ISSEN skrev 2011-04-08 22:48:53 följande:
Förresten jag frågade gubbfan vad jag kan göra åt mina sammandragningar då säger han vila... jag är helt sängliggande sa jag då och då sa han att ja då finns det inget vi kan göra! Jag frågade oxå hur jagg skulle veta om jag har "vanliga" sammandragningar eller farliga, då säger han något om förvärkar ochjag undrar då om man verkligen kan ha det i v 22 redan? Han svarar barskt -TYDLIGEN!
Boorde inte han kunna ha ett lite mer pedagogiskt svar på den frågan?
ISSEN: Jag har också haft en del problem med sammandragningar enda sendan cerclagett sattes. Min läkare har sagt att så länge de inte kommer för tätt och inte gör jätteont så är de inte så mkt att göra åt dem. Sa samma som dig ang vilan att jag bara vilar hela dagarna. Men han sa att de inte finns så mkt att göra åt dem. Sökte nästan varannan dag efter att cerclaget sattes för sammandragningar och tappen har hela tiden sett bra ut.
Sen kallas de förvärkar för sammandragningar är omm jag fattat läkarna rätt mer regbundna och håller i sig mer än 30 sekunder. För de har jag fått förfrågningar om. Men jag är dock inte helt hundra på om jag uppfattade dem rätt ang sammandragningar/förvärkar. Men fråga nästa gång om med din läkare ang de med sammandragningar och förvärkar. Så du är absolut inte ensam om att ha sammandragningar som de inte gör något åt.
På vilket sjukhus går du på??