Inlägg från: gavagai |Visa alla inlägg
  • gavagai

Bugaboo-tråd nr 21

stinamaria skrev 2011-04-23 21:18:21 följande:
    Plastskenorna går inte att ta ur på camen. När jag tvättar den tar jag ut träplattan och skumgummit i sitsen och kör den i tvättmaskinen på 30 grader utan sköljmedel. Är det någon del som är extra smutsik så gnider jag in lite galltvål där innan jag stoppar den i maskinen.
    Tack! Det låter bra. Men då måste jag alltså fixa egna plastskenor (eller slakta en sitt-del) om jag vill sy en egen... Hmm... Obestämd
  • gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-23 21:57:43 följande:
    jag rekomenderar att försöka fynda en billig, typ solblekt på blocket eller tradera. för då är de vara att byra ut tyget. resten av alla delar kan du ju återanvända.
    Ja, det är ju en fördel då också att man kan plocka isär den och använda tyget från den som mönster.
  • gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-23 22:01:54 följande:
    precis de finns ju ganska många fler delar på en sittdel som kan vara bra att ha

Good thinking. Glad Jag bara spånar än så länge. Hade dock inte tänkt ha sele på den, eftersom min 3-åring ändå inte använder den längre. Jag har redan ett par rätt slitna sitt-delar, men eftersom det är de enda jag har så vill jag inte gärna kassera dem. Får väl kanske leta efter en i fint skick istället, så får jag plocka isär en av dem jag har om jag hittar någon.
  • gavagai

Ny lärdom sedan igår: Tvätta inte Cam-sittdelen i min lilla tvättmaskin. Den körde hela programmet o.k., men eftersom det inte fanns tillräckligt med plats för sittdelen att röra sig ordentligt (antar jag), så lyckades den inte arbeta ur tvättmedlet. Hoppas att det finns tid i kvarterstvättstugan. (Våra lägenheter (hyresrätter) har egna tvättmaskiner, men det finns också en gemensam tvättstuga med grovtvätt. Himla bra faktiskt.)

• gavagai
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-24 21:19:50 följande:
    Hur fungerar det egentligen med groupon ?
    Lite sent svar från mig kanske, särskilt om man vill utnyttja Babyshop-erbjudandet, eftersom det just gick ut. Groupon säljer presentkort från andra företag, och varje presentkort erbjuds under begränsad tid. Erbjudandena är alltid av typen köp ett 500kr-presentkort, betala bara 200 kr eller liknande. Bra erbjudanden alltså. Jag antar att företagen gör det för att få många personer att lära känna dem. Om man handlat där en gång så är ju chansen stor att man kommer tillbaka och/eller rekommenderar dem till andra. Groupon får väl betalt för att förmedla tjänsten/göra reklam för företaget. Himla roligt när man hittar någon bra deal är det i alla fall. Glad
  • gavagai
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-24 21:19:50 följande:
    Hur fungerar det egentligen med groupon ?
    Rent praktiskt funkar det så att man trycker på KÖP-knappen på Groupon vid det erbjudande man vill ha, och så betalar man med kontokort eller paypal. Sedan får man en kod som man kan använda som presentkort när man beställer från t.ex. Babyshop i det här fallet.
  • gavagai
    Asereht skrev 2011-04-27 10:47:49 följande:
    Sittdel=sittdelsbas.

Går att köpa löst men som Frk S skrev så ser det ju normalt ut. Första gången ajg skulle på med en sittdelsbas så höll jag på att börja grina. Jag var också helt övertygad om att basen var för liten för ramen.Maken fick ta i sen och gu vad rädd jag blev att han skulle paja hela skiten men på kom den. Numer så fixar jag det själv genom att ställa den på högkand och pressa med knät.
    Samma här. Jag var också övertygad om att det var något fel (skrev också om det i tråden), men nu funkar det med knät.
  • gavagai
    apanssonsmamma skrev 2011-04-27 10:41:34 följande:
    Dragit men är övertygad om att hon råkat tvätta den i 40 eller mer så den krympt lite men tillräckligt för att inte få på plats.

Den räcker inte ens ner med remmarna till där "pluttarna" är  hur mycket jag än dragit på tyget upptill.

Får ringa henne idag o se om jag kan få lämna tlllbaka den.. :(
    Känns skittrist för i övrigt va vagnen i fint skick.

Det går inte o köpa lösa sittdelar vad jag förstått det, eller? 
    Vet inte var du bor, men kanske finns någon av oss Bugaboo-fantaster i närheten och kan hjälpa till?
  • gavagai
    Sweetheartno1 skrev 2011-05-03 13:54:20 följande:
    Jätte bra att du lägger in dom tycker jag !  
    Men det är bara shopping i butik va ? Och man måste ha skrivare ?!
    Ja, det verkar så.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21