• vixan

Cerclage?

FruHellström skrev 2011-10-17 16:35:08 följande:
    precis... blir mest strumplöst här faktiskt :-/  Jag tror att vid FL så får man oanade krafter, då har man ju nått målet sas. Men ja, de historierna får vi dela med oss av om några dar Men jag vet, tårar som bränner för det gör så iniihelvetes ont,ursäkta språket!
    MeOnFire skrev 2011-10-17 15:09:00 följande:
    Vixan och FruHellström: Jobbar ni något på att få ut bebisarna? Jag har sett till att "lätta på trycket" ett par gånger iaf, och en del promenader trotts världens foglossning och ilningar i underlivet ;) Kommer säker gå över tiden , ödets ironi skulle det ju verkligen vara..
     Ja det vore typiskt om man gick över faktiskt :P
    Har inte gjort mer än o städa huset o boat o sånt i huset. Hade tänkt o greja idag i mammas hus, men jag har faktiskt inte orkat... Jag mår riktigt tjyvens, trött o sd o ilningar, o en känsla som jag tolkar som det är ngt som e på G. Men jag hoppas inte för mkt utan vilar o tar det lugnt. Men jag hoppas ju att min magkänsla stämmer såklart!  
    Då är nog något på G!!
  • vixan

Misc: Inget på G här... Härligt med 28 veckor!! Jag tror du kommer gå till v36 =).

Tänker tillbaka på de nätterna jag trodde att förlossningen var på G när det absolut inte fick ske. Tänker på all oro man haft och så sitter man här i v38+3 en vecka utan cerklage och väntar på att det ska sätta igång. Livet är bra konstigt!

Plupp: Ruva på det kommer gå bra ska du se. 

• vixan

Frugan: Ett av tecknen på att en förlossning är på G kan vara just att man får diarre. Annars kan ju en magsjuka också trigga igång den. Min mage är också mjuk upp till och hårdare ner till. 

Me on fire: Jag har gått upp 14kg när jag väntade min dotter så gick jag upp 7kg så vilan har gjort sitt =).  

Var hos BM igår bebis har nu ätit upp sig så hon följer inte sin kurva längre utan har plussat lite där. Jag har också mensvärk som kommer och går har iförsig haft det hela graviditeten men nu har de ökat. Härom natten hade jag onda sammandragningar men det var inga problem att somna och nu är de borta.

Min BM sa att nästa besök som är om 9 dagar så ska hon kolla hur det står till där inne och se om hon kunde få igång något. Vet inte om hon tänkte på hinnsvepning. 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-19 11:46:09 följande:
    Hu! Jag avbokar!! 
    Haha fegis! Låter inte så kul men tänk vad våra tappar ska vara med om..

När jag var inne i vecka 36 var sf-måttet 33 nu i v39 36. Har tidigare legat på den tjocka linjen. 
  • vixan

Kan få världens svidningar inne i slidan =). Lokaliserar detta till tappen. Någon som vet vad som händer? Inga små ilningar utan de får mig att hoppa till.

• vixan
    mamma mys skrev 2011-10-19 15:54:01 följande:
    har precis pratat med förlossningen och spec mödra vården ang min värk i magen..de tror att det är bebisen som gör mig illa men om det blir värre fick jag komma in annars tyckte de att jag skulle avvakta...men det gör så ont:( är inte sd iaf...kan knappt röra mig o det känns som håll fast i halva sidan av magen..
    Så kände jag när jag hade njurbäcksinfektion men det ska inte du ha för du lämnar väl urinprov en gång i månaden.

• vixan
    mamma mys skrev 2011-10-19 17:39:35 följande:
    vixan:har inte lämnat ett urin prov eller någon odling förutom innan insättning av cerklaget:O åh sambon ska jobba natt i natt men är orolig så han funderar på att ringa o kolla om de kan få in nån annan vikarie....ifall vi behöver åka in.....men vill inte åka in i onödan..är ju så tråkigt att bara ligga där om de ändå inte kan göra nåt....berde man inte ha någe mer symptom om det är njurbäckeninflammation?? typ feber eller nåt...
    Jo jag var jättedålig men jag hade det i två omgångar. Första gången hade jag jätteont och hög feber. RIngde inte till förlossningen de gissade på influensa. Efter tre dagar gick febern ner och jag kände mig bra igen. En eller två veckor senare kom det tillbaka igen och jag fick komma in på FL. Blev inlagd med INT AB.

Så den uvi var en tyst uvi. Jag tycker du ska lämna en urintest.

Idag har jag haft skumma värkar mer som hugg som gjort fruktansvärt ont. De har gått neråt och slutat med att det svider i tappen. Är så rädd att jag inte ska hinna in i tid. Förra gången började förlossningen med ett hugg och en värk som inte tog slut förrän 3 timmar senare när min dotter var ute. Hade alltså inga pauser mellan värkarna.  
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-19 17:57:39 följande:
    Hur långt har du till FL o hur lång tid har din sambo/man hem? Jobbigt att inte ha ngn paus alls, vilken pärs!
    Jag har 30 min till FL sen har min man 25 min hem. SKulle det hända på dagen så måste vi hämta vår dotter på dagis också och lämna av henne hos mina föräldrar som visserligen bor lite merän 5 min från förlossningen.
  • vixan
    MiScHoOo skrev 2011-10-20 10:22:44 följande:
    Godmorgon kära vänner. Jag har en fråga angående sparkarna. Inatt höll jag på att dö och hade inte mannen varit hemma och lugnat ner mig hade jag åkt in. Det hela började så här. Haft en bra dag och va uppe lite för länge. När vi lägger oss så börjar bebisen sparka som han har gjort hela dagen, väldigt långt ner. Känner bebisen på tvären eller i säte under navlen. Men inatt var det en stor skillnad och till och med min man kände det. Bebisens sparkade så långt nere att vi kände det med handen på blygdbenet och starka var dem och obehagliga. Kände nu är det dags... Mannen lugnade ner mig och jag somnade efter mycket. Är detta normalt eller jag bör vara orolig. Sökte på nätet men fann ingen med samma beskymmer.
    Det är normalt att bebis sparkar åt alla håll så ta det lugnt. Tror inte att de kan sparka sig ut men visst är det obehagligt. Om några veckor kommer du också le åt all din oro men det kommer komma andra saker att oroa sig för.
  • vixan

Jag har funderat på en sak. Det här med att jag var öppen en cm. Läkaren kände med fingrarna men hur kom han in med dem är inte tappen i vägen eller är den också utplånad?

Svar på tråden Cerclage?