Inlägg från: lindaothomas |Visa alla inlägg
  • lindaothomas

Cerclage?

Ebolms..
    Skönt att du mår bättre!
    Har du nått ont alls nu?
    Tur de ger effekt! Och tur att de nu finns hjälp att få.. Får man alltså hjälp från v 23+0?

Hoppas påskhelgen varit superbra!

På onsdag ska vi till andra läkaren.. Längtar!! ;) hoppas på bra svar!!

Men usch va tung helgen varit nu.. :( vi har gråtit Såå mycket... Längtar så efter ett barn...

• lindaothomas

KGV.
    Ja går just nu på utredning om varför ja fick föda min dotter i v 18 för några veckor sen. Mem De går inte att konstatera just försvagad livmoderhals.. De antar att det är de.. De Tar de säkra före de osäkra.
    Så därför blir de cerklage för mig.
    De ända de kan se är om man som giggle tagit bort en bit av livmoderhalsen som kan göra det..
    Men ett cerklage verkar ju bra att få tycker jag.. Hoppas de hjälper. Ja ska operera in mitt i ca v 12 när ja blir gravid igen..
    Hoppas verkligen de funkar!
    I Norrköping där ja bor sa dom att de satte in ungefär 1 cerklage om året.
    Inte direkt vanligt!
    Men som sagt, hoppas verkligen de funkar!

Hur går de ebolms?
    Hur mår du?

• lindaothomas

Va hos min privata Gyn läkare Igår. Hon sa samma sak ungefär som läkaren på kk.
    Så de blir cerklage och förhoppningsvis hjälper de mig/oss!!

Dock blir de inte progesteron vagitorier.
    De sa att de finns inget konstaterat fall i Sverige där de bevisats att de hjälpt. Båda sa så.. De sa att de va inte bra att testa sånt som inte är bekräftat pga att ja redan varit med om detta förtidig förlossning.. :/
    Men konstigt att ni får de?

Känns himla skönt att ha blivit undersökt och "godkänd" till att börja försöka igen när vi orkar! De blir 100% sjukskrivning från cerklaget och de känns skönt! Och de kommer ta allt de säkra före de osäkra och förhoppningsvis går allt bra denna gång då ja kan ta de lugnt mera! Hoppas de! :)

• lindaothomas
    ebolms skrev 2013-04-11 08:23:47 följande:
    Änglagosse
    Åå, jag kommer ihåg den dagen då vår lilla tjej blev lika gammal som Wille blev. Många tankar och känslor den dagen. Ett stort delmål i denna graviditeten och skönt när man har tagit sig förbi det. Men oron försvinner ju såklart inte., heja lillasyster, hon ska komma ut levande!

Kram!
    Hur går de? hur mår du och tappen?
    min mens har nu kommit och efter detta är de bara att "köra på" om vi orkar! :)  KRAM
    giggle skrev 2013-04-04 08:18:34 följande:
    Konstigt, hälften av texten försvann.

Jag skrev iaf att i USA finns det studier som visar progesteronets effekt och i Sverige används det vid IVF och de som har upprepade tidiga missfall.

Överläkaren sa att jag kunde få progesteronvagiatorer eftersom det kunde ju iaf inte skada.
    Hur mår du giggle? hur går allt??
    kram!! 

• lindaothomas
    ebolms skrev 2013-04-12 18:43:47 följande:
    Linda
    Det går bra. Tappen hade växt från 19mm till 22mm igår. Och flödet till lillasyster såg bra ut. Vi fick 7 st jättefina 3D bilder på henne också, så himla söt! Hon har storebrors mun <3
    skönt att tappen hade växt... håller alla tummar ja kan för er....!
    hur långt har ni gått nu?
    kram! 
  • lindaothomas

Hej på er!
    Glad gubbe på ägglossningstestet i helgen! Skönt! Både idag o igår.
    Hoppas kroppen är igång nu!

Igår va en hemsk dag, vi bara grät och grät om vartannat hela tiden.. As tungt! Inte kul alls. Usch! Man känner att huvudet inte hänger med.. Önskar ja kunde jobba lite mindre.. Men så e de!

Hur går de för er brudar?

• lindaothomas

Hur går de?
    Hoppas ni mår bra tjejer!
    Tror min mens är på g nu igen :( hade hoppats på att de skulle ta sig men tydligen inte! :(

• lindaothomas

Ingen ägglossning denna månad heller. Ja skjuter bort allt! Blir tokig! :(
    Gråter ihjäl mig!
    Varför Kan ja inte bara släppa allt! :(

Svar på tråden Cerclage?