Inlägg från: humilis |Visa alla inlägg
  • humilis

Bugaboo-tråd nr 21

Mumsi skrev 2010-06-08 11:13:29 följande:
    Vår ståbräda glider ingenting utan sitter fast bra i de fästena vi har satt på vagnen. 
    när jag provade ståbrädan så satt färsenta inte tight mot chassit, gör din det? du kan inte dra den från sida till sida?
  • humilis
    Stargirl skrev 2010-06-08 12:18:35 följande:
    Dom sitter stenhårt mot chassit. Kan du ha fel fästen på din? Har du satt cam fästen på en Bee?
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Jag var in på en affär  här i luleå som är återförsäljare till bugaboo. det hängde en bräda där. fästena satt ju fast i brädan och så klickade jag bara på den för att titta om den satt bra.
    vad kan ha varit fel då?
  • humilis

har också en från 2010. eller på kartongen stod det att den var tillverkad i dec 2009 tror jag.

• humilis
    Stargirl skrev 2010-06-08 13:21:41 följande:
    Vagnen måste ha adaptarar för att brädan ska sitta fast. Annars glider den på aluminium stången och lämnar märken och sitter inte bra. Jag antar att vagnen inte hade några andaptar på chassit helt enkelt.
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    jaha. jo men precis så menar jag att den gjorde. Hade inga adaptrar och det hde inte affären på visningsbrädan heller. Följer det med när man köper den?
    blir ståbrädan mycket längre ut från vagnen med adaptrarna?
  • humilis

solouniko: tilde var inte med och provade. den såg mycket bättre ut än med andra från barnens hus. Så jag ska ta med henne så man kan prova.

HUR FUNKAR STÅBRÄDAN MED SNÖ? Någoin som vet om det är svårt att köra då?

• humilis

Jag har jujube be connected. jag gillar de inte. de förstör ju vagnens fina utseende. Jag skippar skötväskan när jag har vagn och fyller varukorgen.

• humilis

Är bugaboos egna åkpåse tillräckligt varm för en riktigt kall vinter? runt 25 minus? självklart med overall under.
    Och är den tillräckligt rymlig så att en 2 åring kan sitta i den?
    jag vill så gärna ha en knallblå!

• humilis

Då får vi hoppas att de nya är lite tjockare! Hur vet man vilka som är nya och vilka som är gamla?

• humilis

Jag måste säga att bugaboo faktiskt inte alls är så hypad som alla säger. Är inte överförtjust ännu. fast jag har bara haft den i lite över en månad. Sonen tycker då inte om liggkorgen - den är alldels för stor. Han blir 2 månader snart men nu provade jag sittdelen. Han blev lite nöjdare, men inte är det en favorit. Phil & teden är mkt större favvo.

Den är jätteöppen när man har sittdelen. någon man kan göra åt det?

• humilis

jah har bytt till sittdelen nu och min son blir 2 månader om 1 vecka.
    han trivdes inte i liggdelen och inte jag heller tydligen. för jag gillar vagnen betydligt mer som sitt!

• humilis

är det någon som vet om den blåa bugaboopåsen på tradera är den nya påsen som är tjockare?

• humilis

det är ju lite skillnad på storleken på barn också. min dotter är  2,5 och väger 16 kg. hon ryms ganska precis.
    Visst är maxvikten 17kg?

• humilis

vad säljer man en cameleon för om jag har köpt den i juni 2010. Har verkligen inte använt den mkt.

Vad tror ni?

• humilis
    OK. tack för hjälpen. Nä jag har helt enkelt inte tyckt att den har varit såååå speciell. Jag använder den inte så mycket  när jag ahr 2barm och tycker det är onödigt mkt pengar som bara står i förrådet.

(sen saknar jag fakiskt vagnen jag hade innan, brio race, konstigt nog!)
  • humilis

jag bor i luleå. det finns inte en bugga på blocket varken i luleå, norbottens län eller angränsande län heller.
    Så ni tror jag kan få 7000? det är inga extrasaker till.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21