Cerclage?
Wow vad härligt med ett datum för klipp! Härligt att läsa att det går bra för er :)
Wow vad härligt med ett datum för klipp! Härligt att läsa att det går bra för er :)
Hallå tjejer!
hoppas att det är bra med er!
Idag var jag till spec.mvc och det ser bra ut. Min tapp är fortfarande stängd, visade nu 27 mm lång och bebisen ligger högt upp och är inte på väg ut. Skönt med medgång! :) Nu kan man pusta ut en stund till. Visst finns rädslan där hela tiden, så bra nyheter behövdes verkligen!
Hur går det för er?
Hoppas att ni har haft en bra midsommar! :)
Vad härligt Ebholms, när ska det klippas? Vilken vecka kommer du att vara i?
Snart är det väl dags för dig och klippa Giggle, hur känns det?
Var till spec.mvc idag igen. Fick höra barnets hjärta, det var häftigt! Men tyvärr har min tapp minskat från 27 mm till 20 mm, fan!! Så jag ska in på torsdag igen för att se vad som händer. De disskuterar nu om de ska prova att sätta in ett nytt cerclage igen eller inte. Är så trött på alla mogångar hela tiden, hur har ni orkat med hela resan?
Giggle:
Spännande att det är dags! Får vi se hur lång tid det tar innan det är dags på riktigt ;)
Jag ligger mest hela dagarna med en massa filtar under föterna så de kommer upp i höjd. Jag är uppe lite om dagarna, men det är mest när jag måste på toa, duscha, äta eller något annat som man måste göra. Jag har någon gång i veckan åkt till någon i familjen, men då har jag legat där istället och bilresan är max 30 min. Får väl hålla mig hemma tills vidare istället. Är i vecka 21+2 idag.
Lutinus har jag tagit i omkring 26 dagar, lite mer än ett paket.
Hur har du legat, hur mycket har du varit uppe?
Ååh vad jag längtar efter när det är min tur och klippa! Hoppas att ni alla mår bra och får era bebisar hos er snart.
Jag blev inlagd idag och de opererade in ett nytt cerclage. Mitt första satt inte alls på, men idag blev de nöjda över operationen. Det var svårt för dom o sätta dit det, men just nu sitter det. Hoppas att det håller den här gången!
Lycka till med klippet idag ebolms :)
Era cerclage verkar ha suttit som berg! :)
Jag ligger också på DS ebolms. Vilken avdelning ligger du på? Jag ligger just nu på avd 14, ska väl flyttas någongång till avd 12 tanke på att jag är i v 22+1. Men jag ligger här med strikt säng o toa läge, gjort det sen torsdags.
Spännande med era klipp, hoppas bebisarna snart vill visa sig :)
Ebolms
Måste ändå vara skönt att det är nu fritt fram för lillan att titta ut nu, hon kommer snart ;) Hoppas att du mår bättre nu trots att det var svårt att få bort cerclaget.
Jag ligger inne för att första cerclaget inte satte sig alls och de vet inte om den här gör det nu. Ett annat problem är att inte känner någonting, varken nu eller när vi förlorade vår lilla flicka förra sommaren. Nu är jag så nära när de kan försöka rädda barnet, så de vill ta det säkra före det osäkra. Och så är min tapp kort, var på 20 mm i torsdags. Så många problem, då blev jag inlagd.
Mår bra fysiskt, har inte ont eller onda sammandragningar. Någon sammandragning om dagen får jag men de gör inte ont. Psykiskt är kaos, men det är kanske inte så konstigt...
Soullight:
Hur kom det sig att du fick ligga inne så länge? Fick du komma hem efter dom veckorna, i sånna fall, hur fick du leva hemma? I vilken vecka kom er dotter?
Sorry för mina tusen frågor, men det är skönt att fråga någon som har varit i samma sits. Tycker att man känner sig så ensam om det här, alla andra klara sina graviditeter utan krångel.
Skönt o läsa en solskenshistoria Soullight, synd att det var så jobbigt för dig bara!
Var äntligen på vul idag och tänka sig, cerclaget sitter på plats! Och tappen är oförändrad. Nu kan man pusta ut i några dagar till. Ska göra vul den 11/7 igen. Har fortfarande strikt säng o toa-läge här på sjukan.
Ebolms
Eftersom vi är på samma sjukhus, kommer du ihåg vem som satte dit ditt cerclage? Har nu gått till två doktorer, upplever helt olika med dem. Den ena säger en sak och den andra säger annat. De är väldigt olika.