• Schäfer

Cerclage?

Thalis skrev 2010-08-26 12:17:46 följande:
    Det är bra med Magda men hon berättar mer själv när hon kommer hem!
    Vad skönt!!! Tack för att du informerar!
  • Schäfer

Härligt Magda Vad glad jag blir!!! Lejonet var väl ett sött smeknamn
    Vet inte mer om tabletterna än just att mina vänner som gjort ivf tagit dem i början av graviditeterna (eller om det var efter insättandet!?).

Dallis: 28+5 - tjoho!!! Vad är nästa delmål för dig?

• Schäfer

Måste fråga en sak, är det någon som har erfarenhet av myom?

Det slog mig just att på senaste ul jag gjorde såg man att jag hade ett myom, men jag tänkte inte så mycket mer på det men nu blev jag orolig och läste på nätet om det... Lät ju kanske inte helt kul!?

Ska på nytt ul på måndag, då ska jag fråga lite mer...

• Schäfer
    PennyJenny skrev 2010-08-26 20:09:06 följande:
    KL 10.37 SÅG VÅRT MIRAKEL DAGENS LJUS Hjärta

EN UNDERBAR LITEN GOSSE PÅ 1645 GRAM OCH ÄNNU OKÄND LÄNGD TITTADE UT. HEEEELT FANTASTISK! VI MÅR BRA ALLA TRE OCH KAN INTE VARA LYCKLIGARE <3 TACK ALLA HÄRLIGA VÄNNER FÖR ERT STÖD UNDER VÅR JOBBIGA RESA. NU TAR EN NY RESA MED NYA MÅL VID :)

Åh Grattis!!!!

Kan man misstänka att det var dom där onda sd du haft ett par dagar? För visst var väl inte ditt planerade snitt förrens om ett par veckor!?

Oavsett - Grattis och stort lycka till nu! Berätta gärna när du har tid och ork hur det var och vad som händer! *kram*

• Schäfer
    Grazila skrev 2010-08-30 22:18:59 följande:
    Hej tjejer

Igårkväll kom vår underbara pojke som vi inte kunnat få utan cerklage. Han hade vuxit sig stor: 4,4kg och 53 cm, föddes v.41+0

Det var urhäftigt, chockartat, alla stora känslor. Och jag är så otroligt lycklig!

Kramar 
    Stort Grattis!!! Vilken stor kille dessutom
  • Schäfer
    Dallis skrev 2010-09-01 21:35:22 följande:
    Det var inte hepatos! Äntligen något bra :)
    Vad skönt Har du fått allergitabletter utskrivna nu då eller är det bara att "stå ut"!?
  • Schäfer
    Magda: vad skönt att allt såg bra ut!!! Förstår dock inte varför de "fegar" med cerklaget...jaja...de är ju läkare och vet säkert bäst!?

Själv hade jag lust att strypa någon i veckan... väntar och väntar ju på min kallelese till läkaren på specen. Tillslut ringde jag och kollade om dom satt upp någon tid. Tid? Va, nä de hade inte fått någon remiss!? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ringde då till mödravården som direkt började ursäkta sig och de lovade att de skulle faxa in remissen med noteringen "hanteras snarast"...
    Att det ska vara så svårt!? *suck*
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2010-09-03 08:38:32 följande:
    tack tjejer!

även om ni skrämmer mig så är det såklart ett stöd på samma gång. på tisdag ska jag på nästa koll. mao bara 5 dagar emellan. då ska jag träffa en annan läkare och jag kommer ställa krav. nu är min ordinarie läkare borta 2 veckor så kanske ska jag passa på att få en op-tid bokad då

kram på er!
    Det är rätt, stå på dig!!! *kram*

Ego: ringde specen igen och nu hade de fått in remissen och jag hade en tid nästa vecka men inte till MIN läkare!?
    Dock så ändrade de när jag berättade lite så nu har jag en tid hos min läkare nästa måndag Äntligen!!!
  • Schäfer
    PennyJenny: vad härligt att få höra från dig, har tänkt så på Er! Förstår att flytten "hem" känns läskig... Min syster har en prematur och jag kommer ihåg när de skulle flytta från Uppsala till sitt hemsjukhus hur orolig hon var. Hoppas det går bra!
    Läskigt med hålet i urinblåsan Förvånad Är det helt läkt nu? Kramar till Dig och lilleman!

Magda: stora tumhållningen för Dig idag!!! Hoppas du får de besked du vill! *kram*

Thalis: Så nu sitter snöret på plats!!! Skönt! Hur mår du? Är det "lugnt"?

tigerkaka: jag blir helt chockad och saknar ord för hur de behandlar dig!!! Så får det inte gå till!!! Hur är det med dig nu?
    Min läkare har alltid sagt att man inte ska ta några risker innan v.34 och dig har de alltså skickat hem Demon *kram*
    TikTok skrev 2010-09-04 11:42:23 följande:
    Hej!
    Jag är ny i tråden & ska få cerclage snart.
    Jag undrar hur era erfarenheter varit under resterande delen av graviditeten.
    Sattes ert cerclage högt upp el långt ner på tappen? Hur har denna påverkan varit osv.
    Sj har jag förlorat 2 barn väldigt sent,  så man har inte så mkt hopp om ett planerat cerclage.
    Någon som kan puffa upp mig kanske? Inboxa gärna oxå.
    Stor Kram
    TikTok
    : beklarar dina förluster. I vilken vecka skedde de? Jag har förlorat två barn i v.24. I den senare fick jag cerklage satt akut i v.20 efter att jag börjat öppna mig men det höll tyvärr inte.
    Planerat och förebyggande cerklage har mycket bättre effekt. I min senaste graviditet (3:e) fick jag cerklaget förebyggande i v.14+ Den satt ganska högt upp, så långt upp de kan sätta det. Jag var sen sängliggande hemma till v.34 och i v.35 kom min dotter som idag är lite drygt 2 år och mår alldeles utmärkt!
    Stanna gärna i tråden, här finns mycket stöd att hämta och om du undrar över nått så svarar den som har erfarenhet av just "den saken".
    Lycka till nu, när får du cerklaget?

Ego: var på kub igår och fick liten risk så det kändes skönt! Eller som sköterskan sa: "jag kom in som en gravid 37-åring men gick ut som en gravid 28-åring"
Svar på tråden Cerclage?