Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Infinite Joy skrev 2010-07-14 00:34:35 följande:
    oops.... skickade för tidigt....

Någon som läst vetenskaplig fakta att skålad sittdel skulle vara bättre?
    tvivlar jag EXTREMT på faktiskt! VI o så imla många andra har ju fått sälja sin cam då man börjat använda sittdelen för barnet tokvägrar åka i den... ergonomisk för vem liksom? Kan väl knapast vara grgonomiskt för en 4-mån att ligga helt stilli 3h o sova med fötterna rakt upp i luften ?

VI bytte dock till en bee som vi älskar galet mkt Glad
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Överbandsfürern skrev 2010-07-18 21:33:34 följande:
    *muttrar*
    Dottern gillar inte alls vagnen, vrålskriker så fort hon ska sitta i den vaken, tex om jag vill ner på stan när hon inte ska sova. Hon krånglar sig dessutom ur och ställer sig upp i den, en liten vilding

Började använda den när hon föddes sept -09, men eftersom vintern blev som den blev så stod den mest inne :-S
    Jag köpte snöhjul till den, men då blev vagnen helt förjävlig att köra (jämfört med hur smidig den är annars)
    så de hjulen använde jag kanske 1 månad, eller ja. de satt där bara eftersom vagnen mestadels stod inne. bytte tillbaka till swirvelhjulen just för att den var smidigare inne då.

Fick nytt chassi maj -10 eftersom det började glida på ena sidan (askasst tycker jag med tanke på priset på vagnen)

Sambon tog med sig vagnen på baksidan och drog den efter sig för att skydda henne från solen... då höll den på att välta.

Så det är möjligt att detta är en renodlad shoppingvagn och inte en vagn till många olika terränger.

Till mitt stora förtret alltså, för jag ÄÄÄÄLSKAR vagnen mer än nåt annat materiellt.
    Så jag är eg inte missnöjd med den, tvärtom. Den har varit toppen tycker jag. Lätt, smidig och framförallt så har mina händer och axlar inte domnat bort när jag gått med den.!!

Jag köpte till en ståbräda, åkpåse (paul frank), parasoll, vinterhjul. Så det blir ju några kronors inköp som nu bara står i stort sett
    Jag fixar alltså inte en vinter till utan att kunna gå ut och gå. Och så pass mycket pengar har vi inte så jag kan köpa nåt så dyrt som bara står och kanske används några gånger i veckan.

SÅ, jag vet att ni inte får tipsa mig om pris här. Men det skulle vara supergulligt om nån av er skulle vilja ta er tid och inboxa mig eller nåt, vad ni tycker är ett rimligt pris att begära för den.

Min älskade... *gråter lite lätt*
    Precis så var det för oss oxå.. sonen gallskrek o vägrade komma till ro i den fixerade sitsen :O( JAG ÄLSKADE vagnen!! Jag köpte oxå snöhjulen men de åkte av efter en promenad, hur kan en så smidig vagn bli så sjukt dålig med detta tillbehör??

VI köpte en bee, alla i familjen äskar den.

Om sådär 3 år ska vi skaffa fler barn, funderar på att prova en cam igen då på det barnet Hjärta
  • straw2008
    Armani skrev 2010-07-19 14:38:34 följande:
    Hej på er Bugaboo-experter Skrattande
    Har en 2½-månaders son som, när det är dax, ska få en Bugaboo sittvagn Det är vår (min ) plan iaf men är lite velig ang dom olika modellerna.... Hade tänkt köpa den begagnad och har spanat in Frog, tror ni att den vagnen passar ett barn som ev kommer bli lång? Tanken är även att han sen ska kunna sova i den om dagarna hos dagmamman, vet ju att det är sk skålad sits men går denna att tippa till liggläge? Något särskilt jag ska tänka på vid köp?

Vore jättetacksam över er hjälp
    Nja... frog är ju deras minsta vagn, förutom bee.

Är an van att sova i skålad sits, annars skulle jag absolut prova det innan jag köpte en sån vagn med det syftet till mitt barn Förvånad
  • straw2008
    Primrose skrev 2010-07-27 10:21:21 följande:
    Jag behöver ett litet tips....

Vi har haft vår Bugaboo Cameleon sedan vår pojke föddes, hösten -08 och har varit jättenöjda. Men bromsen har dock gått sönder två gånger så att vi har fått nya chassin, på garantin. Nu går ju garantin ut och jag är litet orolig att bromsen ska gå sönder igen. Vi har nu ett helt nytt chassi, så det vore kanske bra att sälja den nu? Vi har en Bee sedan i mars och har bara använt den sedan vi skaffade den, eftersom den är så skön att ha på sommarhalvåret. Nu hör till saken att vi kanske får ett litet syskon i mars och behöver vi nog en annan lösning, vad gäller vagnfrågan. Vi funderade på att sälja Cameleon, köpa en vanliga sittvagn från Brio (med rejäla hjul) som vi kan ha den kommande vintern och sedan skaffa en ny syskonvagn eller liknande när/om behovet finns nästa sommar höst (och då få en ny garanti). Eftersom syskonet kommer i mars funderade vi på att dels använda bärsele/sjal till den lill* i början och dels (när väglaget tillåter) ha babyn i Been under våren och sommaren.

