• Jomajano

Cerclage?

Fin vagn, kul.. Jag älskar barnvagnar, min don fick byta flitigt :) så jag har provat de flesta men aldrig en nitro :) till denna har jag köpt en teutonia fun, vill ha en uj sen tänkte jag kul kul. Tack för pepp det behövs jag lider verkligen över att inte kunna va med min son jag saknar honom så jag dör, igår va han här och röjde runt sen låg han på min arm och kolla film och för en liten stund känns allt lite vanligt igen.. - mamma jag vill stanna här länge sa han och krama min arm

• Jomajano

Tack alla som delar sina erfarenheter med mig, jag behöver det.. Idag har varit en skit lång kass dag.. Tappmätning i varberg i morse inte bra.. Doktorena beslutar att dom inte vågar ha mig kvar då dom saknar neo avd, östra i Gbg är fullt även i Lund är det fullt, skickas med ambulans till halmstad, dom har väl inget direkt val än att ta emot mig egentligen tar dom ej emot innan 27 hela veckor, ons för mig.. Undersöker mig igen och lyckas övertala Lund att göra plats för mig där så nu ligger jag och sambon här i en förlossnings sal i Lund, än har hag inga känningar men rappen är i kasst skick.. Går se vad detta innebär men jag hoppas för allt i världen att jag kan få några veckor till... Fan jag skall aldrig mer ge mig in i detta!!! Får jag två friska barn kan jag inte önska mig mer..... Tack för att ni finns här och peppar!!!!

• Jomajano

27 hela på ons.. så 26+1 idag tror jag.. En annan sak ekonomi... Hur funkar det med sambon?? Jag e ju sjukskriven men min sambo har en timanställning.. Funkar ju inte att pendla mellan Gbg och Lund.. Och jag jan inte tänka mig att va själv.. Kan man ta ut typ vård av anhörig eller nått?? Det rör ju honom minst lika mycket å tänk om han inte e här om det händer nått... Att allt skall va så svårt..

• Jomajano

Hej nu har ronden vart här,å för första gången på 4 v så ska dom göra något :) jag ska gå nån vagitor med hopp om att den ska stärka tappen samt få med som är lite avslappnande för livmodern och blodtryckssänkande sen på mån blir det us och eventuellt cerclage :) jag e bara glad över att dom har en plan :)

• Jomajano

Hej hej har vart en lång vecka för mig, förra fredagen såg tappen sämre ut så jag skickades då till Lund efter att mellan landat i hslmstad,allt lungt då jag inte känner nått men dom vågade inte ha kvar mig. I Lund satte dom ett cerclage i tisdags som inte höll så på mån ska jag tillbaks till Halmstad o där får jag ligga tills den kommer... Jag ger det hela tre veckor passerar då 30 hela v och då tycket jag det är ok vi har ju gjort den resan en gång innan så de e bara att hoppas det går lika bra..

• Jomajano

Tack igen för ert pepp. Tappen var så My öppen och fostervattenshinnan går ner i hela tappen så när hon satte cerclaget kunde hon bara fästa det längst ut så när dom tittade två dagar senare verkade de ha glidit undan så det höll inte... Så jävla sur för att dom inte gjort det tidigare... Jäkla Varberg...

• Jomajano

hej hej skrev för länge sedan.... spännande nu när det börjar närma sig the b-day för flera, jag är i v 34 nu, har funderat en del på dedär med cerclaget, på mig satte dom ett i sista stund i v 26, å de sitter rätt dåligt, eller knappt alls, så jag tycker att dom kan ta det nu, för på mig pratar dom om att ta det vid förlossningen eller eventuellt efter.. med då vill man ju inte direkt att dom ska dit å gräva... hmmm e det i v 37 man annars klipper?? 

• Jomajano

Ok ska på sista kontroll på måndag får ta de då.. e det en stor prosedur med klippet?? Mitt cerclage sitter bara i ena sidan tror jag, jag har varit öppen och haft buktande hinnor, ca 2 cm men så stängdes det igen... Läkaren fatta ingenting.. Min tapp e knäpp helt enkelt... Haha skönt att detta snart e över,kram kram

• Jomajano

Jag har varit strikt sängliggande sen v 23 och trodde att detta skulle bli katarstrofalt just när det kom till vikten men nu e jag i v 34 å har gått upp 5 kilo så det har gått bra.. Förra graviditeten gick jag bara upp 2 men så födde jag i v 30 med.. Det är väl de sista v allt händer :) tror det är väldigt induviduellt..

• Jomajano

Ok ja dom sitter väl lite olika.. Mitt sitter jätte långt ut på tappen, jag tror egentligen inte att det fyller nån funktion.. Men don kanske inte vill ta de riktigt än med risk att reta tappen.. Jaja får se vad dom säger, för min del kan det gärna vara dax snart.. Några v tidigt funkar ju... Lite ego men så känns det...

Svar på tråden Cerclage?