Inlägg från: BeautifulFlower |Visa alla inlägg
  • BeautifulFlower

Bugaboo-tråd nr 21

nån som vet hur man designar sin egen bugaboo på kidzshop.se? Får bara inte till det..

• BeautifulFlower
    Vickan I skrev 2011-01-21 19:47:12 följande:
    Om man ska sälja buggagrejer rek ni blocket eller tradera eller kanske något annat då? Vart tror ni grejerna går bäst?
    Tradera tror jag
  • BeautifulFlower

har idag bedställt en bugaboo ocean och passade även på att beställa rött och offwhite topset!* Lycklig*

• BeautifulFlower
    Slaria skrev 2011-01-23 17:21:09 följande:
    Igår beställde jag min cameleon ifrån kidzshop.se och är så förväntansfull! Jag hade tänkt beställa ifrån babytrader.eu men när jag såg era tips här om att man kunde designa sin vagn själv på kidzshop och då skippa liggdelen, så blev valet enkelt.

Är det någon som vet på ett ungefär hur leveranstiden är från kidzshop, och speciellt till de norra delarna av sverige? Jag bor i norra norrland och är van vid att de kan ta någon dag extra att få grejer hit men har läst att kidzshop är grymt snygga med frakten.
    vad valde du för färgkombo? :)
  • BeautifulFlower
    Haven09 skrev 2011-01-24 19:05:17 följande:
    Ja du Sarah, helt sjukt hur materiella ting kan göra en så glad... Haha

Undra nästan om jag är någon slags 30års kris, med tanke på att det är Grynets 5:e vagn på 1 1/5år..
    Haha Knaz;)
    Samma här. Har en Emmaljunga Cerox, En Bee+ som tyvärr kommer säljas *snyft* och en Cameleon Ocean påväg hem till mig :D Har innan dess haft 3 andra vagnar.. Kallar det mera som otur att man inte hittat den "rätta" vagnen än ;)
     Sambon börjar bli less på att jag byter vagnar hela tiden..min dotter är 13 månader.. haha
  • BeautifulFlower

Idag kom min Cameleon i OCEAN. Den är SÅÅÅÅ fin! Imorgon blir det långpromenad med dottern :D

• BeautifulFlower

förresten....ska man få med "servicekitet" eller.. det man har när man smörjer vagnen och har sig..?
    för jag fick inte med något och sittdelen är lite trög att knäppa fast på chassit.. fast kanske är något i början bara...

• BeautifulFlower
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-25 21:11:04 följande:
    alltså... hur gör ni när ni säljer av vagnar å tillbehör å så?
    Jag la ut en drös grejer och nu e de en som vill hämta saker på fredag och 2 andra som vill ha samma saker...
    hur fan gör man? första tjing eller första att hämta? känns ju surt om hon inte kommer på fre. lixom :-/
    lite OT kanske men ni är ju så smarta här
    jag skulle säga att det kommer en på fredag, men om dom andra intresserade kan komma tidigare så går köpet till dom. Först till kvarn :P
  • BeautifulFlower

var ute o provkörde min Cameleon-hämtad igår. Och efter ett ta började det knarra i ena bakhjulet, och det har ännu inte slutat. Går jag med vagnen hemma så knarrar det med. Vad kan det vara.. kan jag ha sattit hjulen åt fel håll? ( spelar det ens någon vilket hjul som sitter var...? ).
     Har inget att smörja med heller och bromsen sitter inte i heller...

• BeautifulFlower
    Wailea skrev 2011-01-28 19:07:24 följande:
    Om jag väljer att köpa beg. till att börja med eftersom jag inte är på det klara med vilken vagn jag egentligen vill ha. Hur pass gammal vagn ska jag leta efter? är det värt priset att välja en lite nyare?

din tjej är ju fem månader så hon kan sitta i sittdelen direkt. Med bugaboos sittdel kan dom använda den från 3 månader har jag för mig.. Jag har en bugaboo, ny modell, och älskar den. Hade en 4 år gammal tidigare och tycker att den jag har nu känns mycket bättre.

