• imsa

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2010-08-04 22:42:49 följande:
    Visst kommer syskonvagnar i april va? Drömmer
    Gör det?? Mer info tack ;))
  • imsa
    imsa skrev 2010-08-04 22:51:35 följande:
    ska googla och kolla om jag får nån träff, herregud vad ni kan!
    mej det var inte den heller, den var bredare, eller längre hur man ska uttrycka det...
  • imsa
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-04 23:01:10 följande:
    www.mammashop.se/babyartiklar/skotvaskor/skot...

denna tänkte jag på

men denna fanns ju oxå

www.mammashop.se/babyartiklar/skotvaskor/skot...
    nej det är inte den heller :( den var mycket ljusare i färgerna och rakare i modellen. det var större "cirklar" som inte riktigt var cirklar...svårt att förklara. Tack för ni gnuggar era geniknölar!

Får hoppas man ser dom igen på stan och då ska jag banne mig fråga!

Tack för er hjälp men nu kallar söngen... :)
  • imsa

vi har en bee som vi kör med för tillfället. camen väntar på kommande bebbe.

undrar hur många kilon bee'n klarar av? Vår tjej har rusat upp i längd och vikt. Vad ska man ha för "sulky" eller lätt vagn om inte bee'n funkar?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • imsa

nu kommer snart bebis och jag vill ha en blå liggdel till min cam, finns det?

sen behövs en ny skötväska inhandlas och jag har spanat på ju-ju-be all med deras hängen. funkar den till camen? eller ska man kanske ha en annan ju-ju-be modell? vilken frg passar bäst till grå bas och svart topp, eller gråpbas och blå top? (vill gärna ha blå liggdel om det finns). Har också röd topp.
    vilka butiker på nätet säljer ju-ju-be? eller ska man beställa från staterna?

• imsa
    mammatill2härligavildar skrev 2010-10-28 21:24:00 följande:
    Imsa: Vi har en Be All och det funkar bra på buggan, med  Be Connected funkar d bäst. Nu har vi liggdelen på för lillasyster och då blir det lite bökigt. För att inte väskan ska hänga mot liggdelen och komma för nära benen när vi går så ställer jag liksom den lite på liggdelen nertill, fast den hänger som vanligt hm undrar om man fattar vad jag menar). Med sittdelen blir det superbra tycker jag, å så tycker jag väskan är bra i övrigt oxå=)
    ja det där med att slå i benen i väskan är inget kul. hade en polarnväska till dottern och tillslut tröttnade jag och hade en liten väska i varukorgen hela tiden ist. men nu känns det mer befogat med skötväska när man behöver ha med saker till två och en själv. å andra sidan har man ju liggdelen rätt kort period så man får väl bita ihop ;)
    jag tror jag förstod hur du menade, den liksom vilar på ramen som man spänner liggdelen på?

jag tycker dock att väskan är lite ruggigt dyr för att vara en skötväska, och har sneglat lite på teutonias skötväska som min svägerska har. den är stor och rymlig. men jag rår inte får det, något tar emot att blanda BB och Teutonia...hehe ;)
  • imsa

finns det någon som har en bild på en cam med liggdel och som har en elodie åkpåse i?

• imsa

någon som har den nya bugaboo bag? i canvas eller läder? erfarenheter? hur sitter den på vagnen? tycker axelbandet är så brett...

behöver ny skötväska och tycker den är rätt snygg. men vill gärna ha lite input innan :)

• imsa
    Kajsan skrev 2010-12-18 13:35:24 följande:
    Jag har den både i canvas och läder och den sitter bra på vagnen, bandet är så brett att det liksom vilar mot handtaget och glider inte, särskilt eftersom det liksom är gummi på baksidan som stopp.
    Och dessutom är den suverän att ha över axeln, tvärsöver kroppen om man behöver båda hädena fria ( vilket man ofta behöver om man har barn och ingen vagn med sig )
    fy sicket fusk med både canvas och läder ;) blir lite avis ;)

har du den stora i läder eller den som är samma size som canvas? vilka färger har du?
  • imsa

Det är de två jag velar mellan. Men då jag eg inte är ett större fan av skötväskor så blir jag lite snål. Därför lutar det åt den svarta i canvas. Men hade velat ha en annan kontrastfärg ist för orange... Typ röd :)

• imsa

undrar om det är lönt att lägga ut bee'n till försäljning på blocket nu när det finns bee+ ?

vår tjej är inte så intr av att åka vagn, på sin höjd syskonvagnen och ståbrädan på camen ibland. det tar liksom emot så jag älskar våra buggor.

• imsa
    Haven09 skrev 2011-01-10 00:57:29 följande:
    Imsa, du kan väl testa o lägga ut gratis på Eniro! Om du är osäker:)
    eniro? kan man det? tål att undersökas, tack!
  • imsa

hej på er!

frågan jag tänker ställa har säkert ställts innnan men jag har nog missat svaret :(

är det någon som beställt från babytrader? om, funkade det bra?

• imsa
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-23 23:30:09 följande:
    Babyskydden.
    Cabriofixen får man ju ingen bas till verkar det som.
    Alltså att man får köpa den vid sidan om ?
    japp basen får man köpa vid sidan om. vi har båda och anväder det nu igen till vårt andra barn. vi är supernöjda med maxicosi och har även köpt modellen efter till dottern.

babyskyddet är det lättaste bland babyskydden och även ett av de säkraste. perfekt också att klicka i på chassit.

tror skyddet kostar runt 1900? och basen 1800? men beställer du detta från amazon.uk så tror jag skyddet ligger på ca 1000-lappen beroende på valutakursen där kan du säkert också hitta isofixplattan/basen till en billigare peng.
  • imsa
    imsa skrev 2011-01-23 21:55:50 följande:
    hej på er!

frågan jag tänker ställa har säkert ställts innnan men jag har nog missat svaret :(

är det någon som beställt från babytrader? om, funkade det bra?
    puffar lite för min fråga igen...pliiis, ingen?
  • imsa

är det någon som beställt ifrån babytrader? om, kna ni rekomendera det?

• imsa
    Billabong skrev 2011-01-30 19:56:20 följande:
    Jajamensan! Supernöjd med leverans och pris!
    Men det var 3,5 år sedan så du kanske vill ha en mer tidsnära referens...
    Tack! Jo det hade ju varit bra men en nöjd är ju bättre än ingen alls :)
  • imsa

Hjälp! =)

Vi köpte vår Bee när dottern var äldre ca1½-2 år, så jag vet inte hur tidigt man kan börja använda Bee'n?
    När började ni använda era? Alltså hur små var era barn?

♥ ♥ ♥
  • imsa

TACK för era svar om när man kan börja med Bee.

Vår son är nu 5 månader och jag är för lat för att klä om "camen" till sittdel bara för att testa om han gillar det så jag tänkte testa Bee'n... ja, jag vet det är inte samma sak..men jag börjar kanske där. Min förhoppning är att han gillar den för tanken är annars att sälja been. Men jag älskar mina vagnar och kan inte skiljas från dom.... ;)

• imsa

finns iphonefästet att köpa någonstans fortfarande?

♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21