• ISSEN

Cerclage?

Är inte så glad över att det ska vara fredag 13 just nu.... Är det någon dag jag verkligen inte vill föda på så är det idag! Är fortfarande kvar på sjukhuset och strax kommer läkaren in som ska ronda, får se vad han har att säga idag! Haha på nåt sett så är det dagens höjdpunkt om man bortser från besök av Sina underbara. Barn!

• ISSEN

Här är allt bra! Är inne och läser då och då men orkar inte skriva då jag gör det på mobilen! Därför sålt felskrivningar :) lillan är kvar i magen och jag är fortfarande på sjukhus, ska göra ul på tors och ser det bra ut får jag komma hem till helgen! Då är jag i v 28! Idag har jag faktiskt fått gå ut, i rullstol då förstås men jag har inte fått frisk luft på 10 dagar så det va underbart! Det Bernard som att nu alla mår fint! Och jätte grattis till graviditeten MIschOoo! Förstår att det är svårt att se framåt men jag hoppas innerligt att det går vägen för er denna gång! Håller tummarna!

• ISSEN

Såg att du vart i skärholmen, bor du i närheten? Snalmums : jag hade inga värkar bara molvärk!

• ISSEN

Min kommer och går den med men har lite sammandragningar där mellan! Är du orolig så be om en extra koll! Jag va helt stängd 2 dagar innan jag åkte in, men jag tror att det är sammandragningarna som spökar till det för molvärken känns som växt värk för magen har blivit större! Tror inte du behöver vara orolig! Men åk och kolla om du känner allt för mkt oro!

• ISSEN

Hej tjejer! Känner mig värdelös som inte håller er uppdaterade men jag är sällan inne på datorn och går istället in via mobilen och det är krångligare att skriva på den... Här är allt bra och lilla E ligger snällt kvar i magen, fick komma hem förra fredagen och måste erkänna att jag legat ner minimalt..(skäms) sen jag kom hem! Har Tom städat, varit hos folk och fikat ja helt enkelt börjat leva så smått igen! Känns underbart men ångestfyllt samtidigt! Men jag oroar mig mindre och dagarna går fortare och konstigt nog har jag mindre sammandragningar när jag rör mig än ligger still. Kan det vara att man ligger och oroar sig, tänker mer helt enkelt när man bara ligger? Imorgon v 29+0 så några veckor till vill jag helst gå så jag ska lugna ner mig lite, har sätt en timme om dagen som jag får röra mig, typ städa mm resten ska ja försöka ligga ner! Skönt att allt verkar fint med er andra, ska i fortsättningen försöka vara lite mer aktiv i tråden :)

• ISSEN

Grattis Lanie! Måste kännas underbart att ha fått sitt pris för allt jobb! Jag tecknade en försäkring hos salus ansvar och ingen hälsodeklaration behövdes då iaf, va ganska tidigt i graviditeten! Har funderat på vart alla bor? Själv bor jag i sthlm (Hägersten)och tycker det vore urkul om fler som bor här skulle vilja träffas nån gång, kanske en picknik eller så! Bara en tanke jag fick! Har haft en aning mer sammandragningar sen igår och hoppas inte det är nåt på g, har legat hela dagen idag och ska väl i fortsättningen åtminsrånde någon vecka till ta det lite lungt! Jag rör mig ju en del och kanske kropppen som reagerar efter någrara dagar! Är i h 29+2 så några veckor till vore bra om jag kunde knipa!

