Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

Candra skrev 2010-03-13 16:03:38 följande:
    Vi har den gula paul frankpåsen Den med giraffen.En fråga till!Ni som byter till sommarsuflett, när gör ni det? Sitter och kollar lite, är sugen på att beställa nåt nytt till våren, men kan inte riktigt välja färg.De färger jag haft på suflett innan är kornblå, som var första, sen den gamla rosa och nu svart..Är mest sugen på antingen den nya rosa, gula eller oranga..
    Nu gör vi det inte lägre....Cameleon är pensionerad. Dottern är 3 år. Men jag brukade byta när vi skull epå semester och sen ha sommarsufflan i Juli Augusti. Juni är så kallt att man behöver den vanliga tycker jag.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    lilyanna skrev 2010-03-14 09:51:23 följande:
    Har ni sett annonsen om en ny bugga på tradera för en väldigt billig peng?!
    Är det för bra för att vara sant är det förmodligen det....jag skulle akta mig lite grann.
  • Stargirl
    JoiPoi skrev 2010-03-14 11:01:23 följande:
    Hur skall knapparna vara där man fäller ihop chassit, alltså ena min knapp vid bromsen är liksom mer lös än den på andra sidan. Undrar om den är trasig!!?Går att använda men den kan liksom "ruckas" på!? Nån som förstår...Var första gången igår som vi fällde ihop den o la den i bilen så den kankse är trasig!?
    Den västra har en lite annan känsla. Den ska pressas fram lite när man trycker på den. Så det är precis som det ska vara.
  • Stargirl
    MiniM3 skrev 2010-03-14 13:35:57 följande:
    Jag skickade ett mail om man fick ta bussgods efterkrav på den buggan från 2010 på tradera. Han svara går med bussgods fast absolut inte efterkrav .. Så jag tror absolut att det är något fuffens.. Iaf så såg jag idag en bugga med sommar suffla här på gotland..  Lite tidigt kan jag tycka då det blåser iskallt :/
    Hoppas ingen köper den!!

Kanske var den vanliga sufflan smutsig
  • Stargirl
    Ia 70 skrev 2010-03-15 15:15:45 följande:
    Kan man via en butik där en vagn påståtts ha köpts kolla om den verkligen köpts där via serienumret?
    Ja, genom Bugaboo service avdelning kan du få reda på till vilken butik produkten är såld till. Därmed kan du veta vem som sålt produkten till kunden från början. Men du måste kontakta [email protected]
  • Stargirl
    Candra skrev 2010-03-15 10:42:25 följande:
    Deras filosofi verkar det som  Kanske finns en baktanke med det  Så man avreagerar sig på vagnen för alla sömnlösa nätter, eller vad det nu kan va som går en på nerverna 
    Tanken är att spänningen av badent skapar formen på sitsen det är helt klart svårt att få på om man inte gjort det innan
  • Stargirl
    Mysan82 skrev 2010-03-15 16:57:53 följande:
    Tack för hjälpen.Har hittat basen i denim på bugaboostrollers.com så jag kanske tar det och något annat över
    Jag tror att ngn i tråden sa att Bonti i sthlm hade Denim kvar....vet inte om personen menade RED denim eller vanliga denim. Kanske om du ringer dem och kollar?
  • Stargirl
    Champagne77 skrev 2010-03-16 22:21:29 följande:
    En fråga gällande transportbagen... Vi ska använda den för första gången nästa vecka, men hur packar man in vagnen i den? Vi har sittdelen monterad . Måste man ta av alla hjul? Ska klädseln tas av från ramen? Just nu är vagnen smutsig och bagen är i källaren... Nån som har en instruktionsvideo på hur man gör, eller räcker det om man tar av de stora hjulen och sedan kan man lägga i chassit och sittdelen som de är?Nån som har tips på hur man rengör vanen? Har ju kommit så mkt smuts och skit nu efter vädret... Ska man duscha av hjulen och sedan smörja in dem med något??
    Det följde med en instruktionsbok med transportväskan hur man lastar in vagnen. Har du ingen sådan kontakta [email protected] eller kika på bugaboo.com för att ladda ner en manual.

Jag skulle ta loss alla tygdelar och ställa chassit i duschen och spola av med ljummet vatten och sedan torka alla delar från vattnet och kanske smörja in med lite siliconspray i hjulen etc.
  • Stargirl
    SaraSelinda skrev 2010-03-16 17:05:39 följande:
    har precis kommit hem med min bugga!!!!!!!! lycklig så jag kan dö, typ ;)
    Gud var kul! Vad fin den är med rött och svart.
  • Stargirl
    Miss Lau skrev 2010-03-17 13:31:40 följande:
    Jag vet att det finns (har funnits?) en Bee tråd men eftersom jag inte hittar den testar jag att fråga er experter här istället. Har jag förstått det rätt, att man inte kan fälla ihop Bee om man har sittdelen vänd mot den som kör? Jag håller på att bli tokig på att man måste ta av sittdelen på Frogen och tänkte att en Bee vore den perfekta vagnen att byta till, men sen förstod jag det som att jag ändå kommer få lov att plocka isär vagnen.  Och då är det ingen vits att byta, för oss.
    Joho....det går utmärkt att fälla den med sittdelen vänd emot sig. Inga problem alls.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21