Inlägg från: JejDii |Visa alla inlägg
  • JejDii

    Oktobermorsorna -04. Igen.

    Bra där ozzan! Saknade den. Er.

  • JejDii

    hm, tror inte att hon slår nåt vidare i norge... Tror Salem hade funkat bättre. Jag hejade på honom i alla fall. Och han fick ju flest röster av eurojuryn... Men lycka till lilla flickan

  • JejDii

    oj, blir alldeles matt av Ylle.
    Har precis varit och ätit söndagmiddag hos mams och paps. Very nice. Ingen disk att fixa med andra ord. Barnen ligger. Vad ska vi göra nu då? Gökat har vi också redan gjort idag.

  • JejDii

    Gonzan, grattis till pöjkmagen

    Linus, finner inga ord! Blir vansinnig på klåfingerklantarselidioter.

    Yllet, även om du dansade och inte bajsade vore det väl en syn så säg? Kan du inte filma och youtuba

    oj, klockan är mycket. sova sova.

    Min kära make har beställt en resa till sig och Nike. Kommer inte säga nåt till henne förrens det är några få dagar kvar, annars skulle hon bli alldeles olidlig. Är lite avundsjuk, milt sagt, men unnar dem verkligen lite egentid, och det är väl nåt särskilt att umgås så där på tu man hand med sin lilla tjej. Funderar bara på vad jag och den lilla flängungen ska hitta på? Jag måste väl jobba, men tänkte kanske ta en långhelg när vi ändå är ensamma, och så hitta på nåt roligt på eftermiddagarna/kvällarna. Tips emottages tacksamt.

    Sorry lite egoinlägg Men nu sova sova!!

  • JejDii

    godmorgon

    Nike har inga lösa tänder, även om hon påstår det ibland

    Linus: hoppas det bara var örsprång, det går ju snabbt över.

    Aros: ja det var verkligen en puckad sambo Låt honom beställa en resa, och så kan du fixa massa roligt under den resan, utflykter och sånt... Lät ju inte så kul. Äh, du får hitta på nåt annat, du kan ju köpa nån weekendresa till nån storstad om han nu tittar på solsemestrar, eller tvärtom om han nu kollar på storstadsresor. Det skadar väl inte att resa fler gånger menar jag

  • JejDii

    Ylle: apropå utbrott... Nike har humör så det räcker och blir över, men hon har kommit in i en fas där hon kanaliserar allt så det blir "roligt" istället. Att tacka för maten kan eskalera till ett skrål utan dess like, låter som ett fyllo som drar på högsta volym med påhittade ramsor och sång. Om hon ska gå nånstans räcker det inte att bara förflytta sig, hon eskalerar även där till en vansinnesdans... Och så håller hon på, hon gör liksom ingenting lagom. Men det där aggressiva och anklagande ser vi faktiskt inte så ofta (även om det är dramaqueen ibland). Hoppas det går över snart hos er.

  • JejDii
    Ylle skrev 2010-03-17 14:51:01 följande:
    hon har nog haft det lite stökigt sista tiden. pimsan har haft problem med sin mage igen och mycket tid och energi har gått åt tillsammans med henne inne på toaletten. nu är det bättre igen. läste i boken att ungar i sexårsåldern tappar tron på allt inklusive sig själva och sina föräldrars kärlek. kan inte vara lätt att tampas med.
    Men huh, stackars ungar. Skönt i alla fall att veta att det är helt "normalt". Ska tänka på det och boosta Nike lite extra
  • JejDii

    Aros: vilken typ av böcker?

    Grattis Edward!!!!!!!
    ? Internt som jag inte fattade Men grattis grattis.

    Har kommit på att 4 är mitt nummer jag ska satsa på. Om jag får ett barn till blir det fyra barn med bonusen, jag vill jobba fyra timmar om dagen, fyra dagar i veckan, för fyrtiotusen i månaden Låter väl toppen?! Kanske ska vinna fyra miljoner på lotto...

  • JejDii

    Aros: hehe, är lite dålig på porriga vampyrer, men varför inte klämma klassikern i ämnet?

