Shadilly skrev 2010-03-11 20:36:10 följande:
Det låter som att det är du som borde anmäla i så fall, om du inte vill det kan du väl sluta tjafsa om att du blir illa behandlad för att lämpligheten i dina åsikter ifrågasätts och återgå till ämnet?
ämnet som är abortgränsen,vilken jag kan tänka mig skulle ses över ja...kanske ev sänkas för helt fri abort...svår fråga,många aspekter väga in....
Rent känslomässihgt har jag lust skriva "sänk till v 12" men det är ju inte riktigt förenligt med hänsyn till alla situationer.
Man får väl antaga att de som fattat dessa beslut om vart gränsen skall gå har utrett detta noga...
Utifrån min personilga åsikt är abort aldrig ett tänkbart alternativ för just MIG, men för andra så får de själva bedömma vad som är bäst för dem. Men jag har svårt att ta in deras val känslomässigt då jag inte kan tänka mig avsluta en påbörjad graviditet såvida det inte är fara för mitt liv eller fostret/barnet är livsodugligt.
Så-nu har jag nog inget mer att tillföra själva ämnet..
Såvida ingen vill debattera embrouts/fostrets egenvärde och rätt till liv?
I och för sig en helt hopplös debatt då jag själv inte ens har aalrt för mig då ett foster får ett människovärde.....svår fråga.