Inlägg från: lindaothomas |Visa alla inlägg
  • lindaothomas

Cerclage?

Hur gick ni tillväga för att få allt stöd?
    Och vilken vecka fick ni cerklaget?

• lindaothomas

Ja får inte några progesteron vag...
    Frågade läkaren idag. De sa nej!
    Finns inget bevis att de funkar så i Östergötland är de strikt nej... :((( typiskt!

Va inne på vul idag pga blödningar igen. De såg ett liter hjärta slå så de kändes skönt! Man undrar ju bara varför ja blöder hela tiden. :/

• lindaothomas

Känns hemskt att ni andra får de men inte jag... Fattar inte..
    Känns as jobbigt! :(
    Tänk om de inte går bra för mig pga det.. ;(((

Ska ta upp det med läkaren igen.
    Men de va blankt nej sist iaf.

Hur mår era bebisar?

• lindaothomas

Kaffemaja..
    Ja bor i utanför Norrköping men vrinnevi är närmast som går sånt här.
    Bor du med här?
    Ska du få progesteron?

• lindaothomas
    Kaffemajja skrev 2013-07-29 22:37:40 följande:
    Inte läkarutbildning heller.......har du fått någon läkartid än? Skriver på min IPad så det blir visst lite tokigt
    ja går hos Karl-magnus ekström (ekstrand) osäker vilket han heter.
    tycker han är jättebra hittills.. de va hos honom vi fick utredningen då allt hände..
    så han har lovat mig all hjälp!  så fort det är något så ska ja ringa in eller komma in akut!
    vilken läkare har du?
    igår fick ja träffa nån jenny va hon mera hette kommer ja inte ihåg men fy fasen vilken känslokall typ.
    helt ointresserad av mig. gjorde bara undersökningen och skicka hem mig... inte ett dugg intreserad och hjälpsam... :(  att alla kan vara så olika.. ja har haft väldig otur.. 
    har träffat en tanja eller tanya med som va väldigt rar då ja väl kom in... verkligen omtänksam och hjälpande!

vilken vecka är du i nu?
    ja är i 8+6.. ja ska på info samtal inför cerklaget den 12/8
    när fick du ditt cerklage?
    ja ska få mitt i ca v 14. antagligen i början på sep eller nått dåikring :)

du ska inte be om progesteron heller?
    är lite nervös o skraj inför allt som ska hända framöver... och livrädd att nått ska hända igen:.... :(
    men de e ju bara att hoppas allt allt går vägen denna gång.. 
    så vi får vårat älskade barn... Hjärta

kram Linda

• lindaothomas

Ja tror att Karl-Magnus ska sätta cerklaget..
    Men är inte helt säker. Ja ska fråga honom då vi ska dit..

Hur ofta går du på koll?
    Vilar du hela dagarna?
    100% sjukskriven?

Agneta Werner och dani Hanna har ja aldrig träffat. Men de kanske jobbar mera på den sidan. Ja har ju mest varit på själva kk nu senast.. Efter allt hände då i mars.

Karl-Magnus e väl lite mera specificerad på förlossning och den sidan va ja förstått..

Vart ditt cerklage akut ditsatt eller hur kommer de sig att du fick de i v 16?
    Kram :)

• lindaothomas

Va skönt!
    Förblir spännande att se va de säger sen.
    Längtar!!
    Skönt att du kommit över den mest riskabla tiden. Måste kännas underbart!
    Är detta ditt första cerklage?

Va gör du där emellan besöken?
    Va gör de när du är där? Får du ultraljud eller gör de "bara" undersökning?

1000 frågor :)
    Kram

• lindaothomas
    Kaffemajja skrev 2013-07-30 16:38:52 följande:
    Ja det är faktiskt jätteskönt att kommit så här långt!! Det här är mitt första cerklage så nu börjar jag slappna av lite, även om det är ganska många veckor kvar. När jag är på kontroll gör de ett vul, ibland försöker de se cerklagetråden men det sitter ganska högt upp så det är svårt. Under dessa veckor har jag plöjt böcker......har haft tur med det fina vädret så jag har legat ute nästan hela dagarna. Om några veckor till kanske jag tar fram barnvagnen o kollar över allt praktiskt. Har inte vågat det än! Allt kommer säkert gå jättebra för dig! Till mig har de sagt att om det går bra att sätta cerklaget så brukar det gå bra. Det är viktigt att man söker direkt om något inte känns bra! Kände mig lite jobbig i början men de har själva sagt att jag hellre ska söka en gång för mycket än för lite!
    har du innan detta fått ett sent missfall eller va har hänt dig? berätta bara om du vill..

har ni köpt barnvagn? va är de för sort?

de har sagt till mig oxå att ja ska söka direkt ja känner nått obehag.. minsta lilla!
    de känns ju tryggt att veta även om de känns jobbigt!
    men hellre de än att detta som hände i mars händer igen :(((

Svar på tråden Cerclage?