    Nyfiken: trist med din mamma, jag skulle faktiskt inte ha stannat, eller accepterat att hon kritiserade mig inför mina barn, eller att hon kritiserar mina barn. Fattar att man kan ha ett komplicerat förhållande med sin mamma, men nånstans måste man sätta gränsen.

    Ica, bra idé

    Ozzy, självklart. Jag skulle ta alla goa oktobermorsor på en solresa!

  • JejDii

    Deklarationskurs i tre dagar... Mycket ska tryckas in i hjärnan

  • JejDii

    glad påsk
    sådär lite i slutfasen...

    Ylle, låter som att ni haft en superhärlig påsk. :)

    Här tycker jag att min snartsexåring uppför sig alldeles utmärkt. Fast det kanske är för att min fyraåring är ... jag vet inte hur jag ska säga förutom: hopplös. Och hon svär. Som en borstbindare. Blir helt vansinnig. Men Nike svär minsann inte, så jag vet inte riktigt vad det kommer ifrån. Och hon använder orden "rätt" också. tyvärr. Huh ja

    kram på er alla

  • JejDii

    Vad trist nyfiken
    Men tyvärr beter sig Amira helt logiskt. Om hon tar avstånd från sin mormor och kompisar, och gör så att hon inte tycker om dem (och de henne), så behöver hon inte vara ledsen när de försvinner.
    Tycker absolut du kan prata med bup. Kan vara skönt för Amira att prata med någon helt utomstående, nån hon inte behöver tänka sig för vad hon säger.

  • JejDii

    Nyfiken: hoppas det går bra på bup

    Ica: Det låter verkligen superkul. Läskigt. Fast spännande.

    Linus: grattis till linsen. Och håller tummarna för den lilla. Hoppas verkligen att allt går bra

  • JejDii

    Ylle:
    Helg snart,
    Lön alldeles för långt borta
    Hur gick det på provet? Skrev en gång för hundra år sen... Man skulle kanske göra igen.

    Grattis Demi!
    Plättar med sylt påååå, det är så gott att fååå. Det var den första versen, nu kommer andra versen. Plättar med sylt påååå, det är så gott att fåååå. Det var den andra versen, nu kommer tredje versen

    Ica:
    Hoppas huset blir okej.

    Nyfiken:
    Kan också få sån där ångest för att man inte kan skydda sina barn. Tror det är helt normalt. Men lite kbt mår väl alla bra av.

    Nike och maken är på cypern och gonar sig i solen. Kul för dem...
    Nike ligger tydligen i vattnet 6-8 timmar om dagen. Ingen risk för överhettning alltså
    Jag och Stella får roa oss alldeles själva, och vi har gjort saker varje dag efter dagis. Om det så bara är att vi åker och leker hos nån kompis. Stella stortrivs tror jag, att ha mamma helt för sig själv.

    Nu ska jag ta nåt att äta och glo lite på tv

  • JejDii

    *vinkar till braxan*

    gonzo: det var tråkigt :( Hoppas det ger med sig.

    Ylle: håller tummarna för ett lysande resultat

    Nyfiken: hoppas klådan gett med sig nu

    Måttligt road av island just nu!! Idiotpuckoaska att flyga omkring och ställa till oreda i europa. Håll er egen aska till er själva!

    Make och dotter kommer inte hem imorgon som planerat. Inga besked om när de kan få komma hem. Försöker hålla mig uppdaterad, men de vet ju ingenting. Buss blir det inte eftersom det är för många barn. De hoppas nog att flygrummet öppnar om några dagar. Tillsvidare är de kvar på cypern. I och för sig är det soligt och varmt och massa pooler att bada i, och från och med imorgon får de all inclusive, men fatta att jag vill ha hem min lilla familj!!
    Gaaaah

    ps Nike kan simma 25 meter, och idag sa hon att hon kan simma på rygg nästan lika långt!! I alla fall jag är väldigt imponerad

  • JejDii

    Härligt Linus, glömde kolla fejjan om du lagt upp några bilder.

Svar på tråden Oktobermorsorna -04. Igen.