Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong
    hemlig007 skrev 2010-09-14 10:58:49 följande:
    Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)

Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?
    Vi bodde på fjärde våningen utan hiss, barnvagnsrum eller andra smidiga lösningar för småbarnsföräldrar i lägenhet...

Köpte efter långt övervägande Bugaboo Cameleon av just den anledningen: att vagnen är jättelätt - och även liggdelen/sittdelen är jättelätt. Bar utan problem liggdel (senare sittdel) i högerhanden, hade chassit ihopfällt som en sportbag över vänster axel (och skötväskan innanför) samt eventuellt annat bagage i vänsterhanden. Inga problem. Visst, det blev lite tungt när barnet var bortåt 8-9 månader men då tillät jag mig emellanåt att fuska och springa två ggr. Men vikten lades på successivt så man vande sig att det blev ngt hekto tyngre allteftersom.

Kände absolut inget behov av ngn separat mjuklift.
    Men hade vi haft ett bra barnvagnsförråd så hade jag lämnat chassit där. Tror dock inte jag velat lämna själva liggdelen/sittdelen där men det beror så klart på hur förrådet ser ut/luktar m.m.
  • Billabong

Som tvillingförälder blev jag helsåld på nya Bugaboo Donkey!
    (Tar för givet att man kan vända sitsarna i valfria riktningar oberoende av varandra.)

MEN. Eftersom den kommer om tidigast ett halvår så blir det inget inköp. Hade behövt den förra sommarn/hösten... Och allra senast NU. Till våren går de små redan på förskolan.

Men skulle det komma ett par tvillingar till i familjen så...

• Billabong
    Honey1982 skrev 2010-09-15 22:40:04 följande:

HUR ska regnskyddet sitta om man använder liggdelen? Får inte alls ihop det.
    Finns det något annat märke på regnskydd som passar till camen?

Har du missat den utförliga beskrivningen inkl bilder i trådens FAQ?
  • Billabong
    Honey1982 skrev 2010-09-15 22:44:35 följande:
    det är alltså samma även om man har på liggdelen?
    Jepp!
  • Billabong
    mollan nu skrev 2010-09-24 20:47:12 följande:
    jag köpte min bugga från babytrader. Har haft lite strul med vagnen och det har aldrig varit problem med servicen. Fick till och med ett extra topset som plåster på såren när leveransen drog ut på tiden.
    Köpte från samma ställe och är så nöjd! Supersnabba i sina mailsvar och även leveransen av vagnen, som kom ända till lägenhetsdörren på fjärde våningen utan hiss.
    Vi köpte ett av de sista exemplaren av det äldre chassit som inte krånglat någonsinn och aldrig behövt kontakta Babytrader eller ngn annan återförsäljaren för reparation/reklamation.
    Är supernöjd med vår Bugaboo-affär då vi sålde vagnen efter 3 år för bara 1000 kr mindre än vi köpte den ny för. Ja, sen lät vi tillbehören följa med på köpet, men ändå - en suveränt bra affär.

Tycker det är så synd bara att syskonvagnen kommer ut på marknaden två år för sent för våra tvillingar...
  • Billabong
    Armani skrev 2010-09-25 16:51:24 följande:
    Ok, ingen annan skillnad? Är det på nåt sätt krångligt med den gamla, kan man hänga upp den då den inte används?
    Jag TROR inte att Tiny Tot-stolarna passar på den nya ståbrädan, men ngn annan kan säkert bekräfta om det stämmer eller om jag har fel.
  • Billabong
    johnhugo skrev 2010-09-26 20:34:46 följande:
    Hej,

Skulle behöva lite hjälp med tips och ideer. Verkar som mitt chassi är trasigt, det går inte att fälla upp vagnen hur jag än försöker. För hantaget i rätt position och det klickar fast men vagnen vill inte öppna sig. Någon teknisk kunnig som gar någon ide...helt utan vagn som jag verkligen behöver...

Tack... 
    Har du det ihopfällt liggande rätt på golvet?
    Då drar du loss spärrarna på båda sidorna UTAN att lyfta minsta lilla i chassit. När spärrarna är lossade så du lätt kunna fälla upp chassit och om nödvändigt kicka främre chassidelen lite lätt så att hjulen delar sig ifall de fastnat i varandra.
  • Billabong
    Insomnie skrev 2010-10-01 15:13:36 följande:
    Ja de övriga delarna är jätte fina... Det är en cameleon jag har, kanske inte sa det.. aja.. De små hjulen är lite slitna men de är inte någon fara, annars är den nästan som ny. Jag betalade 6000 för vagnen och med ett nytt chassi (billigaste jag hittar är 2500 nytt) så blir det 8500:- vilket är billigare än det skulle va att köpa en ny om jag får samma pengar för vagnen som jag köpte den för.. Så i det fallet skulle du köpa bara ett nytt chassi?

Känns inte som att de andra delarna har riktigt samma risk att gå sönder som chassit? Vad är din erfarenhet?
    Om du köper nytt chassi så är det enligt vad jag uppfattat det just bara chassit du får - inte nya hjul...  Bara så att du inte tror att du får nya swivelhjul också om du köper nytt chassi
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21