• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

Surkatt skrev 2011-07-30 13:48:56 följande:
    Tycket det låtermycket för frakten ändå.... Det var vad det kostade för hela camen. Iofs för terränghjulen också. Det är väl per kolli gissar jag. Undrar hur mycket man kan beställa i ett kolli? 
    Precis, tror det är per kolli. Tror att jag antagligen kan beställa en hel del mer än mina två dynor och få samma summa för frakt. Men det blir ju ändå cirka 200 kronor billigare än att köpa dem i Sverige, så jag klagar inte.
  • spigg
    Mamma Tes skrev 2011-07-31 00:08:37 följande:
    spigg: Hur mkt tar dom för dynorna? Är det den nya modellen du beställt?
    Inte beställt än men ska göra. 100 för två dynor plus frakt! De skrev faktiskt inte styckpriset men de tog 39,90 för de gamla så jag får för mig att de här kostar ungefär samma.
  • spigg
    Mamma Tes skrev 2011-07-31 10:14:59 följande:
    spigg: Inkl. frakt menar du? Vad kostar dynorna i Sverige? Ny på buggor jag Funderar på att be dom slänga till 2 dynor med våran donkey.
    Ja, förlåt, 100 pund för två dynor inklusive frakt! Dynorna kostar 600 kr styck i Sverige, jag får det till att jag "tjänar" ;) cirka 200 kronor på att köpa dem från England!
  • spigg
    annat82 skrev 2011-08-02 21:43:04 följande:
    Vad jag vet och hört så säljs de inte längre och annars så tror jag de skulle gjorts till Cam:en också. Verkar vara ganska populära dock och brukar gå dyrt på tradera när de kommer ut. Fick också med mitt frogchassi när det köptes, men använder ändå andra krokar istället som jag gillar bättre. Dessa är dock bra om man inte har öglor på skötväskan. Då stoppar dessa så väskan inte åker ned.
    Och alla andra väskkrokar jag har så står det dessutom på att man inte får hänga för tungt på handtaget, just som varning.

Bra att du är nöjd Är väl det viktigaste
    Det där lät intressant. Jag stör mig väldigt mycket på att skötväskan (en Brio) glider ner. Har en Donkey och den hålls ju uppe om ena delen är i liggläge men om bägge barnen ska sitta så trycker skötväskan mot deras ben. Vilka krokar är det du använder?
  • spigg
    Surkatt skrev 2011-08-02 21:52:10 följande:
    Annar82: Vad är dyrt på tradera? Lönar det sigatt sälja dem och köpa jujube krokar istället?
    *host host*
  • spigg
    bohusbebis skrev 2011-08-02 22:00:16 följande:
    bugaboo krokarna passar väl bara Frog (rätta mig om jag har fel). Det var med EN till min frog och jag letar efter en till....
    Aha, då kanske jag ska sluta hosta då!
  • spigg
    Surkatt skrev 2011-08-02 22:07:35 följande:
    Aaaah så långt tänkte jag inte... Men hur är donkeyns chassi i förhållande till cam och frog då? 
    Handtaget där man håller är ju iaf bredare.
  • spigg
    Surkatt skrev 2011-08-03 22:05:03 följande:
    Äsch. Försökte mej på att sy en dyna förut idag. Men jag ska nog satsa på att köpa skumgummi, och prova igen. Jag klippte sönder ett täcke, men hu vad det drog och hade sig. Kanske inte det fulaste jag sytt men nog på top tre allafall. Trist för jag fösökte verkligen vara nogrann den här gången. Till och med sprättade och hade mej. 

Ignorerade vrålande ungar och suckande make gjorde jag också...

Ingen annan som sett annonsen på blocket som jag iallafall tror var en frog? Var det bara jag som blev sugen?  
    Heja dig! Övning ger färdighet, du har en kund i mig sen!

Jag tittade på den men måste erkänna att jag inte är helt säker på om jag kan se skillnad på en Cam och en Frog. Skäms
  • spigg
    the baby skrev 2011-08-05 20:52:29 följande:
    Det var kanske Tygvaruhuset som du menar, som stängde? Det var en bra tygaffär också tyckte jag, men nu finns ju Ohlssons tyger som är helt okej. 
    sickla.se/shop/hem-och-inredning/ohlssons-tyg...  
    Ligger i samma hus som Lekia, i den lokalen där det fanns en barnaffär som sålde Bugaboo för några år sedan tror jag?

Men jag tror det var ungefär samma mått och pris på skumgummit jag köpte där, som på Åhlens.
    Du tänker på Knodd! ;) Köpte min Bee där sommaren -09!
  • spigg
    the baby skrev 2011-08-05 21:19:44 följande:
    Ja så hette den! Det var innan min tid i barnvagnsdjungeln, men jag var där ett par gånger med min syrra. Min dotter är bara 10 månader så det är ett rätt nytt intresse det här med barnvagnar och barngrejer. Skrattande  Synd att den inte finns kvar, de har väl fina kläder också om jag kommer ihåg rätt?
    Kläder och leksaker, ja den var bra faktiskt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21