• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • danosani

Måste bara säga att jag blev MYCKET positivt överraskad av Been förra veckan i ett väldigt kallt och isigt/snöigt Göteborg. Den hoppar ju som värsta viga katten över trottoarerna, inte ens särskilt skumpigt Älskar Buggans stötdämpningar. 

Nike Mathilda 080926 - Lillebror BF 110416
  • lillkorpen
    Bellbox skrev 2010-12-30 14:07:02 följande:
    Vill bara säga hur glad jag är
    Har ju nyss sålt min kära Bugga (ja det skär lite i i-lands-problem-hjärtat fortfarande)
    men sen har jag ju även haft min fina suflett med bumperbarskydd från Mamma på vift liggande på fin-hyllan i garderoben Solig
    Fick mod till mig igår (kan ju inte ha kvar den bara för att den är fin) så lade ut den på Tradera och lade då även ett "köp-direkt"-pris
    Så nyss hade jag fått ett jätte trevligt mail från denna person som köpte den direkt!
    Tänk vad ett trevligt mail kan lätta upp dagen Drömmer & sen är det ju himla roligt att sufletten och bumperbarskyddet kommer användas vidare (& i min hemstad dessutom)  Skål
    Hehe, det var jag som köpte. Blev halvt hysterisk av glädje när jag såg den på Tradera och fick ringa min man och skrika att jag måste ha den, sedan kom jag på att han inte har med det att göra så jag slog till direkt! Oskyldig Vad roligt att mailet lättade upp din dag, jag känner att din auktion har gjort hela min vecka, och lite till, så jag är så glad så. Skål
  • Bellbox
    lillkorpen skrev 2011-01-02 18:21:54 följande:
    Hehe, det var jag som köpte. Blev halvt hysterisk av glädje när jag såg den på Tradera och fick ringa min man och skrika att jag måste ha den, sedan kom jag på att han inte har med det att göra så jag slog till direkt! Oskyldig Vad roligt att mailet lättade upp din dag, jag känner att din auktion har gjort hela min vecka, och lite till, så jag är så glad så. Skål
    Hi hi
    *hoppar upp & ner små glädjeskutt*
    Drömmer
    Nu blev jag om möjligt ännu gladare Skål
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Tant Pruselius skrev 2011-01-02 19:44:44 följande:
    Vill gärna se denna fina affär som gjort Er båda nöjda och glada

*my precious*

--------
    För er som undrar; det som glimmar är reflextejp jag hade på vagnen innan jag sålde den; vågade inte sälja vagnen med det på för blev rädd att någon skulle tro det var en kopia-vagn på Blocket
  • Miniigirl
    Swenglish skrev 2010-12-31 15:22:38 följande:
    Tack for svar Miniigirl!

Var satt kilen, kan du beskriva tror du? Sa kan vi se om vi ocksa kan fixa det! Nagon annan som haft samma problem? (vi kan inte falla ihop chassit langre, ena "spaken" vill inte lossna) 
    Den sitter inuti shassit lixom!
    Man måste "borra upp" chassit, alltså borra bort nitarna på stången únder sitsen/liggdelen. Det är 2 nitar, en på varje sida. för er räcker det ju att borra bort niten på den sidan som inte funkar.
    Sen får man dra isär chassit så gott det går på den sidan, kilen sitter lixom mitt i dendär svarta "knuten" eller vad man ska säga. Usch, känns som jag är helt värdelös på att förklara:-P Hänger du med på var jag menar?
    Min sambo tog en tjock spick och bankade till och sen borrade hål i så att den passade, men går ju sägert att göra av annat oxå, smidigaste måste ju vara om man kan såga ur den ur en lagom tjock skiva av något slag, men måste ju vara ett ganska hårt material så det håller!
    Hoppas du hängr med på min usla förklarig
  • straw2008

Ingen som vet något om de nya färgerna ? Altså inget dravvel om att "ni kommer inte bli besvikna" osv utan faktiskt VILKA färger det är? :O)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Bellbox
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-02 22:34:17 följande:
    Pixter: har inte du lite ångest när du sålt din bugga =)??
    Grymt snygg suflett du haft =)!!!!
    JO det är ju det jag HAR Du har så rätt
    & tack för komplimangen om sufletten!!
    Skönt att den kommer leva vidare Skål
    ...jag får leva vidare med min syskonvagn + en UJ singel som mannen hittade till fyndpris (1000kr!!!) så jag fick ge mig; hus på 70 kvadrat medger ju bara ett begränsat antal vagnar i en hall & buggan var det ju bäst att sälja ganska snabbt med tanke på att andrahandsvärdet är ännu bättre då
    *but she will be missed!!*
    Hjärta
  • thj
    straw2008 skrev 2011-01-02 20:47:25 följande:
    Ingen som vet något om de nya färgerna ? Altså inget dravvel om att "ni kommer inte bli besvikna" osv utan faktiskt VILKA färger det är? :O)
    Jag vet,men vet inte om man får läcka ut det än ..Måste ta en koll på det först!
    Det kommer ganska många nya färger i pastell..
    Inte det svar du ville ha,kanske jag har det imorgon
    Kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21