Cerclage?
jag är i v 26 (25+5) du då?
Tänkte bara eftersom levern kan blin påverkad under graviditet!!
jag är i v 26 (25+5) du då?
Tänkte bara eftersom levern kan blin påverkad under graviditet!!

på tal om flytnmingar så fick jag lite oro i min kropp...har nästan hela tiden ljusgulaktiga flytningar som fastnar på pappret och iblan även hänger ut från slidan ursäkta språket. Men nu blir jag orolig att de kan vara slemproppen. Men de har varit så i många många veckor, iallafall efter att jag fick cerclaget i v 15. Men allt ser bra ut på undersökningrna. Kan läkarna se om slemproppen gått?? Kommer ofta då jag gör nr 2. Utan att jag tycker på själv. Ska ringa BM imorn och fråga. Men de finns väl inget att göra va??
mina är nästan alltid gulaktiga när dem kommer så samt ganska stora då de kommer. sen har jag vanliga genomskinliga efter de. För när vi förlorade vår son så veckan innan så hade jag en stor klump i trosan som kändes som gel typ, inte som dessa som är mycket mer glansiga och man kan dra i sär dessa, men de kunde jag inte med den jag fick med Malte veckan innan han föddes. Därför har jag inte tänkte så mkt på de för en idag. När jag läste vad ni skrivit. Va sa din läkare när du frågade om detta. De är inte helt varje dag eller. Utan kan gå några dagar emellan å sen kan de iblan komma 2 st samma dag.
Tror jag ska ringa BM imorn ändå å prata med henne å se vad hon säger. Men allt såg bra ut idag på undersökningen. Vet du om de kan se om slemproppen gått???
Jag har också hört att man får mer flytningar och att de kan bli lite mer klumpar då de kan "fastna" å sen komma som lite större flytningar. Men när Laine skrev gulaktig och så, så blev jag lite orolig och rädd. Men de såg som sagt helt normalt ut idag när min läkaren kollade idag.
okej....som sagt så om de nu var slemproppen jag fick veckan innan Malte föddes så var min också helt genomskinlig och som sagt väldigt geleaktig typ som gel man äter. Men tror inte heller jag behöver oroa mig. Men man blir ju lite väl nojig just nu. Trotts att jag även går in i v 27 (26 +0) trodde de skulle bli lite bättre då. Men blir nog helt lugn efter man gjort 28 hela veckor. Trotts att jag vet att de överlever nu om den skulle föddas nu. Men har sagt att den ska stanna minst 8 veckor till ;)
Undrar bara om de är någon mer än jag som har väldigt mycket gaser i magen. Det verkligen bubblar och låter mycket.
sen har jaga en till fråga som är lite mer intim. Är de någon mer som blir väldigt svettig mellan benen nu när de är så himla varmt? Jag blir så svettig att trosorna blir så fuktiga att de syns om jag har röda/gråa trosor på mig.
Har inte behövt använda trosskydd alls under graviditeten hittills, men tycker även att flytningarna har blivit mer nu den senaste veckan.
ok, har också lite vattniga flytningar, var på kontroll igår och läkaren tog en odlig har lämnat det varje vecka men aldrig varit ngt med infektion eller så. Grattis Snalmums =) Va roligt att de gick bra allt och att ni nu är hemma. Ta nu å njut =) Är nu själv hemma efter 10 veckor på neo. Kram på dig!!