Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

MalinF skrev 2010-03-26 00:39:44 följande:
    Sådär, då har man blivit Bugaboo-ägarinna!Köpte från New York lite hastigt eftersom brorsan ändå var där och priserna var rejält mkt lägre än i Sverige. Det blev i alla fall en denim med röd "Footmuff". Tjejen jag pratade med i affären sa att det inte finns åkpåsar bara denna "Footmuff". Är det någon här som vet om det är en åkpåse som är speciellt anpassad till sittdelen? Hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd, har inte hunnit klämma och känna på vagnen här hemma först, och inte sett färgerna. Är det någon här som har sett Denim-varianten, så snälla säg att den är fin och att den passar med den röda åkpåsen
    Du kommer att bli tok-nöjd!!! Bugaboo denim med röd åkpåse är en riktig favorit, jättesnygg! Och footmuff är åkpåsen, den heter så på engelska.

Åh, du har något att se fram emot! {#lang_emotions_kiss}
  • Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 07:13:49 följande:
    Tack Fröken Småland, skönt att höra Blev lite hastigt, jag hade lagt undan en grå/svart vagn bara för att det skulle vara lättast och jag hade inte haft tid att titta på färgerna i förväg, men så ringde brorsan efter att jag somnat och sa att den svarta var slut trots allt (virrig affär...) - så beslutet om denim + röd gjordes nästan i sömnen. Nu ser jag verkligen fram emot att få se den! Ska bli roligt med en ny fin vagn till tredje barnet.
    Tur att du bytte, denim har ett högre andrahandsvärde och är den enda klädseln som jag tycker passar riktigt bra på sommaren. Gillar inte canvas eller fleece mot en svettig liten rygg men denim (dvs bomull) är perfekt! Sen är den lätt att variera då allt passar till. Grattis till ett bra köp! Var den fasligt billig också? (Så jag vet om jag skall vara väldigt avundsjuk? )
  • Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 08:29:53 följande:
    Kan man använda Bugaboo och billig i samma mening ?Jag har som sagt inte hunnit kolla upp Bugaboon så himla noga här hemma, men jag betalade ca 8800-9000 (beroende på hur dollarkursen ligger) kr för vagn + åkpåse, så det var billigare än här antar jag?

Här skulle den nog ha kostat närmare 12.000 kr så det var ett kap tycker jag. En sak du skall känna till är att selen är något annorlunda på den amerikanska modellen så när du någon gång i framtiden säljer den så skall du vara tydlig med det. De nyare åkpåsarna (senaste åren) har uttag för alla variationer av selar så för den spelar det ingen roll. Däremot om du vill köpa en annan färg på topptyget här i Europa så kommer det att saknas hål i sittdelsöverdraget för selbanden där bak, istället sitter de hålen på sidan. Och om du skulle vilja byta till en europeisk basklädsel så saknas två av de fem selbanden men det går att fästa separata på ramen så att den anpassas till den europeiska utformningen.

Men alla är ju inte så knäppa att de måste hålla på att byta färg hela tiden {#lang_emotions_dreamer}
  • Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 09:24:55 följande:
    Ja jag vet att det är lite skillnad på USA-modellerna, men det löser sig nog om det blir en issue någon gång i framtiden. Sambon har släkt i USA som jag kan beställa till om jag verkligen får begär efter ny färg till vagnen så småningom!Hade lite ångest i natt över att jag la så mkt pengar på en vagn, men nu ser jag verkligen fram emot att få använda den - även om jag måste vänta till i sommar. Kanske knôr jag ner treåringen i sittvagnen redan i vår så den kommer till användning tidigare
    Släpp alla ångest, det är ju "bara" pengar och dessutom svider det bara en gång. Du kommer dagligen att tacka dig själv för att du spenderade en extra slant på något som verkligen ger körglädje och komfort. De flesta barn ligger bra i de flesta vagnar men det är som förare man verkligen uppskattar Bugaboo.

*går och filar vidare på varukorg BY Småland*
  • Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 09:44:25 följande:
    Ja, jag tror säkert jag blir nöjd (och sambon...). Det som gjorde att jag valde Bugaboo var att man kan ha barnet sittande emot sig, något jag saknar på många andra vagnar, och att den verkar vara liten och smidig - ska vi kånka runt på tre barn vill vi inte att vagnen tar upp hela bagageutrymmet. Är egenföretagare, så det kanske vore bra om jag sätter fart och jobbar lite istället för att sitta här och drömma om vagnen
  • Fröken Småland

MalinF: en sak till: hur har han tänkt att transportera hem vagnen? För om den är ny i kartong så kan du vara tämligen säker på att den måste tullas. Om han reser med barn så är vagnen gratis att ta med hos de flesta flygbolag men då behöver den en skyddande transportväska.

Sorry om jag strör smolk i glädjebägaren...

• Fröken Småland
    MalinF skrev 2010-03-26 11:07:44 följande:
    Tack, det ska jag kolla! Tror att när man flyger business så får man ta med sig i princip hur mkt som helst.
    Då skall jag be att få beställa en Bee - kanske två
  • Fröken Småland
    jessica1979 skrev 2010-03-26 11:26:13 följande:
    Flev fundersam nu, men plattan i sitsen ska va ovanpå skumgummit va?
    När sitsen är rätt monterad så skall barnet först sitta på skumgummit för att det skall vara mjukt och sen på plywoodskivan för att det skall vara stabilt.
    Mamisita skrev 2010-03-26 11:33:56 följande:
    Hur lätt och snabbt fäller man ihop been? Vårt problem: vi kommer nästan aldrig med bussen med vår cam då vi aldrig får plats... Lösning?: bee med ligginsats (har en 1 och 1/5 månaders) så man kan ta ur den och fälla ihop vagnen om det behövs.Vad tror ni är det en ok lösning? Hur gör ni andra som jagar bussplats?
    Man behöver alltid en extra/ny vagn Men har du funderat på att ta ligginsatsen i handen (i lyftbygeln) och chassit hängande över axeln? Går i ett nafs ju. Och inte så stor skillnad mot att ha en mjuklift i Bee för då får du ju också två delar. Men svaret på din fråga är att den är snorenkel och snabb att fälla ihop
  • Fröken Småland
    Mamisita skrev 2010-03-26 12:07:52 följande:
    Jag är nog alldeles för liten och klen för det Haha kan nog inte ens ha chassit direkt hängandes på axeln då jag är så kort! Sen vet jag inte vart jag skulle få plats i bussen med det ändå? Och ja hur jag än gör så får jag ju två delar men mjukliften är förhoppningsvis kanske lättare och tänkte jag kunde ev kombinera med bärsele...Men hur är det att ha bebisar i been?
    Men du fäller ju ihop chassit som vanligt och hänger handtaget på axeln. Jag är tre äpplen hög och det skulle väl gå till knävecken på mig eller nåt.

Många har bebisar i Bee men jag personligen tycker inte att fjädringen är tillräckligt bra för att jag skulle vilja ha en bebis där i. Nya Bee har nog mjukare fjädring tror jag att jag läste?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21