Inlägg från: Läängtar |Visa alla inlägg
  • Läängtar

Bugaboo-tråd nr 21

JoiPoi skrev 2010-06-16 21:13:10 följande:
    HEJ!

Finns det nån "regel" om att barnet måste ha passerat en viss ålder för att byta från ligg till sitt delen?
    Min son är 3 mån och vi butte häromdan till sittdel. Nån annan här i tråden hade bytt vid 2,5 mån ålder och fått ok av barnläkare.
  • Läängtar
    JoiPoi skrev 2010-06-16 21:54:06 följande:
    Längtar: Oj, men de är så små
    Ska prova att byta... Sonen är snart fyra månader och försöker bara att dra upp huvudet hela tiden när han ligger ner.
    Det kan ju skilja ganska mycket i storlek på dom små. Min väger nästan 7 kilo och är 64 cm lång... Så tycker inte han känns så liten :) Men jag har ju haft en bee och kört honom i sedan 2 månader, så han ville verkligen inte ligga i liggdelen på camen. Den fungerade endast som sova hemma vagn på nedervåningen, så det var dax att byta till sittdel så att jag kan använda vagnen mer än hemma :)
  • Läängtar
    lolo21 skrev 2010-06-17 10:23:14 följande:
    Hej alla Bugga-tokar=)

Jag funderar på barnvagn. Om allt går vägen väntar vi syskon till vår kille som när liten isf kommer är drygt tre år. Det är en liten kille som älskar att åka vagn, men syskonvagn känns ju lite sent när han ändå är drygt tre då?

Har en Bugga Cam som jag har tänkt köpa ståbräda till. Men eftersom bebben isf kommer i januari känns det inte som ett bra alternativ att bara ha den. Jag tror inte min kille kommer vilja stå eller gå själv i massor av snö... Buggan är ju dessutom en mardröm i snö, efter denna vintern gav jag upp o gick o köpte en Brio Sitty Oskyldig

Så läste jag något så ubersmart här på FL:) Det var någon som hade en vagn, jag vet inte vilken, med mjuklift till. Sen om den stora ville sitta så tog hon upp den lilla i sjalen, och tog bort mjukliften. Visst låter det supersmart! Vilken vagn kan man göra så med? För det kan ju inte gå med buggan?

Help please:)
    Har för mig att jag läste att nån gjorde så som hade en Bee.
  • Läängtar
    lolo21 skrev 2010-06-17 10:34:35 följande:
    Åh spännande Skrattande Du vet inte mer? Jag har kollat lite på nitro city, men det är klart att en bugga till är ju inte fel:)
    Nej tyvärr, men det måste vart här i tråden jag läst det eller i Bugaboo Bee tråden.
  • Läängtar
    Emma Görander skrev 2010-06-23 11:13:07 följande:
    Prövar iphone aplikationen och skriver för att snabbare ta mig till sista inlägget,förhoppningsvis..
    Prövade den också, kunde du hitta dina favorittrådar i appen?
  • Läängtar

Åhhh jag är i valet o kvalet.. Ska jag sälja min Cameleon? Vi har ju en Bee+ som vi ALLTID använder, sedan den införskaffades har vi inte använt Camen en enda gång! Så den bara står här hemma och ser fin ut och tar massa plats.

Men va tror ni kommer jag ångra mig till vintern när jag kommer behöva en annan vagn är Been?? Funderar på om jag kanske ska skaffa en Frog istället och ha som extravagn istället? Men går den att ha med vinterhjul på?

• Läängtar
    Asereht skrev 2010-06-30 13:43:31 följande:
    Hur då går menar du? Om de passar? Jag har vinterhjulen till min Frog och det funkade utmärkt. Kan inte tänka mig att det blir någon skillnad mot cammen med vinterhjul förutom det som redan skiljer på chassit. Köregenskapen borde väl bli ganska likvärdig med de icke fjädrande vinterhjulen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    Ja precis om det passar.. Har ju redan ett par vinterhjul och byter jag min cam mot en frog kan ja behålla vinterhjulen :)
  • Läängtar

Hur mycket ska man lägga ut en -09 Cameleon för??

Det som kommer ingå är mörkgrå bas med svart canvas topp.
    Offtwhite toppset NYTT
    Orange sommarsuflett canvas NY
    Vinterhjul
    Uv-skydd
    1 extra sittdelstyg orange fleece
    Mugghållare NY

Vad är ett rimligt pris tycker ni, 7000:- ??

