• Elins mamma 2010

Vad kostar en bettskena?

Min tandläkare tycker att jag behöver en bettskena. De är väl väldigt dyra? Nån som vet vad de kostar?

BF 100904 - Längtar!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-09 11:11
    Jag har inte frågat min tandläkare om pris än, tänkte jämföra lite priser :)
  • Svar på tråden Vad kostar en bettskena?
  • Fjärilslarv
    Tutilure skrev 2011-11-24 23:32:53 följande:
    Det finns en billig bettskena som man  köpa på apoteket. för ca 300:-
    Man formar den själv, har tänkt att köpa en själv för att testa.
    har haft den, men det är en fis i rymden om man jämför med en som är formgjord hos en tandläkare.
    den som man formar själv genom att värma är ju mjuk, de du får hos tandis är hårda.
  • Hokan263
    Fjärilslarv skrev 2014-03-03 18:54:02 följande:
    har haft den, men det är en fis i rymden om man jämför med en som är formgjord hos en tandläkare.
    den som man formar själv genom att värma är ju mjuk, de du får hos tandis är hårda.
    Håller inte med. Både Nitebite och Niteguard är tillräckligt hårda för att kännas stabila och fäster bra mot tänderna. Att tandläkarskenan är hård är ingen fördel, för den spänner fast mot tänderna o blir obekväm. Vet i och för sej inte om det gäller alla tandläkarskenor.
  • tiffanylv

Jag kan VERKLIGEN rekommendera Beconfident's bettskena Sleep Right Secure! Jag gnisslar tänder varje natt och vaknade alltid med huvudvärk och trötthet.. Sedan jag började använda Beconfident's så har det försvunnit helt och hållet. Jag är så nöjd!! Den kan man beställa här: www.beconfident.se/sleepright-bettskena  Såg att det hade kampanjpris på den nu också 

Eller bara gå in på www.beconfident.se så kan ni hitta fler produkter och bettskenor. 

• rosett
    tiffanylv skrev 2015-01-15 23:32:52 följande:

Jag kan VERKLIGEN rekommendera Beconfident's bettskena Sleep Right Secure! Jag gnisslar tänder varje natt och vaknade alltid med huvudvärk och trötthet.. Sedan jag började använda Beconfident's så har det försvunnit helt och hållet. Jag är så nöjd!! Den kan man beställa här: www.beconfident.se/sleepright-bettskena  Såg att det hade kampanjpris på den nu också 

Eller bara gå in på www.beconfident.se så kan ni hitta fler produkter och bettskenor. 

Hej, vill du berätta mer om den bettskenan du använder? Man måste väl forma till den på något sätt? 
    Jag har tidigare "försökt" använda bettskena som jag fått utprovat av tandläkaren, men den slänger jag ifrån mig när jag sover (har den inte kvar längre).
    Men jag måste nog använda någon bettskena för det sliter oehört på tänderna, så jag skulle bli glad om du berättar mer om den!
  • PhilFlyers

Skaffade oxå en från Beconfident och den funkade ok. MEN! Det tog lite tid innan jag kunde slappna av med den i munnen. Vet att det finns massor av bettskenor på apotek osv idag. 

• Mooomin
    Massageboll skrev 2015-06-22 21:11:42 följande:

Någon som vet dagens pris på en skena?

Skulle inte tro att det ändrats.. Tandläkaren brukar ju ha prisuppgifter på nätet som man kan kolla. Det är ca-priser, men nåt att gå på.
  • dubbelhakan

För mig funkade också beconfident skenan men det tog ett par dagar innan jag blev van att ha den.Det smidiga med denna skena är att den inte behöver värmas och att den håller . jag hittade bra information här http://www.köpa-bettskena.se/
    Tidigare hade jag en Ekulf men den kändes obekväm för mig. Beconfident känns stabilare. Kanske passage mitt underbett bättre med denna skena.

• Anonvm
    Hokan263 skrev 2014-06-17 08:59:11 följande:
    Håller inte med. Både Nitebite och Niteguard är tillräckligt hårda för att kännas stabila och fäster bra mot tänderna. Att tandläkarskenan är hård är ingen fördel, för den spänner fast mot tänderna o blir obekväm. Vet i och för sej inte om det gäller alla tandläkarskenor.
    Har samma erfarenhet, tänkte vara duktig o fixade ordentlig bettskena hos tandläkaren.... Den skiten ligger nu o samlar damm.

DE du fixar själv är 1000 gånger bekvämare o håller bra länge. Oftast hinner de bli så sunkiga att jag byter innan de på något sätt är uttjänta.
Svar på tråden Vad kostar en bettskena?