• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thj
    Joddan skrev 2011-01-04 14:32:13 följande:
    Thj

Du har ingen aning om UJ duettens leveranser? De har ju börjat visa "plus one" på sin hemsida men inte duetten. Börjar bli orolig om den kanske dröjer till hösten? Vill köpa syskonvagn NU . Frågan är om man vågar chansa och vänta på donkey eller duet till våren.

Sorry jag frågar om UJ i bugga-tråden
    Hihi :)
    Ja de sa så här det kan bli imorgon eller om två veckor eller om ett par månader.
    Jag gissar på 3v 
    Kramelikram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2011-01-04 15:55:32 följande:
    nu blir jag mer OT, men den "one" uj den skulle ju kommit redan för ett årsedan, vet att jag såg bilder på dom när jag var gravid ju.
    Haha, jag tänkte just på dig när jag såg Plus One. Den gillar du va?
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2011-01-04 15:57:29 följande:
    Haha, jag tänkte just på dig när jag såg Plus One. Den gillar du va?
    Ja, men kom du inte ihåg att vi såg bilder på den för länge sen... men ble vju pt för den aldrig kom.. och nu har jag ju ny pt igen, också kom den denna gången..
  • withhope
    Liten Mjau skrev 2010-12-30 23:36:47 följande:
    www.blocket.se/helsingborg/Bugaboo_cam_Specia... För ett tag sedan så undrade jag över en suflett i typ Kakifärg. JAg menar en sån på bilden. ÄR det verkligen sand? En ny sand? Har bara sett sand som är mer beige.

Hej liten mjau, såg ditt inlägg och då det var min annons ( OBS ingen reklam, den är borttagen!!!) började jag undra om toppsettet.. Allt var inköpt på Kidszhop förutom detta som är köpt i god tro på Blocket, nytt o jag pröjsade hela 600 + frakt, lätt lurad.. Mailade Bugaboo som förklarade ettiketterna som jag skrev av att den ena förklarade att produkten skulle ha varit ett "täcke".. Så toppsettet var tyvärr en kopia, dock mkt fin sådan, men som tur var såg jag ditt inlägg, så nu får ingen annan en kopia köpt i tron att den var äkta. Kopierar in bugaboos mail senare, så alla blir uppmärksammade på att det finns toppsettet kopier där ute :(..
  • Fröken Småland
    withhope skrev 2011-01-04 17:58:37 följande:
    Hej liten mjau, såg ditt inlägg och då det var min annons ( OBS ingen reklam, den är borttagen!!!) började jag undra om toppsettet.. Allt var inköpt på Kidszhop förutom detta som är köpt i god tro på Blocket, nytt o jag pröjsade hela 600 + frakt, lätt lurad.. Mailade Bugaboo som förklarade ettiketterna som jag skrev av att den ena förklarade att produkten skulle ha varit ett "täcke".. Så toppsettet var tyvärr en kopia, dock mkt fin sådan, men som tur var såg jag ditt inlägg, så nu får ingen annan en kopia köpt i tron att den var äkta. Kopierar in bugaboos mail senare, så alla blir uppmärksammade på att det finns toppsettet kopier där ute :(..
    Trist att du blivit lurad

Men jag tycker faktiskt att det är lite kul att det finns toppset i andra färger än original som är lika fina som original. Fast inte när man luras... Skrikandes 
  • withhope

Ja, Fröken Småland, hade jag vetat att det varit en kopia jag köpt hade det varit helt ok för jag har faktiskt tyckt om färgen och kvaliteen, och man får väl räkna med att bli lurad när man köper från privatpersoner på nätet. Det som kändes hemskast var att jag hade lurat någon annan ( fast jag sålt i god tro), och det är inte okej!! Som tur va såg jag inlägget, började googla på färgen o mailade sen Bugaboo..

• fröken ida
    withhope skrev 2011-01-04 18:15:56 följande:
    Ja, Fröken Småland, hade jag vetat att det varit en kopia jag köpt hade det varit helt ok för jag har faktiskt tyckt om färgen och kvaliteen, och man får väl räkna med att bli lurad när man köper från privatpersoner på nätet. Det som kändes hemskast var att jag hade lurat någon annan ( fast jag sålt i god tro), och det är inte okej!! Som tur va såg jag inlägget, började googla på färgen o mailade sen Bugaboo..
    Usch vad trist att bli lurade. Hade du ute samma vagn ute på Tradera för ett tag sen? För jag såg ett likadant "guldigt" topset där. Har du pratat med säljaren?
  • Tiger77

Hej alla Bugabooexperter!

Börjar bli lite sugen på att skaffa ett nytt topset till vagnen när det blir dags för bebis nr 2. Vad är bästa sättet att hitta ett nytt sådant enligt er? (För det är väl topset man kan byta om man vill ha en liten förnyelse av vagnen?)

Tack på förhand!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21