• vixan

Cerclage?

violatricolor skrev 2011-10-09 14:35:13 följande:
    Det är inte samma läkare som jag träffade i fredags som ska göra ingreppet men jag tror han har bra koll han också. Kan i och för sig vara så att varje läkare bestämmer vissa saker själv och att han därför inte vet riktigt hur det kommer att gå till. Dock har jag träffat även den läkare som ska sätta in det tidigare.  Det är inte så många läkare på mitt sjukhus som gör det heller.

Jag kommer nog också att åka in ändå ibland... Men det är jobbigt att sitta och vänta om man kommer akut. Man kan få sitta flera timmar i värsta fall. Och så  känner jag mig så besvärlig....
    vixan skrev 2011-10-09 14:04:40 följande:
    Jag fick inte bricanyl.
    Ok, då får man inte det alltid alltså.Ja, jag antar att det mest är för att patienten ska lungnas.... Vad kommer det sig att ditt cerklage inte höll?
    Mitt cerklage höll eller det satt på plats men man var tvungen att klippa det. Jag väntade tvillingar varav tvilling 1 kom 
    ut i vecka 19 sen stängde jag mig och fick en tapp på 5 cm så man beslöt att jag skulle få ett akut cerklage. Tvilling etts moderkaka satt kvar och blödde så blödningarna retade förmodligen tappen så efter 4 veckor gick vattnet hos tvilling 2 och man beslöt sig för att sätta igång mig. Jag hade också kraftigt med bakterier. Denna gången fick jag cerklage i v 13 och det har inte varit några komplikationer överhuvudtaget än så länge iallafall. 
  • vixan
    violatricolor skrev 2011-10-09 15:17:42 följande:
    Hur fick du det? Har du ett tungt jobb? Eller vad kommer det sig att vissa är sjukskrivna och andra inte?
    Nej jag har inget tung jobb men han sjukskriver alla då han tror på att tyngdkraften gör sitt.
  • vixan
    MeOnFire skrev 2011-10-10 11:15:23 följande:
    Nu är jag stressadch nervös inför klippet imorgon.. puh alltså! Har inte sovit på hela natten och har redan sprungit på toa 3 ggr nu på morran( för att göra nr 2.. ;)   )

Vixan: Är du nervös oxå??
    hehe jo lite är jag men nog inte som du. =)  Det kommer  gå bra ska du se men vad är du nervös för?
  • vixan

Ligger och klockar mina sammandragningar har allt ifrån 12min-1.5h.

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-10 15:33:03 följande:
    kommer nog inte kika in här imorrn, jag är nervös inför Onsdagen och vill INTE höra om det gjort ont lr varit obehagligt o klippa bort cerklaget Skäms

Men jag tror det kommer gå toppenbra för oss alla 3 denna vecka Får se vem som kalvar först. Jag har bara en känsla i kroppen att nu är det klart lixom, jag orkar inte mer! Sover illa o idag sov jag mellan 9-13 igen. Jag ska ha mitt förlossningssamtal på Onsdag innan klippet oxå... e inte 100 på hur jag vill ha det, förutom bedövning och sen vill jag inte ha samma bm som med sonen, OM de nu jobbar kvar.

Lycka till imorrn nu tjejer!! Kram 
    Jag tror att du kommer titta in imorgon hehe. Jag ska berätta för min läkare att när de klippte cerklaget i Lund så kändes det inte alls så får han lite press på sig =)
    Vilket fall som helst så gör det ondare att föda barn och cerklage klipp brukar ta 5-10 min. Jag känner mig nervös inför förlossningen och vet inte om jag är redo. Har man gått i ca 30 veckor och oroat sig för förlossningen är det ju svårt att välkomna den. 

• vixan

Då var man klippt! Smärtfritt var det ju inte. Det som gjorde ondast var när han drog tråden men det var som när man vaxar sig någon sekunds smärta. Var öppen en cm och mjuktapp.

• vixan
    mamma mys skrev 2011-10-11 15:24:10 följande:
    vixan: skönt o höra att det är klart:) nä smärtfritt är det ju inte men skönt när det är över..jag var öppen 3cm o mjuk tapp förra klippet..innan klippet var tappen opåverkad...spännande o se när bebis behagar titta ut nu då..hoppas du inte behöver vänta allt för länge...för mig har det känts som att man drar/skruvar ut en korkskruv för varje stygn/tråd de tar...förra gången hade jag 3 trådar..den här gången 2..o när de drar isär det heligaste är ju ingen toppen känsla heller:(...men som sagt.. skönt när det är klart o lustgasen går ur skallen;)
    Kollade de din tapp innan klippet? När kom bebis ut? Nä fy det gjorde ont när de pillade och sköterskan inte gjorde som hon skulle. Har ju dessa onda fogar. 

Fick fortsatt sjukskrivning pga av fogarna. Kan ju inte gå till dagis ens så hoppas FK godkänner det. 
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 08:45:21 följande:
    Kom på en sak...behöver man ha med sig ngt idag?? Kläder o så, kanske ett ombyte till mig iaf... Men den beryktade BB-väskan kan väl stanna kvar hemma, lr hur har ni gjort??

Absolut mamma mys, och kloka han sa imorse igen, jo, men jag hoppas bebis kommer idag^^ sötnöten <3 
    Vi tog med allas väskor fall i fall. Oroa inte dig det kommer gå så bra så. Hör av dig så fort du kommer hem så vi vet hur det gått =)

• vixan
    violatricolor skrev 2011-10-11 21:18:38 följande:
    Grattis till lyckade klipp! Och får jag be er att hålla tummarna för mig imorgon när jag ska få cerklage? Är skitnervös!
    Tack tack! Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Cerclage?