Men en fräsh begagnad är ju lätt att få tag på med :)

Om du har någon återförsäljare av bugaboo i närheten skulle jag rekomendera att du åker dit och klämmer o känner :)

• BeautifulFlower
    Wailea skrev 2011-01-28 21:14:39 följande:
    Har inget tålamod vill köpa en att klämma och känna på istället. Vill rulla vagn nu ju vad var det som kändes som skillnad på den gamla och den nya? Finns ju en hel del till salu som är ca 2 år gamla så kanske borde satsa på en sådan då...
    ne jag vet inte riktigt vad som var skillnaden, tyckte min gamla kändes "tyngre" liksom.. fast det är nog inte möjlgt. Är nog känslan av en ny bugga som tagit över antar jag :P

Men är verkligen supernöjd med den och jag tror inte att du skulle bli besviken om det är en sådan du köper!

Jag har en Bee+ också, dock till försäljning då jag gillar att Cameleon känns mera som lämplig vagn för mig. Men Been är delicious alltså^^
  • BeautifulFlower
    madebyinferno001 skrev 2011-01-29 22:50:29 följande:
    Någon som har/sett IRL topklädseln i ocean-färgen och kan uttala sig om den??
    Jag har Oceanfärgen.. den är supersnygg, inte alls samma färg som på bilderna, Färgen är rätt svår att beskriva.. Men kan ju försöka beskriva den så gott jag kan, är som en stark turkos med en hint av grön i sig... tror jag.

Men den är supersnygg verkligen!  Var en här i tråden som lade upp en bild på en vagn med oceanfärgen... om du bläddrar bakåt hittar du
  • BeautifulFlower
    hjärtan81 skrev 2011-02-03 15:31:38 följande:
    Alltså kan jag inte blocka under cameleon reservdelar en demin Suftet varukorg och sittdel och andra chassi delar och sen har jag en sitt cam på demin?
    tror inte det går eftersom denim är begränsad upplaga. Tror inte ens det går att köpa någon denimdel separat som inte är begagnat. Förstår du hur jag menar?

.eller har jag fel - riktat till er bugga kunniga?
  • BeautifulFlower
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-04 20:14:50 följande:
    Finns det All black kvar till försäljning ? Verkar ju inte vara slutsålda överallt ! Glad
    ingen aning.. ett alternativ är ju att köpa en ocean och köpa till ett svart topset till bara.. :P
      men såg att du redan hade en all black :P Snygg!
  • BeautifulFlower
    thisissarah skrev 2011-02-22 18:15:27 följande:
    de hade de inte. Antingen så var det suflett eller toppsett men inte lösa lock.
    bugababy.se säljer lösa lock..kika in där!
  • BeautifulFlower

kan man bära liggdelen/sittdelen via bumperbar-handtaget? eller lossnar det?

Vi väntar tillökning i februari och är sugen på en cameleon, men vi bor 3 våningar upp och jag vill ta med liggdelen upp ifall bebben sover.. men vet inte om man vågar lyfta via handtaget.. om det klarar av det?

• BeautifulFlower

jag går ¨återigen i tankarna om att bli en stolt bugga ägare, vagn missbrukare som jag är. Min dotter är idag 1,5 år, kanske 84-86 cm och väger runt 12-13 kg skulle jag tro. Hur trång skulle en cameleon bli för henne? Vill inte att det ska kännas som hon sitter ihop tryckt i vagen, men jag gillar cameleon snäppet mera än bee+- som annars är ett bra alternativ egentligen.

Ni som har barn som är över 1-års strecket nu, vilken bugga vagn har ni och hur funkar det??

• BeautifulFlower

Hej ,lillasyster kommer i oktober och jag funderar på att ha en åkpåse från elodie details i liggdelen,kommer det att hålla bebisen varm tror ni? Storasyster ska stå på ståbräda är det tänk,kommer det funka i vinter eller blir det tungt att dra? Vi bor i södermanland och brukar inte ha överdrivet mycket snö. Eftersom hon blir 3 år i december så vill vi gärna testa åkbrädan innan man tänker på syskonvagn..:)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21