Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Bugaboo-tråd nr 21

LR75 skrev 2010-08-06 20:41:38 följande:
    kommenterar mig själv...på kidz står det svart om man väljer i rullgardinsmenyn och mörkgrå om man kollar på beskrivningen.

vill ju beställa båda dyna och en svart suffla samtidigt men om det "skär" sig med varandra blir jag lite lätt allergisk....
    Mejla kidz då, dom är ju rätt tillmötesgående har jag fått för mig, dom kan säkert kolla åt dig
  • yrväder
    Caeruleus skrev 2010-08-10 10:47:02 följande:
    Såg precis att man inte får stryka den enligt manualen. Någon som gjort det ändå?
    Du kan inte stryka fleece, det smälter. Fukta/blöt och spänn upp den.
  • yrväder

Ni som har beställt vagn från pramworld, vad har ni fått betala på ett ungefär i frakt?

• yrväder
    Vår lilla godis skrev 2010-08-14 15:16:40 följande:
    Vi beställde vår Cam där + Babyskydd med Isofixbas. Det skulle skickas i tre paket, och varje paket skulle kosta 20 GBP, sa dom Men när vi kollade på kontoutdraget efter nån månad upptäckte vi att de måste ha glömt att ta betalt för frakten iaf, blev lite för billigt annars
    Men du köpte inte det där paketet där dom delarna ingår? Utan du köpte dom lösa var för sig? För det är nog paketet som blir intressant, men knäppt om man köper ett paket isåfall och dom skickar delarna var för sig med den frakten....

Kanske får mejla dom innan och höra.
  • yrväder
    Zoe skrev 2010-08-16 17:15:23 följande:
    Hej! Såg att du undrade om frakten för paketet från Pramworld. Jag beställde det nu i våras och tror vi betalde runt £40. De tog inte separat frakt för de olika paketen, utan en totalsumma bara. Jag köpte paketet med vagnen, babyskyddet, adaptrar och åkpåse. Två stora lådor kom!   
    Jag mejlade dom, och dom ville ha 72 pund för frakten Ok att du köpte lilla paketet, men det enda som skiljer är ju basen till bilstolen, och så mkt kan ju inte den väga.
  • yrväder
    Vår lilla godis skrev 2010-08-16 18:55:30 följande:
    Jo, basen väger massor! Men det verkar ju skifta lite i fraktkostnad då. När vi beställde samma paket (med isofixbasen) 2009 så skulle dom som sagt ha 60 pund. Vänta nån månad och se om det sjunker
    Nu vet jag ju inte vad basen till maxicosistolen väger, men syrran har en bas till acta graco, och tja, att nästan dubbla fraktpriset för att basen är med tycker jag verkar märkligt. SÅ mycket väger den inte. Dessutom brukar ju frakten bli billigare per kg ju högre upp i fraktlistan man kommer.

Nu är det ingen brådska, vi kommer inte behöva vagnen förrän i februari, men jag gillar att kolla upp saker i god tid Dessutom vill vi ändå vänta och se vad dom kommer med för nya modeller nu på mässan. Får hoppas att frakten går ner lite innan vi ska beställa
  • yrväder
    Fröken Småland skrev 2010-08-22 09:27:34 följande:
    Yes, alla nyheter kommer nu verkar det som! *flämtandas*
    Jag hoppas med alla tummar och tår att dom kommer med en offroadvariant av camen. Annars blir det camen ändå, men jag hoppas ändå på en spännande modell som inte finns sen innan Skulle nog kunna tänka mig en korsning mellan UJ och camen, typ samma sittdel som camen, men samma chassi som UJ....
  • yrväder
    MiniM3 skrev 2010-08-22 15:43:59 följande:
    Usch nej :) det tror jag hade sett väldigt konstigt ut Oskyldig
    Ja, iof, men praktiskt om man bor i norrbotten och vill ha svängbara framhjul kombinerat med stora hjul. Gillar varken att barnet sitter framåtvänt i UJ, och inte heller sitt/vilolägena, antingen vill jag ha traditionellt ryggstöd ala EL, eller oxå som buggan har, helst som buggan såklart Annars hade det nog blivit en UJ Såklart hoppas jag på nån snyggare modell som jag inte har tänkt på, men jag lyckas inte komma på nån bättre modell som kombinerar dom funktionerna
  • yrväder
    Fröken Småland skrev 2010-08-22 17:34:39 följande:
    Hittade!! 7/4 skrev jag så här:
    "Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"? {#lang_emotions_dreamer}

Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird". Vad tror ni? "
    En caterpillar kan jag tänka mig att köpa
  • yrväder
    bubbelmamman skrev 2010-08-23 20:35:21 följande:

Ja, om det är ett känt fel som drabbar flera, då kan man minsann sura, tycker jag. :) Och jag blir fundersam när detta har hänt mig och dessutom ytterligare en av de fyra som jag känner med en Cameleon.
    Tillverkar någon produkter som går sönder strax efter garantitiden går ut så tycker nog jag att de förefaller vara taffliga. Naturligtvis kan alla saker gå sönder av ena eller andra anledningen - otur, dålig konstruktion, tveksam hantering osv. Men inte för många. Då behöver man ändra konstruktionen.

Det var naturligtvis därför jag frågar er som pratar Bugaboo mycket oftare än mig om ni känner till att detta har hänt förut. Om inte jag får hjälp så är naturligtvis min avsikt att Bugaboo ska fundera över att ändra på konstruktionen av sina "release tabs" så att de inte tappar kunder.
    Jag har varit mycket förtjust i min Cameleon och jag vill inte avsluta min tid med Buggan med att den säckar ihop efter strax över två år.

Jag håller med dig i mångt och mycket. Dock har jag följt tråden ett tag (typ av och till ett år eller så) och jag upplever inte att det är många som haft ditt problem, klart alla skriver väl inte här om det, men av dom problem som dykt upp i tråden är det främst glidande handtag som varit problemet. Någon har haft problem med dom vita knapparna som reglerar läget på sitsen, att dom inte hoppar ut igen, och nån har haft problem med att hela chassit kollapsat, men då handlar det som jag fattat det om vagnar som varit bortåt fem år eller äldre, och då är det en annan sak.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21