Dags for en liten skrev 2012-06-25 19:53:56 följande:
Spännande och se när det kommer igång. Man tar lite för givet att det ska sätta igång så fort de klipper cerclaget, men så behöver det såklart inte vara.
Är du nervös? Det kommer att gå jättebra!!
Ja läkaren verkar vara rätt optimistisk. Så jag får hänga med på hennes tåg. Är på tappkontroll varannan vecka. Idag fick jag ju göra ett vul. Detta var sista. Läkaren sa att om det ser bra ut så blir det inge mer.
Men det känns rätt bra det med. Det e ju inte bra att de är där och pillar för mycket.
När hon gör sina vanliga undersökningar är hon väldigt försiktig.
Läkaren som utförde vul:et var lite klumpigare =)
Tack för peppet. Det betyder mycket!
Sängliggandet går bra, är inte knäpp än..men lite stel i höfterna. Jag har valt att ligga mer än vad läkaren vill. Hon vill att jag typ ska följa med och handla och så. Kanske börjar med det efter vecka 28+0 =)
Ja, man har ju gått så länge och förberett sig på att ''bebis kan komma närsomhelst'' och oroat sig, och när cerclaget åkte bort tänkte man, men kom då!! :) Nej faktiskt inte alls nervös, men det är väl för att det är mitt första barn så vet ju inte vad som komma skall! Längtar något enormt efter min lilla tös bara!!
Förstår det, ser det så bra ut så behöver dom ju inte vara och pilla där i onödan, dom hade varannan vecka på mig också, men fick ju fortsätta med det, men det berodde ju på att det ständigt var förändringar åt det sämre hållet. Men skulle du känna att något inte känns okej, får du ju alltid vända dig till förlossningen, det gjorde jag MÅNGA gånger, bara för att ta det säkra före det osäkra!
Hur upptäckte du att något var fel och åkte in och fick cerclaget?? Jag kände bara att något inte stämde och hade haft ständigt tryck neråt från v22....
Nej du har inte hunnit bli knäpp! är bara att sysselsätta dig, jo ta det lugnt och lyssna på kroppen... jag låg mest fram till v28 som du känner... sen började jag ta mig upp lite mer, koka kaffe, hämta post osv.... och efter v32 tog jag de första turerna till affären! :)