Inlägg från: SofieBerglund |Visa alla inlägg
  • SofieBerglund

Cerclage?

Liggdelen är mörkblå och sittdelen är svart, så lite olika blev det. Vi vill ha neutrala färger ifall det blir en flicka nästa gång. Funderar ni på någon speciell färg/färger?
    Det är en pojke vi väntar. :) Christian är det enda namn vi har, så vi hoppas verkligen att han passar till det. Ska ni kolla kön? Vad har ni på namnlistan?

• SofieBerglund

Jo, vår dotter fick namnet Cornelia. Vi kände att hon var en Cornelia och det skulle inte alls funka om vi skulle få en dotter i framtiden. Namnet är så förknippat med henne. Så jag förstår precis vad du menar med namnet. Det är tur att man har några månader på sig att smaka på namnen. Vem vet vad det blir i slutändan? :)

• SofieBerglund

Hej!
    Hur går det här inne?

Jag var till spec.mvc idag och det ser fortfarande stabilt ut. Min tapp är nu på 17 mm så visst har det krympt, men jag är ändå i v 34+2 idag vilket är jättebra! Om 2 veckor ska cerclaget bort, alltså den 8 oktober. Känns så overkligt att det börjar närma sig, snart är vi äntligen föräldrar! Vi är inte oroliga får vår sons skull längre, vi försöker bara få in i skallen att snart är han ute hos oss :) Åh, vad vi längtar!!

• SofieBerglund

Idag klipptes cerclaget bort, snart är vi föräldrar! Känns så konstigt efter den här långa resan. Gjorde svinont men det gick fort tack o lov.
    Jag undrar också hur lång tid det tog för er innan det sattes gång? Har lite mensvärk i mage och rygg men det börjar att avta nu. Fick även veta att jag är öppen 2 cm, var ni öppna efter klippet?

• SofieBerglund

Lindaothomas

Jag fick ingen bedövning, det var bara och härda ut. Tack och lov att läkaren var så duktig och bara körde på, smärtan höll på i ett par minuter bara. Jag hade lite som mensvärk igår i magen och ryggen, men antar att det var för att de hade varit där och retat. Idag känner jag ingenting. Nu är det spännande och se när han tittar ut :)

Lycka till på ultraljudet idag! :)

• SofieBerglund

Lindaothomas

Jag har varit orolig att det skulle göra så ont, efter operationerna så har det gjort ont bara vid undersökningarna. Sen kom jag på mig själv, förlossningen då? Gör ju betydligt mer ont, fast då kan man iofs få bedövning. Konstigt hur man tänker kring smärta :P Nu får jag göra vad jag vill och jag tar inge progesteron längre, han får komma nu :) Känns så konstigt att vara som "alla andra". Hoppas att vi får träffa honom snart.
    Kram!

• SofieBerglund

Härligt att det gick bra Lindaothomas! :)

• SofieBerglund

Ett jättestort grattis till dig Kaffemaja! Hoppas att allt har gått bra! :)

Lindaothomas
    Här är det lugnt, händer inte mycket. Men man går runt och känner efter hela tiden och hoppas att det snart är dags.

Giggle
    Tack! Önskar att jag själv trodde mer på det här, har varit en sån lång och jobbig resa. Men nu sitter vi här, och han får komma när han vill. Och att gå ut bland folk och visa upp magen känns jättemysko! Man är så van att ligga inne och inte se människor. Känns som det är nu graviditeten börjar på "riktigt". Alla blickar man får hehe! Kul att man hinner uppleva lite av graviditeten iaf :)

• SofieBerglund

Ingen bebis här än, känns som man går på övertid även om jag bara är i v 37+3. Men vi har ju varit redo ett tag nu. Är så trött på graviditeten nu och vill bara att det ska sättas igång :)

Hoppas att allt är bra med er!

• SofieBerglund

Hej hej!

Var till spec.mvc igår. Här går det segt, det har gått ungefär 2,5 vecka sen de klippte bort cerclaget och ingen bebis här än. Men det visade sig att jag är öppen 4 cm nu och att det snart bör sättas igång. Om inte annat så ska jag sättas igång slutet av nästa vecka, så snart är han här hos oss. Vill bara ha ut honom nuuu, vi har ju varit beredda så länge nu! Han är beräknad nästa lördag, inte trodde jag att jag skulle lyckas ta mig så här långt! Helt overkligt.

