Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

Bugaboo-tråd nr 21

HugoochVilma skrev 2011-09-13 20:50:26 följande:
    Detta har vi gjort efter:
    www.crochetra.se/patterns/2010/5/14/bumpersky...

Finns flera i tråden tror jag som syr på beställning.
    Tack ska se om jag kan lyckas.   Såg även någon med  "flärpar" på.
  • Sassa82
    Evajejje : du har ett sånt bumperskydd som jag menar. Vart har du fått fatt på det =) ???
  • Sassa82
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-13 22:00:05 följande:
    Ja och väldigt kul att pilla på !
    Sassa82 skrev 2011-09-13 21:45:31 följande:
    Evajejje : du har ett sånt bumperskydd som jag menar. Vart har du fått fatt på det =) ???
    Bumpaloop
     pramaholic.org.uk/catalog/abugsline-bumper -bar-covers
    Tack, visst skyddar den mot vassa småtänder. Köpte vagnen igår och det första hon gjorde va att försöka bita den =)
  • Sassa82

En till fråga =) Vilka dynor passar bäst till vagnen ?

• Sassa82

Provar en gång till =)   Vilken dyna passar bäst till camen och vilken åkpåse passar bäst? 
    Sitter Elodie Details bra i vagnen?

• Sassa82
    spigg skrev 2011-09-14 21:32:21 följande:
    Bugaboos egna. ;)
    =) Ok

ja jag har en oth oh den sitter si sådär. känns som om den är för lång upptill =( så på jakt efter en som passar.
  • Sassa82
    Miss DW skrev 2011-09-15 07:46:44 följande:
    Jag har en elodie details i min bugga och jag upplever att den är tjock och min son sitter liksom längre ut i sittsen.
    Asereht skrev 2011-09-14 22:27:53 följande:
    När det gäller åkpåsar så är ju bugaboos egna formsydd för vagnen så det är inte konstigt att den passar absolut bäst. Det finns också en ficka som man trär in rumpdelen i sitsen i vilket gör att den sitter som gjuten och inte hasar öht. *love*
    Tack för svaren, då blir det till att leta en beg. bugaboo då =)
  • Sassa82

Är det någon större skillnad på den åkpåsen som har knappar ( antar att den är äldre) och den nya med dragkedja och dragsko?? Vad kostade den gamla i nypris?

• Sassa82
    straw2008 skrev 2011-09-15 10:05:14 följande:
    Ja den utan dragsko, gamla är mer som en fleecefilt utan någon som helst sorts stadga.

Den nya är stadig o tjockare.
    Tack. Då antar jag att typ en sån här inte är så mycket att ha?

• Sassa82

Varför ser den annorlunda ut upptil? Står att den är till Geckon en borde väl passa alla?

• Sassa82

Hej

Vi ska snart ut och resa och letar transportväska till vår bugaboo bee. Någon som har koll på om man får plats med tex. blöjor i transportväskan som är till Bee eller ska man sattsa på att hitta den större väskan som ska passa alla modeller?

• Sassa82
    RedTopaz skrev 2011-11-09 09:23:22 följande:
    sassa: vi fick plats med blöjor i bee- väskan men har för mig att vi fick ta ur hälften ur paketet och lägga löst?
    bohusbebis skrev 2011-11-09 09:37:39 följande:
    vi hade bee-resväskan till vår bee+ men det var med mkt tvång man fick igen den. Väl i så kan man lägga blöjor i "hålrummet" som bildas mitt i har jag för mig. Bättre investering att köpa den nya universal bugaboo-resväskan, du kanske råkar köpa en cam eller nåt framöver... lättare att sälja en sån åxå tror jag
    Ok tack =) ja cam har vi redan också men tror inte den kommer få följa med på någon resa dock.
  • Sassa82

Någon som har kolla på om det fortfarande är så att klädslar från usa inte passar vagnar från sverige ?

• Sassa82

Nu hittade ja ett inlägg om klädseln till cameleon från usa. Om selen sitter i tilldelen på cameleon i usa så borde den väl passa. har en som är där nu och skulle vilja att han köper med hem, men vill ju veta så att den säkert passar

• Sassa82

Hur är det med dessa vobblande hjul på bee+. Våra vobblar ibland och ibland inte. Kan ju säga att det är rätt störande när dom vobblar. Springer man så för dom det nästan alltid men ibland räcker det med att bara gå lite snabbare än normalt.

• Sassa82

Ni som har använt liggdelen till er vagn. Ska dragkedjan verkligen vara så trög? Fick knapp på den och när jag väl fått på den va det en dragkamp för att stänga. Det är bara trögt i början vid silverplattorna. Öppnar man på den sidan tar det stopp framför dom så är det dragkamp för att få upp själva dragkedjeflärpen på silvret igen. Likaså är det jättesvårt att ta bort locket igen.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21