Vi har dock tyckt väldigt bra om Cameleon. Men litet skeptisk vad gäller bromsens hållbarhet. Vad kostar ett nytt chassi, om man måste bekosta det själv?

Alla tips och råd uppskattas varm!
    Skulle personligen ALDRIG bara bära min nyfödda i sele, nää en nyfödd måste ha en liggplats! Skulle inte funka med lämning o hämtning för oss, plus att det kan vara -20 i mars o hur fixar man det med jacka o nyfödd....

Vi kör våran bee året runt, jag fick min nyfödda i jan o jag körde den from då, det plogas där vi bor. Sen hade vi åxå en P& T som vi tog vid mkt snö.

Var o hur bor du ?
  • straw2008

Det sämsta med p&t är ju tyvärr att inget barn sitter speciellt bra,liggläge för den minsta men bara så länge den får plats i liggkorgen o den är ju extremt trång. O då man har liggkorgen till den lilla så kan ju det stora barnet bara sitta helt rakt upp. Då man slutat med liggkorgen sitter ju bägge barnen upp o det är knappt viloläge för någon av dem. För oss hade ingen annan vagn funkat men jag tar aldrig den om något barn behöver sova....

lilyanna skrev 2010-07-27 21:06:17 följande:
    Tack, har sett den med...men som jag förstått det så går det inte byta klädslar på den som med cam o frog o då går den bort tyvärr
    Oliver 070327, Alvin 090804

Vår lilla godis skrev 2010-07-27 21:32:03 följande:
    Tack för era svar! Passau och Bohusbebis: Roligt att ni är nöjda med P&T. Det är den jag är mest intresserad av, men sambon gillar Babyjogger bättre. Det blir nog en Sport om vi väljer P&T, eftersom man kan ha den längst. Jag har läst att många stör sig på att det inte går att fälla syskonsitsen i liggläge, är det något som ni har haft problem med?

• straw2008
    lilyanna skrev 2010-07-29 10:23:02 följande:
    Ja, har sett den o lurar väl lite på om den är värd sitt pris? Vad kostade frakten för dig?
    Jag skulle inte köpa en vagn osedd.... något som är i "bra skick" för en kan vara uselt skick för en annan.... speciellt handtag o klädsel (jösses vad GÖÖÖR en del med sina vagnar??)
    Vissa vagnar är ju liksom helt nya för man ser att de tagit hand om den.

JAg ställer dock upp o kollar om någon vill köpa en vagn i sthlms innerstad Glad
  • straw2008
    lilyanna skrev 2010-07-29 10:34:18 följande:
    Problemet för mig är ju som sagt att bugaboo inte säljs så mycket i Linköping/östergötland utan det är ju just i Stockholm/Göteborg o Malmö typ som de flesta annonserna finns...då har man ju inte så mycket val än att se om man kan få det skickat.

Eftersom jag behöver ståbräda till buggan så är ju tyvärr budgeten satt till drygt 4000:-, kanske kan sträcka på den ett par hundra, men frakt kostar ju med...varför bor inte jag inte den stora staden för?

Gulligt att du kan tänka dig att titta, är inte så bekant med just stockholm o vad som hör till hela innerstaden så jag vet inte ens om det finns någon vagn till salu i just det området ens?
    Alltså jag bor i det bugabootätaste området i hela sthlm (vasastan) troor jag i alla fall!!

Ska jag leta efter en till dig? JAg är skitbra på att pruta oxå!
  • straw2008

Airshells är som ett badkar i storleken, absolut aldrig att vi hyr den igen... o de som skriver att man kan fylla den med övervikten då man åker hem.... det har nog bara varit tillfälligheter att de fått passera då.

I en airshell får det plats 4 st bee skulle jag gissa, vi packade vår phil o teds med syskonsäte, vår bee samt vår bilbarnstol o hade MKT MKT plats kvar, SÅ stora är de.

• straw2008
    lilyanna skrev 2010-08-12 21:06:25 följande:
    125:- ville de ha i frakt för ett topset, det tycker jag är dyrt. Kidzshoppen skulle ha hälften bara.
    Kul, posten ligger ju ca 4 meter ifrån Bonti... mittemot. Gud vad hutlöst o pinsamt.
  • straw2008
    Coca cola light skrev 2010-08-23 23:23:58 följande:
    Nej, jag köpte den beg och fick inte med något kvitto. Jag vet att garantier inte gäller andra köparen men om det ändå är ett konstruktionfel borde det ju egentligen inte spela någon roll.
    Då kan ju chasit redan vara reklamerat... att du fått de dåliga o de sålt vidare det helt nya tyvärr.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21