen men ska kolla så de är lika uppumpade.
Tack för alla tips ang. hjulen. Nu har jag pumpat upp bakdäcken till 15 bar och så upptäckte jag att spännena på höger swivelhjul satt ojämnt. Ska kolla imorgon om det blivit bättre- borde ju helt klart ha blivit det. Så tack igen!!
Nu en annan undran. När jag gick igenom vagnen nu så upptäckte jag ett plastfäste framför varukorgen mot swirvelhjulen. Vad ska sitta där?? Hittar ingen förklaring i instruktionsboken.
Ah, det är det nog. Tackar!!!
Har ni skötväskor hängande på handtaget? Blev konfunderad när jag läste i bruksanvisningen att minsta tyngd där kunde orsaka instabilitet i vagnen.