hemlig007 skrev 2010-09-14 10:58:49 följande:
Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)
Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?
Vi bodde på fjärde våningen utan hiss, barnvagnsrum eller andra smidiga lösningar för småbarnsföräldrar i lägenhet...
Köpte efter långt övervägande Bugaboo Cameleon av just den anledningen: att vagnen är jättelätt - och även liggdelen/sittdelen är jättelätt. Bar utan problem liggdel (senare sittdel) i högerhanden, hade chassit ihopfällt som en sportbag över vänster axel (och skötväskan innanför) samt eventuellt annat bagage i vänsterhanden. Inga problem. Visst, det blev lite tungt när barnet var bortåt 8-9 månader men då tillät jag mig emellanåt att fuska och springa två ggr. Men vikten lades på successivt så man vande sig att det blev ngt hekto tyngre allteftersom.
Kände absolut inget behov av ngn separat mjuklift.
Men hade vi haft ett bra barnvagnsförråd så hade jag lämnat chassit där. Tror dock inte jag velat lämna själva liggdelen/sittdelen där men det beror så klart på hur förrådet ser ut/luktar m.m.