Hoppas att ni andra mår bra!

• SofieBerglund

Linda

Känns ganska frustrerande att jag är så pass öppen och att det ändå inte händer något. Känns även ironiskt om man ska behöva bli igångsatt när vi har kämpat att han ska stanna kvar i magen, envis liten kille! :)
    Jag rör på mig jättemycket. Springer o tvättar, dammsuger och en massa annat, får till och med träningsvärk haha! Får lite mensvärk i rygg o mage men inget som håller i sig. Hoppas att det smäller till snart.
    Hur är allt med dig?

• SofieBerglund

Linda
    Jag förstår dig att det känns långt kvar. Tyckte veckorna mellan 20-30 var oändliga, tog aldrig slut! Nu efter v 30 har det gått betydligt snabbare. Så håll ut!
    Vad jag förstår så vill de sätta igång mig pga att jag är så pass öppen och inte kan gå runt så hur länge som helst. Även mitt blodtryck har gått upp, lät som att det också var en orsak. Är beräknad den 2 november, alltså om en vecka (!) och blir det igångsättning så blir det i slutet av nästa vecka. Så väldigt tajmat :)

• SofieBerglund

Linda
    Förstår att du längtar, och längtan blir inte mindre ju närmare man kommer ;)
    Får man fråga hur länge ni har försökt och varför det har tagit så lång tid? Du kanske har skrivit det tidigare och jag inte kommer ihåg, är och har varit lite mycket i hjärnan.
    Vi har också försökt länge, närmare bestämt 3,5 år och det känns lite konstigt att det snart är över. Det har alltid kännts som att vi ska kämpa om ett barn och alla andra lyckas, men snart är vi inte ofrivilligt barnlösa. Märklig känsla!

• SofieBerglund

Idag var vi till spec.mvc och om inget händer så sätts jag igång på fredag. Wow, nu är det nära! :) Nu var det mest upp till mig om jag ville bli igångsatt eller inte, jag känner mig så färdig med den här graviditeten så nu vill jag ha honom hos oss. Åååh, vad jag längtar!

Linda:
    Så du har ingen diagnos? Måste vara jobbigt och inte riktigt veta vad det beror på. Och att du sen fick ett sent missfall efter viktnedgången var bara brutalt!
    Jag har Pco-s, vilket innebär att jag inte får ägglossning som andra, jag får det kanske 1-2 ggr per år. Så jag har tagit mediciner för att framkalla både mens och ägglossning, men det har inte hjälpt. Vi ställde oss i kö för IVF förra året och det upptäcktes då att jag var gravid. Det var ett jäkla bakslag när vi förlorade vår dotter i v 19+0 efter 2 års försökande. Men på något sätt triggades min kropp igång på graviditeten och jag lyckades bli gravid igen ungefär 5-6 månader igen och han ligger nu kvar i magen och mår bra. Och även denna gång stod vi i kö för IVF och det är så skönt och slippa gå igenom den karusellen!

• SofieBerglund

Linda:
    Har de kollat dina äggstockar ifall du har blåsor på dom? Bl.a övervikt är väldigt vanligt bland oss med pco.
    Det kändes som att det var upp till mig ifall jag ville bli igångsatt tanke på vår oro och hur jag mår. Det var ingen diskussion vilket var jätteskönt! Jag har ingen aning ifall man brukar få bestämma det, det kom på tal förra veckan annars har vi inte alls pratat om det.
    Idag har jag haft lite sammandragningar men dom känns inte, utan jag känner bara att magen blir hård. Annars känner jag ingenting. Usch vilken tid det tar för oss.

Novia:
    Vad skönt att du har fått ett cerclage den här gången! Hur ser din vardag ut? Är du sängliggande eller kan du röra lite på dig?

• SofieBerglund

Hej och hå, här gick det fort! Igår den 30/10 kl 17.18 föddes vår älskade Christian :) Värkarna som jag kände av började vid 11 tiden så han hade bråttom ut när det väl började. Det var inte konstigt att jag hade så ont sa bm för jag var öppen 10 cm när jag kom in! 50 cm lång och 3430 g, perfekt liten kille :)

• SofieBerglund

Jag håller verkligen tummarna för er linda! Styrkekramar!

Svar på tråden Cerclage?