Inlägg från: lindaothomas |Visa alla inlägg
  • lindaothomas

Cerclage?

WARIS!
    Läkaren vill att ja ska röra mig mera, men ja väntar till efter nyår. Så inget tokigt händer innan dess. ;)
    Då får ja gå upp och typ laga lite mat, sen vila sen vattna blommor och typ sånt.
    Absolut inte städa o tvätta. De är för tungt sa läkaren! Men de kommer bli såååå skönt! Längtar! :)
    De blev 3 v mellan besöket denna gång pga hans julledighet. Men ja tycker de känns helt okej ändå. Åker ju in akut till förlossningen om det är nått :)

Förstår att du vill styra o fixa hemma. Ja tyckte de va vidrigt jobbigt i början sen vänjer man sig. :) tur de!

I januari ska vi beställa vagn och köpa babyskydd! Längtar som tusan ;)
    Känns mera verkligt då ;)

Blir de mycket serier o filmer nu eller är du med ditt barn mest?
    Föresten får barnet man han innan vara på dagis om man är sjukskriven som vi är nu? Tänker inför om man vågar skaffa flera :)

Kram

• lindaothomas

Sämstpåattvaragravid ...

Jag hade krävt svar på alla mina frågor. Dåligt att de inte hjälper dig. Detta är mitt första cerklage så jag är inte så kunnig.

Min läkare har sagt att ja ska åka in direkt om ja får ont eller känner minsta obehag.
    Har blivit lovad all hjälp direkt! Hittills är jag jättenöjd!

Ja har inte känt nått alls.. Men hade ja känt sammandragningar hade ja åkt in och krävt hjälp! Sen va de kan göra de e ja osäker på.. :/
    Ligg stilla hela tiden ett tag och testa.. Om de släpper.
    Ja har blivit tillsagd att inte ha sex, inte få orgasm överhuvudtaget, ligga mestadels hela dagarna och absolut inte handla, städa eller tvätta! Så ja är helt sängliggandes från cerklaget sattes i v 13+....

Hur e dina restriktioner?

Stor kram till dig! // Linda

• lindaothomas

Sämstpåattvaragravid..

Du är alltså inte sjukskriven hela graviditeten?
    Ja är 100% sjukskriven från cerklaget sattes.
    Men va konstigt.. Ja får absolut inte bara. Inte ens i badkar, absolut inte i badhus pga infektionsrisk :/
    Samma med sex... Orgasm ökar sammandragningarna.. :/
    Va lustigt att de är så olika...

Läkaren sa även till mig att trycker de på mot cerklaget så känner du det... De gör ont och då klipper de direkt..
    Ja har öppnat mig hela vägen till cerklaget nu ungefär men känner inger pga att ja ligger ner. Skulle ja röra mig mycket är de kört direkt!

Tråkigt att de är så olika på olika ställen.
    Vilket sjukhus tillhör du?

Hoppas bihåleinflammationen släpper nu!
    Kram Linda

• lindaothomas

Sämstpåattvaragravid ...

Mitt stora mål är v 30 oxå och där är jag nu imorn. :) sen självklart nästa mål är ju nyår. Vill inte få bebis innan dess ;)
    som vi längtar! Fattar inte att vi ska få bebis sen :) sjukt! Trodde aldrig ja skulle ta mig såhär långt då ja låg inlagd i v 24 då de trodde de skulle starta... Men ännu striktare sängläge hjälpte mig!

Ja har inte haft några problem med försäkringskassan. Sagt helt som det är. Ligger och ska helst inte ens värma min egen mat eller nått. Så tur i oturen att min man blivit arbetslös...
    Från v 8 blev ja sjukskriven 50%
    Sen efter op i v 13 blev ja sjukskriven 100% ända fram tills BF 6/3..
    Som sagt inga problem här!

Men klart de e skönast att jobba om de går.. Vidrigt att ligga såhär hemma och inget kunna göra. Så klart du ska jobba om du kan. Men svårt att veta när de räcker lixom..

Här i Norrköping gör de inte heller många cerklage per år men verkar ju veta mera än på ditt lasarett. Eller så är de olika va som hänt tidigare? Ingen koll...
    Detta är min 5 graviditet. Fast vi inte har några barn än.. Vet inte om de är jätteförsiktiga för det?

Kram!

• lindaothomas

WARIS..
    Åh långa dagar sen för Lill tjejen.
    Hoppas hon inte behöver gå så länge sen..
    Håller tummarna!

Visst e de segt att ligga här.
    Har kommit så pass långt nu att ja vill inte se film eller serier. Såååå trött på det.. Blä blä! Så nu ligger ja mest och googlar efter barngrejer :) mysigt det med!

"Tur i oturen" att mannen är hemma o arbetslös så han underhåller mig och tar hand om mig.. :)

Blir de lugn jul?

• lindaothomas

Qaroliine.

När de opererade in cerklaget på mig i v 13 va ja nästa 2 fingrar öppen redan då.. De sydde ihop med med cerklaget och än ligger hon kvar i magen :)

Många har ju kort tapp pga att de tagit bort bitar av den.

Har du kort tapp innan menar du?
    Kram Linda

• lindaothomas

Qaroliine..

Hoppas den inte är kort redan!
    Till mig sa läkaren att de va ovanligt att man redan så tidigt som jag va då i v 13 hade öppnat mig... :/ kändes ju sådär..
    Så om vi vågar satsa på nån mera graviditet så måste ja vara sjukskriven innan v 13.
    En hel del. Känns sjukt tungt!

Hoppas du inte är öppen eller har kort tapp!
    Håller tummarna!

Ska du på vul i början på jan?
    Kommer inte ihåg va du sa för datum?
    Kram Linda

• lindaothomas

Sämstpåattvaragravid...
    Skönt att du verkade få prata med en vettig!! Jobbigt att de säger olika!

Skönt att sammandragningarna har slutat med.
    Har hållt tummarna för dig!
    Så hoppas de hjälper ;)

De ville nog sätta upp mindre delmål för att de känns så långt till v 30 tror du inte?
    Håller tummarna! :)
    Kram

• lindaothomas

Qaroliine.

Nu är ja i v 30. (29+0)
    Känns underbart! Men ja rör mig inte ur fläcken förutom när ja snabb duschar och går på toa heller :) så de e antagligen därför hon är kvar i magen säger läkaren :)

• lindaothomas

Sämstpåattvaragravid..
    Vet inte alls.
    Normal tapp åt väl 4 cm. Tror även 3 cm räknas som normal. Men har inte full koll. Kanske nån annan av tjejerna vet... :)

Svar på tråden Cerclage?