Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Bugaboo-tråd nr 21

Peter Pop skrev 2010-09-07 21:50:34 följande:
    Nej, det glappar lite i s k låst läge. Dvs i normal läge. Har kollat den och det verkar inte vara något man kan justera i alla fall. Allt annat funkar bra, dvs höja och sänka handtaget etc. Men i normal läge så är det ett glapp på max 2-3 cm som man kan röra handtaget uppåt. 
    Det ska vara så, helt normalt, en del av vagnens fjädring.
  • yrväder
    Ana skrev 2010-09-10 15:08:07 följande:
    puffar.....

Hej!
    Jag undrar om någon vet lite mer om åkpåsarna???
    Jag har en Bee + och vill inte köpa en ny åkpåse, vill köpa begagnad eller på rea. 
    Vet någon om den gamla bee åkpåsen passar bee +?
    Passar Cameleons åkpåse bee +?

Någon som vet??? 
    Så tacksam för svar!
    Var uppe nyss i tråden. De gamla beeåkpåsarna passar inte i bee +. Vad som gäller för camens åkpåse vet jag ej, men jag tvivlar på att den passar om inte gamla beepåsen passar.
  • yrväder
    thj skrev 2010-09-11 13:06:22 följande:
    Den kommer visas på mässan nu i Köln i mitten av september,sen är det nog tyvärr så illa att den inte kommer att komma ut i handeln i europa förrän till nästa höst men den som väntar på något ut över allt annat ''väntar alltid för länge'' har på känn att det här kommer bli en riktigt stjärna!!
    Jag håller min tumme hårt att den kommer till våren ''hoppas,hoppas''

Kram/j
    Men i normala fall brukar väl det dom visar på mässan på hösten komma på våren? Dvs den/dom andra vagnen/vagnarna kommer väl i vår?

Eller hur har det varit tidigare, jag har ju bara hängt med på slutet så jag vet ju bara tillbehör, bee + och limited ed, inte när det kommit nåt helt ny modell....

Annars kan jag ju lägga ner att köpa nån av dom nya modellerna, bebisen kommer ju i februari och att vänta 1-2 månader och ha lånevagn då går ju, men inte om det kommer på hösten, då får det bli en cam isf.
  • yrväder
    Helene OSV skrev 2010-09-12 11:08:07 följande:
    Du får väl bära i sjal de första månaderna och köpa en vagn sen! (man behöver ingen vagn i början!)
    Du har ju ett helt gäng sjalare i närheten som kan hjälpa dig!
    Ja jag har nog tänkt köra sjal oxå ändå i början, men jag vill nog ändå ha en vagn iaf. Vill iaf inte vara vagnslös ända tills hösten...
  • yrväder
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 12:41:03 följande:
    men du hänger med på att det är 2 helt nya modeller va? så det är inte som med allblacken att de är en cameleon med ltd.

Vad gissar vi på i tråden om dom nya modellerna? Jag tror att det blir en paraply sulky ala maclaren och en 3 hjulig terräng vagn ala UJ
    Jag gissar inte så mkt, men hoppas hoppas hoppas att det blir en tre-hjulig terrängvagn med vettig sittdel . Dom enda 3-hjuliga som finns nu har antingen sittdel ala UJ med brett mellan hjulen vilket ger en stabil vagn med dålig framåtvänd sittdel, eller oxå "vanlig" sittdel med för lite utrymme mellan hjulen så den blir ostabil.....
  • yrväder
    Fröken Småland skrev 2010-09-12 12:20:14 följande:
    Det är aldrig fel att köpa en All Black! {#emotions_dlg.djavulsk}

Det kommer att ta massor av tid innan de nya modellerna kommer i butik, kanske inte förrän till nästa sommar. Om Stargirl skall på mässan så knäpper hon säkert lite bilder till oss om vi fjäskar lite
    tror du? Har inte dom nya vagnarna, typ limited kommit i slutet på mars? Vänta tills sommarn är nog inte aktuellt heller, vagnen vi kan låna är en pansarvagn, och den kör jag inte i flera månader undra om sambon går med på att man köper två vagnar?

Får man veta datum för släppet på mässan tro? Eller kommer det komma först senare under hösten?
  • yrväder
    Helene OSV skrev 2010-09-12 13:55:19 följande:
    Jooo, köp en begagnad cam (inte såå lätt att hitta här uppe men... jag hade ju tur iaf) och beställ en ny sen när de kommer. Då kan ju sambo "få" camen som sin egen och du kan ha den nya alldeles för dig själv!
    (så har vi gjort, Martin har "fått" den gamla city jeten och camen är alldeles bara min! Han "racear" alldeles för mycket för att jag ska känna mig bekväm med att han kör camen!)
    Haha, ja så kan man ju göra. Då är bara frågan vart vi ska få plats med två vagnar
  • yrväder
    straw2008 skrev 2010-09-15 09:50:11 följande:
    Cool vill dock inte ha dubbelt på bredden känns varken nytänkande eller praktiskt!

Fint namn dock!!
    Håller med, jag vart inte särskilt imponerad, varken av designen eller att den var på bredden. Hade faktiskt väntat mig mer när dom hållt på så länge med den och med tanke på deras tidigare modeller. Dock har jag inget behov av en syskonvagn.
  • yrväder
    Asereht skrev 2010-09-15 09:54:25 följande:
    Lite besviken utifrån bilden faktiskt. Hade liksom förväntat mig något nytt och fantastiskt. Fast om båda sitsarna är vändbara oberoende av varandra så är det ju en bra grej, men ändå...
    Ja, fast typ firstwheels city elite har ju haft en sån modell länge. Enda skillnanden är att det verkar gå att vända styret på denna, det går det inte på city elite.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21