Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

Bugaboo-tråd nr 21

Nämen vänta nu, samma som man trär ett skosnöre *poletten trillar ner*!

• Mamma Tes

Nä jag tycker man ska skriva vad man själv har gett då man skriver "nypris".

Har precis köpt ett begagnat babyskydd (8 månader gammalt). Dom köpte det för 1800 men idag kostar det ca 1300 på de flesta ställen. Hon skrev 1800, då det ju var hennes nypris.

• Mamma Tes

Ni som har fårskinnsfäll i vagnen, vilken färg har ni? Jag har snöat in mig på att jag vill ha fällar i långhårig, lockig, grå päls. Men passar det till rosa suflett? Övriga färger är svart (Donkey).

• Mamma Tes

Sea: Vilken fin suflett du hade sytt! Så duktig! Var det svårt? Du måste ha mycket vana av att sy va?!

• Mamma Tes

Har det snurrat om för mig eller? Sitter och kollar efter en röd p.o.p vinteroverall till dottern. Men så slår det mig; "Näää, kan hon verkligen ha en röd overall då sufletten på hennes sittdel är rååååsa? Det kommer ju inte matcha!" Hahaha! Är jag knäpp?

• Mamma Tes
    Honey1982 skrev 2011-09-13 09:19:40 följande:
    Haha, samma problem här! Har dock löst det genom att byta tillbaks till den svarta suffletten nu i höst.
    Haha! Vi har en donkey, bebisen som kommer snart har svart suflett till liggdelen och dottern har ju då råååsa och fin till sin sittdel. Vi har knappt använt vagnen och jag älskar den rosa färgen så är inte redo att ta bort den än. Hmm... I-landsproblem...
  • Mamma Tes

Angående IKEA-skinnen så ör det inte bara att dom kan lösa hår som är problemet. Dom är behandlade med kemikalier som inte är lämpliga för barn. Sen om man har ett större barn som sitter på det med ytterkläderna på och således inte kommer i direktkontakt med det så BORDE det ju inte vara ngn fara. Jag personligen söker dock efter skinn hos ngt garveri som inte är behandlat med kemikalier utan anpassat för barn.

• Mamma Tes

Eldtunga: Det ÄR det flygbolag du flugit med som är ansvarig för hanteringen av bagaget. Oavsett vilken flygplats det gäller. SAS har ersatt oss för resväskor som gått sönder och city airline har ersatt oss för 2 vagnar som blivit skadade.

• Mamma Tes

Eldtunga: Nej det krävs ingen specialvöska. Våra har gått sönder då vi använt oss av säckarna... Självklart ska du säga att den gick sönder i kommande flygning! Så gjorde vi en gång då vi inte hade orkat ta ur vagnen ur påsen förrens vi kom hem och upptäckte att den gått sönder.

• Mamma Tes

mk7: Vi ska flyga med våran donkey i november och tänker hyra en väska från airshells. Då vi råkat ut för skador flera gånger tidigare så vill vi inte chansa igen.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21