Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

Bugaboo-tråd nr 21

Hannah74 skrev 2010-10-22 11:58:00 följande:
    Det fanns ju en ritning någonstan hur man lättast sätter på sittdelen, när jag använde den tog det typ 3 sek  och var superenkelt!
    Men minns inte vem som hade den?
    Står tydligt hur man gör steg-för-steg i instruktionsboken annars...
  • Billabong

Jag hade lätt köpt Donkey om den kommit två år tidigare!
    Eller så hade jag valt Basson baby som jag just fått vetskap om. Men den fanns nog inte heller i tid...

• Billabong
    BeautifulFlower skrev 2010-11-10 19:02:37 följande:
    hur mycket kan man få för en Cameleon från -08?
     Inga fel på den alls, aldrig bytt chassi på den.
    Då ingår en rosa åkpåse,brunt toppsett, rosa+svart fleece toppsett och en tunnare svart åkpåse för våren, samt regnskydd och myggnät då..

Jag skulle vilja begära 6000 iaf.. är det för mycket tror ni?
    Jag fick 5900 för min från -07. Då hade den därmed det gamla "säkra" chassit som inte kan börja glida alls efterom det är vingmuttrar på istället för clips.
    Det som ingick var vagnen o alla tillbehör som automatiskt följer med den, åkpåse, parasoll och mugghållare.

Mkt bra deal eftersom jag köpte vagnen för en tusenlapp mer ny. Det vi "förlorade" på tre år var 1000 spänn plus tillbehören.
  • Billabong
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 15:52:44 följande:
    Självklart tror jag att de talar sanning =).
    Min kompis betalade 11 000 för sin =).
    Menade bara just att hur många som verkligen köper i sverige =)
    Vi köpte vår utomlands och valde därmed att inte ange vad vagnen kostar i Sverige med tillbehören. Dessutom var vagnen mkt billigare för några år sedan, så frågan är vilken nypris man ska ange? Nuvarande eller det man själv gav?

Vi är mkt nöjda med vår affär, förlorade endast 1000 kr samt det vi köpt tillbehören för.
    De som köpte vår vagn är också jättenöjda, de fick en jättefin vagn för under halva priset mot vad en ny skulle kostat - utan tillbehören!

Alltså två nöjda Bugaboo-ägare som båda gör en bra deal!
  • Billabong
    bebbe10 skrev 2010-11-20 00:31:22 följande:
    Jag som är ny på detta.
    När kom den nya chassin?
    Hösten/vintern -07
  • Billabong
    HA82 skrev 2010-11-20 21:25:27 följande:
    Hej, jag och sambon väntar andra barnet i slutet av Juli 2011, vår dotter kommer då att vara 23 månader. Vi är rörande överens om att buggans syskonvagn är den som uppfyller Alla våra krav.
    Vad jag förstår så släpps den i Sverige aug/sept 2011, hade ni väntat in denna vagn, eller satsat på nåt annat? tänker att det kanske kan bli förseningar och liknande och vi vill gärna ha en syskonvagn från start egentligen.
    tips någon?? 
    Jag hade inväntat Donkey och haft en ståbräda på enkelvagnen så länge. Det kommer ni säkert behöva emellanåt iaf. Vet dock inte vilka ståbrädor som kommer passa på Donkey. Kanske står på hemsidan framåt våren när den lanseras i vissa länder.
  • Billabong
    Sjukhus Mamman skrev 2010-12-14 11:43:42 följande:
    Nu kollar jag iof via mobilen, men jsg tycker att chassit ser konstigt ut. Uppe vid snapp fästet. Nån annan som reagerar?
    Är det inte krokar för att fästa skötväskan?
  • Billabong
    Alisa skrev 2010-12-15 13:16:47 följande:
    Måste man ha en Donkey om ett eventuellt syskon kommer? Dottern kommer att vara dryga tre år, men det kan nog vara skönt för henne att ha en möjlighet att få sitta längre promenader, men ändå har man möjlighet att slippa gå ute med en dubbelvagn med bebisen när inte dottern är med? *funderar efter ha sett supersyskonvagnen*

ps. syskonplanerna är bara planer ännu, men det gäller ju att vagnplaner ingår. Naturligtvis.
    Skulle inte köpa en syskonvagn alls om äldsta var 3 år...
    Men du kan satsa på tvillingar istället, där tror jag Donkey är perfekt!
    Mina egna tvillingar föddes tyvärr 2 år för tidigt...
  • Billabong
    Bellbox skrev 2010-12-15 14:40:36 följande:
    oj, då måste de varit små när de föddes

-nej men skämt åsido så hade man ju såklart velat ha en sån om det legat rätt i tiden
    (nu tänkte jag säga en fräckis ang att ligga rätt i tiden, men skippar det) Oskyldig
    Insåg sen att det blev en lite festlig formulering!
    Men ja, det var väldigt synd att Bugaboo lanserade sin syskonvagn två år "för sent"...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21