(Detta är ingen annons, behöver endast råd :) )

• Läängtar

Hej alla experter :)

Vi har precis impulsbokat en resa till mallis, och nu måste jag veta vilken transportväska jag kan ha till min bee+. funkar den gamla bee väskan?? Vill inte investera i en helt ny, utan hitta en på blocket begagnad.. Annars kan vi lika gärna ta med våran Maclaren sulky som man inte behöver va rädd om. Men sonens favvo är ju been så det vore ju kanon o få med den.

• Läängtar
    junk skrev 2010-07-05 17:59:43 följande:
    Hej, en fråga till stockholmaren: Var finner jag en återförsäljare av Bugaboo i Stockholms norrortsområde? Är i Täby och behöver ett par nya svivelhjul men vill ogärna åka in till stan.. Västerort funkar iof.
    Du har ju Big Baby precis utanför Stinsen, dom säljer Bugaboo
  • Läängtar
    bohusbebis skrev 2010-07-15 22:39:28 följande:
    Fick min Bee-transportväska idag, rekordsnabbt! Den passar även Bee+ för den som undrar. Men den är rätt tight och det går inte i mycket mer i den, lite mjuka grejer i hålrummen kanske... Har inte försökt klämma i BuggyBoarden ännu... Kanske med lite list och mycket våld... Skulle nog hellre välja universal-Bugaboomodellen (för att få lite mer "svängrum") om jag nu inte var så snål.... Men den här kommer bli kanon åxå!
    Tack den som tipsade om Barnbutikens utförsäljn i Heron City, jag kontaktade deras webbutik som hämtade en väska hos Heron i tisdags och skickade m schenker till mig igår, och jag kunde hämta ut idag!! De var otroligt tillmötesgående och trevliga!
    Jag var i Heron förra veckan och prövade en plus i den gamla bee väskan..Hon i butiken rekommenderade inte att köpa den då det såg ut att vara för trångt så hon trodde dragkedjan skulle spricka... Ville ju helst ha den också då jag inte vill lägga 1600:- på en väska. Men är det meningen att väskan ska vara så tight??
  • Läängtar
    ElismammaEmelie skrev 2010-07-25 22:47:30 följande:
    Hej!
    Är det någon här inne som köpt från pramworld??

Jag funderar på att köpa det mindre bugaboopaketet (vagn, barnstol, åkpåse),
    är det ngn som köpt detta paket?

Hur var servicen? 
    Hur lång var leveranstiden??
    Fick man alla delar samtidigt om man beställt paketet?

Åhh vad jag vill beställa nu!!!

Mvh E
    Jag har inte beställt jusst Bugaboo där, men en annan vagn. Det var supersmidigt och det gick riktigt snabbt att få hem vagnen.
  • Läängtar
    tilde72 skrev 2010-08-10 11:08:03 följande:
    Snabb fråga från mig!
    Vi ska snart ut o resa med våran 6 månaders och undrar nu hur ni gör med vagnen vid flygresan?
    Jag ser att det finns en smart väska Prampack och även så har Bugaboo sin egen reseväska.
    Tipsa mig gärna!

Tack på förhand / Tina
    Jag har hyrt från airshell, verkar jättesmidigt... då jag inte hade lust att ge 1600:- för Bugaboos väska.
    Kostar 149:- för en vecka. Men jag har inte flygit ännu utan gör det nästa vecka :) Vi kommer ha med våran bee +, camen är jag för rädd om så den får stanna hemma.

http://www.airshells.com/default.asp
  • Läängtar

Nån här som skickat en frog och vet billigaste sättet att skicka?

• Läängtar

Vet nån här vart man kan köpa endast suflett förutom hos kidzshop? Där va nämligen rosa slut och det är den jag är ute efter.

• Läängtar

Joddan: Visst är det du som har donkey och frog? Är du nöjd med det? Är lite osäker om jag ska behålla bee + nu när jag köpt en frog. Vill ju inte ångra mig då det är andra bee + :) men sen donkeyn kom hem har been bara stått! Och nu har jag ju snart frogen, då får den funka som extravagn, den är ju bättre för lilltjejen som bara är 2 veckor.

• Läängtar

Hej,
    Ska köpa mig en begagnad Cameleon och har läst tidigare om detta med ett lagningskitt till glidchassi.
    Tänkte så man vet när man ska köpa begagnat och inga garantier gäller.

• Läängtar

Fröken Småland: haha, va bra jag formulerade mig. Finns det ett lagningskitt var ju frågan? :)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21