• ISSEN

Hallå i värmen! Hur är det med alla? Jag mår fint, lite trött blir jag i värmen och jag upplever att även bebis i magen blir det! Jag känner henne varje dag men just de dagarna jag har vistats i solen är det väldigt lungt tills jag själv svalkat mig! Är det någon mer som upplever det så? Idag är jag i v 30+3 och det är tre dagar kvar tills min äldsta son föddes :) och går jag över det är det här min längsta graviditet någonsin vilket skulle kännas underbart att få uppleva :)

• ISSEN

Hej hej tjejer! Skönt att se att ni alla verkar må fint! Själv går jag in i v 32+0 imorgon och det känns inte som någon bebis är på g,, kan iof gå fort men i nuläget känns allt lungt! Såg att ni funderar över andningslarm! Jag hade det till sonen som föddes i v 26 och kan säga att jag sov 10000 ggr bättre om nätterna än vad jag gjorde med första sonen som inte hade det! För mig kommer det vara en självklarhet även denna gången då jag anser att det är en billig livförsäkring! Min son slutade andas en gång (tack och lov va vi på sjukhuset vid det tillfället annars hade han dött) men han vårt lila och fast jag sätt och ammade märkte jag inte själv att han hade satt i halsen och slutat andas, hade det inte vart för larmet då så... Fyran vill inte ens tänka tanken!

• ISSEN
    snalmums skrev 2011-06-28 20:05:53 följande:
    här är det bra, men börjar bli sjukt trött och börjar samla på mig massa vätska nu. ont i handleder och känner mig klumpig, svettas för ingenting typ! phu för värmen!!!!

varit på kontroll idag och allt såg bra ut, skönt det! började planera inför allt som ska komma nu framöver. kontroll om 2v om h*n inte lagt sig till rätta innan v 36, kommer dom göra ett vändningsförsök. sen v37 blir det klippning... oh vad jag inser nu hur kort tid det är kvar. 1 månad och 2v! Förvånad

nästa graviditet VILL jag INTE vara gravid under sommaren fy bubblan vad jobbigt det är.

hur mår alla andra? Issen hur går det för dig? är bebisen kvar i magen ff?
    Jag är här inne och läser nästan varje dag men orkar sällan skriva, Tycker det är jobbigt att skriva på mobilen och datorn är nästan aldrig på så jag är i bakgrunden och kikar ;)) Bebis är kvar i magen trots att jag numer gör ALLT som jag gjort innan cerklaget! Jag tom bär kassar, sonen mm men igår var jag på koll av cerklaget och det sjukaste är att det sitter där det satt sist, alltså fint på sin plats! Är i v 33+4 nu så känns inte läskigt på något vis att leva igen utan skulle snarare vara skönt på sätt och vis om bebis kunde komma nu! Har idag haft en aning mer sm så vi ffår väl se om det sätter igång snart! ÄVi är såå grymt redo för att träffa våran lilla bebeis här hemma nu!
  • ISSEN

Hej tjejer! Här verkar allt lungt ser jag :) jag är just nu på sjukhuset och har nyss klippt mitt cerklage! Trode aldrig den dagen skulle komma :0 min tapp är väldigt mjuk och mogen och lillan ligger djupt fixerad så det blir nog bebis de närmsta dagarna iallafall skulle jag tro! Är i v 35+5 idag så det känns helt ok om hon kommer nu även om det vore bra om hon stanna några dagar till iaf!

• ISSEN

Inatt kl 05.02 föddes våran lilla Emilia, hon vägde 2880g och är 48 lång :) förlossningen gick kanon och vi alla mår bra!

• ISSEN

Hej tjejer! Va kul att alla verkar må fint och att det går bra för er!

MiScHoOo: Grattis!! Vad långt du har gått!! Min lilla Emilia kom i v 36+0 och vägde 2880g och hon hade strl 50/56 i början! Jag tror inte du behöver köpa prematurkläder iaf inte massor, kanske någon body+byxor så du har i början men de växer ju så sjukt fort!  Tror heller inte du behöver vara orolig för att föda nu! Min yngsta son kom i v 26+2 och är idag en fullt frisk supergo 3 åring :)) 

Här hemma är det full rulle med 3 underbara barn :)) Emilia blir 3 månader idag! Hon är otroligt snäll och lugn men nyfiken liten tjej, glad för det mesta och hänger lixom bara med, blir nog så när man är nr 3 ;) 

Kämpa på tjejer ni är starka :)) All lycka till er!   

Svar på tråden Cerclage?